Address & Contact

Our Address

سمنان، جنب فروشگاه بهناز ،گاراژرضاییان

تعمیرگاه ماشین آلات کشاورزی رضایت در سمنان

⚡️ تعمیر انواع تراکتور و موتور برق لیفتراک با کمترین هزینه ⚡️
شماره تماس
09192312955
09912602985
02333461562

🔧 تعمیرگاه ماشین آلات کشاورزی رضایت آماده ارائه مشاوره و خدمات تخصصی تعمیرات انواع ادوات کشاورزی و باغبانی به مشتریان عزیز می باشد.

🔸 نگهداری ماشین آلات کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار است، ماشین آلات کشاورزی بدلیل کارکردن در شرایط سخت و سنگین، محیط کار عمدتاً با گرد و غبار زیاد و شرایط اقلیمی متفاوت، نیاز به نگهداری و مراقیت دقیق و مستمر دارد.

🔹 ماشین های کشاورزی در سخت ترین شرایط کار می کنند. لذا در صورت سرویس نشدن و یا تعمیر دیرهنگام خیلی زود از کار می افتند. این ماشین ها در طول عمر خود برای سرویس و یا تعمیر بارها به کارگاه تعمیر برده می شوند. تعميركار و یا سرويس كار با داشتن مهارت هایی مانند اندازه گیری، براده برداری، جوشکاری، آهنگری و… و با استفاده از ابزار و تجهیزات متنوع در محیطی استاندارد و ایمن ماشین ها را تعمیر و یا سرویس می کند.

🔰 تعمیر انواع تراکتور

🚜 نگهداری از تراکتور و تجهیزات آن بسیار حائز اهمیت است زیرا باعث می‌شود عمر تراکتور افزایش یابد و نیاز به تعمیرات کاهش یابد. تراکتور انواع گوناگونی دارد و شرایط نگه داری آنها متفاوت است.

🚜 رایج ترین موتور‌ هایی که امروزه در تراکتور ها به کار برده می شود، موتور های دیزل هستند. موتور های دیزل از نوع موتور های احتراق داخلی می باشند.

💠 پیاده کردن موتور از روی تراکتور

1- باز کردن ملحقات اطراف موتور

2- جدا کردن قسمت جلو تراکتور

3- جدا کردن موتور از جعبه دنده

🚜 هنگامی که موتور نیاز به تعمیر داشـته باشد، باید از روی تراکتور پیاده شود و تمام قطعات آن برای باز بینی و اصلاح کامل به متخصصین مربوطه ارجاع داده شود.

🚜 برای آن که بتوان موتور تراکتور را پیاده کرد، لازم است ملحقاتی که در اطـراف موتور قرار دارند را باز نمود. با باز کردن این ملحقات امکان دسترسی به موتور و پیچ های متصل کننده موتور به پوسته جعبه دنده و اکسل جلو امکان پذیر است. ضمنا این کار اجازه می دهد که موتور به وسیله جرثقیل مهار شود تا با باز کردن پیچ های اتصال، موتور سقوط نکند.

🔻 عوامل موثر در خرابی موتور برق
🌀 کمبود سطح سوخت در موتور برق و کیفیت پایین آن

✳️ سوخت موتور برق فارق از اینکه از نوع بنزینی است یا گازوئیلی، بعد از مدتی نگه داری دچار افت کیفیت و کهنگی می شود.

✳️ جالب است بدانید که علت اصلی بسیاری از مشکلاتی که برای موتور برق روی می دهد، دقیقاً به دلیل همین سوخت بی کیفیت و مانده است.به همین دلیل توصیه می شود در مواقعی که قصد دارید برای طولانی مدت موتور برق را بلااستفاده نگه دارید، سوخت آن را کاملاً تخلیه کنید.

✳️ علاوه بر این لازم است تا بعد از تخلیه سوخت موتور برق، باک سوخت دستگاه را کاملاً پاکسازی کنید تا ذره ای از سوخت کهنه در باک موتور برق باقی نماند.

🌀 نامناسب بودن سطح روغن موجود در موتور برق

✳️ چنانچه سطح روغن داخل محفظه روغن موتور برق کمتر از حد مورد نیاز آن باشد، موتور برق روشن نشده و علاوه بر این آسیب های اولیه دیگری در دستگاه ایجاد می شود.

✳️ به طور معمول میزان روغن مورد نیاز برای موتور برق توسط گیج روغن دستگاه قابل تشخیص است. اگر روغن به اندازه کافی در دستگاه وجود دارد، اما گیج آن را نمایش نمی دهد، به احتمال زیاد مشکل از گیج است که باید تعویض شود.

🌀 گرفتگی فیلترهای هوای دستگاه

✳️ مسدودیت فیلترهای هوای موتور برق یکی دیگر از مشکلات رایج در این وسیله است که می تواند در قدرت آن تاثیر منفی داشته باشد و حتی سبب متوقف شدن کار موتور برق شود.

✳️ در صورتی که به طور مداوم موتور برق را در محیط های پر گرد و خاک راه اندازی کرده اید، لازم است تا بیشتر از حد معمول به تمیز کردن و یا تعویض فیلترهای هوای دستگاه اقدام کنید.

 

✳️ فیلترهای هوای گرفته مانع از نسبت مناسب بین گاز به هوا در دستگاه می شوند، همین عامل از عملکرد مناسب موتور برق جلوگیری می کند.در حالی که موتور برق تلاش می کند بدون توجه به این موضوع روشن شده و به کارکرد خود ادامه دهد و نتیجه آن ایجاد خسارت های سنگین تر در موتور برق می شود.

🌀 خال زدن دو شاخه برق موتور

✳️ خال زدن دوشاخه برق در موتور برق به راحتی قابل تشخیص است. چرا که علائم ظاهری آن با چشم قابل دیدن می باشد.وقتی دوشاخه برق دستگاه خال می زند، آثاری از جرم در اطراف دو شاخه دیده می شود که با تعویض دوشاخه قابل رفع است.توصیه می شود بعد از تعویض دو شاخه از رسیدن برق به دو شاخه مطمئن شوید تا از روشن نشدن موتور برق پیشگیری کنید.

🌀 خرابی باتری موتور برق

✳️ یکی از مشکلات رایج در موتور برق بدون در نظر گرفتن مدل و نوع دستگاه این است که باتری موتور برق دچار ایراد می شود.علت خرابی باتری موتور برق کثیف شدن اتصالات باتری به دلیل تجمع گرد و خاک و یا آلودگی های محیطی دیگر است.برای رفع این مشکل می توانید با کمک برس فلزی اتصالات باتری را تمیز کنید و سپس از اتصال صحیح کابل به باتری ها ممطئن شوید.

🌀 نشتی مایع خنک کننده موتور برق

✳️ با گذر زمان و کارکرد طولانی مدت، دمای بالا در موتور برق سبب کاهش سطح مایع خنک کننده دستگاه به دلیل بروز نشتی می شود.البته مشکلاتی که در نتیجه نشتی مایع خنک کننده موتور برق ایجاد می شوند، بیش از این حرف هاست و می تواند به تنهایی معضلات بیشتری برای دستگاه ایجاد کند.

✳️ خوشبختانه نگهداری از مایع خنک کننده موتور برق آنقدرها هم سخت نیست. تنها کافیست هر چند وقت یک بار شیلنگ مایع خنک کننده را چک کنید تا مطمئن شوید بدون سوراخ شدگی است.

✳️ چنانچه بعد از بررسی شیلنگ متوجه نازک شدن آن و یا حتی تشکیل سوراخ های خیلی ریز بر روی آن شدید، باید هر چه زودتر برای تعویض شیلنگ اقدام کنید.

⚜️ تعمیر لیفتراک

🔻 معمولا لیفتراک ها مانند هر ماشین دیگری ممکن است بر اثر عوامل مختلف دچار خرابی و مشکل شوند و در صورت ایجاد مشکل برای قطعات آن بهتر است در کوتاه ترین زمان مشکل رفع گردد تا از خرابی بیشتر جلوگیری کند و به دیگر قطعات آسیب نرساند. در واقع تعمیرات و قطعات انواع لیفتراک اگر به موقع و درست انجام شود از صرف هزینه های زیادی جلوگیری می کند و بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. بنابراین تعمیرات به موقع باعث افزایش طول عمر دستگاه شده و در بهبود عملکرد آن بسیار موثر است.

🔻 لیفتراک ها معمولا در انواع و مدل های مختلف ساخته شده اند که هر کدام ویژگی ها و کاربرد های خاص خود را دارند همچنین این دستگاه ها از قطعات و اجزای بسیار زیادی تشکیل شده اند و ممکن است قطعات هر محصول با محصول دیگر متفاوت باشد بنابراین تعمیرات هر دستگاه نیازمند تخصص و دانش مربوط به آن است.

به مدیریت : علی حافظی

 

 

 

 

 

تعمیرگاه رضایت , تعمیرگاه ادوات کشاورزی درسمنان , تعمیرگاه درسمنان , تعمیرگاه سمنان , تعمیرات ادوات کشاورزی , تعمیرگاه ادوات کشاورزی سمنان , تعمیرگاه ادوات کشاورزی رضایت سمنان , تعمیرگاه رضایت سمنان , ادوات کشاورزی رضایت سمنان , تعمیرات ماشین آلات کشاورزی رضایت در سمنان , تعمیرات ماشین آلات کشاورزی , تعمیرگاه ماشین آلات کشاورزی رضایت در سمنان , تعمیرگاه ماشین آلات کشاورزی رضایت , تعمیر انواع تراکتور در سمنان  , تعمیر موتور برق در سمنان , تعمیر لیفتراک در سمنان ,