تعمیرات قطعات پتروشیمی و پالایشگاهی و کشتی رانی تی تی یو 

🛢 سنگین تراش ،  طراحی ، ساخت ، بازسازی و تعمیرات تجهیزات صنایع نیروگاهی؛ نفت؛ گاز؛ پتروشیمی و صنایع کشتی سازی🛢

تعمیرات قطعات پتروشیمی و پالایشگاهی و کشتی رانی تی تی یو

✅ تولیدات صنایع پتروشیمی اغلب با تداوم، درجه حرارت بالا، فشار بالا، جرم‌گرفتگی و خوردگی قوی همراه است. بهتر است، تجهیزات را از این موارد در امان نگه داشت و با رسیدگی دقیق و به موقع از فاجعه‌ای چه بسا بزرگ جلوگیری کرد. بنابراین اگر هر شرکتی بخشی از سرمایه اولیه خود را برای اورهال در نظر بگیرد، از این مشکلات در امان خواهد بود.

✅ نگهداری و تعمیرات اساسی هزینه بر است، اما در برابر هزینه‌ای که ممکن است در قبال خرابی که پیامد جدی برای کارخانه به همراه داشته باشد، خیلی مبلغ زیادی نخواهد بود. در صورت بروز حوادث ممکن است که توقف‌های حتی کوتاه مدت در تولید ایجاد شود که علاوه بر ضرر عدم تولید باعث نارضایتی مشتریان و لطمه به شهرت آن واحد تولیدی خواهد شد.

✅ تعمیرات اساسی کاری کاملا تخصصی است؛ زیرا در عصر حاضر و با توجه به پیچیدگی‌ دستگاه‌های صنعتی این تجهیزات نیازمند تعمیرات تخصصی نیز هستند. پس باید از نیروهای متخصص مکانیک، الکترونیک، صنایع و ایمنی برای تعمیرات استفاده کرد.

✅ تعمیرات تخصصی برای تعمیر اساسی پالایشگاه‌ها و دیگر تجهیزات و شبکه‌های صنعتی اتلاق می‌شود. این تعمیرات به معنای پیاده‌کردن و دوباره سوارکردن، سراسر بازدیدکردن، تعمیرات و بازدید موتور را شامل می‌شود.

پالایشگاه و صنایع پتروشیمی نیز همانند هر کارخانه دیگری بعد از گذشت مدت زمانی از کارکرد، نیاز به تعمیرات دارد. این تعمیرات علاوه بر جلوگیری از عیوب احتمالی، می‌تواند سلامت و ایمنی سیستم‌ها را نیز تضمین کند. این مشکلات عبارتند از:

✅ جرم گرفتگی داخلی

بیشترین مشکلات این تجهیزات جرم‌گرفتگی است که عمده جرم ها عبارتند از:

بخش زیادی از این جرم را سولفور آهن که از تماس مواد نفتی با سطح تجهیزات و قطعات تشکیل می‌شود را در بر می‌گیرد.
مواد سنگین پلیمری و کک از جمله موادی هستند که موجب مسدود شدن مسیرها و جرم‌گرفتگی تجهیزات می‌شوند. اگر به موقع رسیدگی نشود، ممکن است حادثه آفرین نیز باشند.
سرد کننده‌های پالایشگاهی نیز یکی دیگر از محل‌هایی است که رسوب و جرم‌ها و حتی مواد سخت آب در آن موجب بسته‌شدن راه عبور خواهند شد.

✅ جرم گرفتگی سطح

ممکن است جرم گرفتگی روی برج‌ها و سینی‌ها اتفاق بیفتد. در این صورت موجب کاهش راندمان دستگاه‌ها و فرسودگی زودتر از موعد تجهیزات شود.

✅ خورندگی و ساییدگی

مواد نظیر سولفور و نیتروژن به همراه فراورده‌ها وقتی از داخل لوله و تجهیزات عبور می‌کنند به دلیل سرعت، گرما و فشاری که وجود دارد موجب خورندگی و ساییدگی تجهیزات و فلزات موجود در قطعات می‌شود. این خورندگی‌ها و ساییدگی‌هایی که توسط این مواد ایجاد می‌شود به مرور باعث از بین رفتن ضخامت تجهیزات خواهد شد.

اگر به این موارد رسیدگی نشود و این ضخامت به طور کامل از بین برود ممکن است شکستگی و پارگی در تجهیزات رخ دهد. اگر این اتفاق در حین عملیات پالایشگاه صورت گیرد، ممکن است منجر به حادثه، آتش‌سوزی و انفجارهای مهیب شود.

آلودگی‌ها و اتفاقات به مرور زمان در مراحل پالایش نفت و فراورده‌ها به دلیل این عیوبی که گفته شد اتفاق می‌افتد. اینجاست که عملیات اورهال یا تعمیرات اساسی ضرورت پیدا می‌کند. این عملیات در دنیا از استانداردهای خاصی برخوردار است. طبق برنامه‌ریزی‌ها و بر اساس زمان بندی مورد نیاز در تمام پالایشگاه‌ها اجرا می‌شود.

مدیریت : یوسف کوهی

09144149196
09141162904
09120241727
09140849196

 

 

سنگین تراش , تبریزتراش , تعمیرات قطعات پتروشیمی , تعمیرات قطعات پالایشگاهی , تعمیرات قطعات کشتی رانی ,