تجهیزات تابلو برق های صنعتی ارجمند صنعت

✨مونتاژ و فروش کلیه تجهیزات تابلو برق های صنعتی

شماره های تماس:

09054064278
09154949346

🔴تجهیزات تابلو برق

❇️تجهیزات تابلو برق، شامل تمام دستگاه های الکتریکی و مکانیکی است که در کنار هم طبق یک نقشه دقیق داخل یک بنده فلزی قرار گرفته اند. استفاده از این قطعات و تجهیزات به منظور ارتقاء ایمنی و کارایی و کاهش خطرات ناشی از نوسانات برق برای وسایل الکتریکی و افراد می باشد. نمونه های رایج خطا در سیستم های برقی شامل اتصال کوتاه و اضافه بار می باشند. یک تابلو برق ایمن و استاندارد، وظیفه کنترل و قطع جریان مدار را در این مواقع بر عهده دارد.

🔴انواع تجهیزات تابلو برق👇

⚡️ترانس ها در تابلو برق

🔹در برخی شبکه های توزیع، به دلیل بزرگ بودن اندازه مقادیر ولتاژ و جریان، امکان اتصال بی واسطه تجهیزات اندازه گیری به سیستم وجود ندارد. در این شرایط از ترانس های جریان و ولتاز استفاده می نمایند. وظیفه این تجهیزات تابلو برق کاهش مقادیر فوق به میزانی است که برای وسایل اندازه گیری و یا محافظتی مناسب باشد.

⚡️کنتاکتور در تابلو برق

🔹یکی از تجهیزات تابلو برق صنعتی که استفاده زیادی از آن می شود، کنتاکتور نام دارد. از کنتاکتور (Contactor) که یک کلید مغناطیسی است که برای قطع و وصل، کنترل و فرمان الکتریکی و کلیدزنی در یک مدار قدرت استفاده می کنند. این وسیله شامل تیغه باز و بسته است که با اتصال جریان برق AC و DC به دو سر بوبین آن عمل می کند و تیغه های باز را بسته و تیغه های بسته را باز می کند. با قطع شدن جریان در بوبین، تیغه ها به حالت اولیه باز می گردند.

⚡️کلید بی متال

🔹از کلید Bimetal متشکل از دو فلز مختلف است. بیمتال یک رله محافظتی برای حافظت از موتور‌های الکتریکی در برابر اضافه بار در تابلو برق محسوب می‌شود. مبنای کار بی متال با توجه به تفاوت ضریب انبساط طولی است که در اثر عبور جریان اضافه بار کنتاکتور قطع می‌شود و از موتور محافظت می‌شود. این وسیله به دو صورت دستی و اتوماتیک عمل می‌کند.

⚡️کلید اتوماتیک MCB و MCCB

🔹کلید اتوماتیک MCCB بر سر راه کابل ورودی تغذیه دستگاه نصب می شود. اگر بار اضافی از سیستم عبور کند، این کلید سیستم تغذیه را به صورت خودکار قطع می کند. همچنین کلید اتوماتیک MCB نیز برای کنترل دمای موتور استفاده می شود و معمولا در محدوده 100 آمپر و بیشتر وجود دارند.

⚡️کلید مینیاتوری تابلو برق

🔹از سایر تجهیزات تابلو برق می توان به کلید مینیاتوری اشاره نمود. این قطعه از نوع حرارتی-مغناطیسی است و بدنه آن قابلیت تحمل جریان نامی مداوم را دارد. در مقایسه با کلید های اتوماتیک، این کلید دارای ابعاد کوچک تر و قیمت ارزان تر و در عوض محدود قطع و جریان نامی کمتر است.

به مدیریت:آقای ارجمند

✨✨✨✨✨✨✨✨✨

 

✨✨✨✨✨✨✨✨✨

 

 

تابلو برق , انواع تجهیزات تابلو برق در مشهد , فروش و مونتاژ کلیه تجهیزات تابلو برق در مشهد , تجهیزات تابلو برق های صنعتی ارجمند صنعت , مونتاژ و فروش تجهیزات تابلو برق های صنعتی ارجمند صنعت در خراسان رضوی , ترانس , کنداکتور , کلید بی متال , کلید اتوماتیک , کلید مینیاتوری ,