گیربکس اتوماتیک سعید در شهرک صدرای شیراز

✳️گیربکس اتوماتیک چیست ؟ 

🔻در خودروها برای انتقال نیرو از موتور به دیفرانسیل و چرخ ها نیاز به گیربکس دارند تا میزان قدرت و سرعت را بسته به شرایط جاده و درخواست راننده تنظیم کند. که این تغییرات با تغییر نسبت گشتاور خروجی از موتور، اتفاق می افتد.

🔻در سیستم های گیربکس(Manu­al transmission) دستی راننده با استفاده از دسته دنده مقدار این گشتاور را به صورت دستی تنظیم میکند، اما در گیربکس اتوماتیک (Automatic Transmissions یا به اختصار AT)، راننده فقط یک بار با قرار دادن دسته دنده در حالت رانندگی(Drive)، شروع به حرکت می کند و گیربکس بنا به شرایط و خواسته راننده گشتاور مناسب را انتخاب میکند.

🔻به طور کلی سیستم های انتقال قدرت نقش مهمی در بهبود کارايی و افزايش راندمان وسايل نقلیه دارند، از همین رو محققین در تلاش برای طراحی سیستم هايی هستند که با کمترین مصرف سوخت بیشترین بازده را داشته باشند.

🔻 گیربکس اتومات مشکلاتی را که نوع دستی دارد نظیر شوک هنگام تعويض دنده، تغییر ناگهانی دور موتور، پیچیدگی، هزینه بالای ساخت و نگهداری را نداشته و بكارگیری اين گیربکس کاهش مصرف سوخت و افزايش عمر موتور را نیز به همراه دارد.

✳️تفاوت گیربکس دستی و اتوماتیک 

💫تفاوت اساسی بین گیربکس های اتوماتیک و دستی این است که گیربکس دستی با درگیر و آزاد کردن مجموعه دنده های مختلف به شفت خروجی دورهای متفاوتی می دهد. در حالی که در گیربکس اتوماتیک با همان مجموعه از دنده ها همه نسبت انتقال دور های متفاوت را می دهد . مجموعه دنده های سیاره ای وسیله ای است که این کار ها را در گیربکس اتوماتیک مقدور می کند.

💫در صورتی از گیربکس دستی استفاده می کنید کنترل بیشتری بر رانندگی خواهید داشت، اما رانندگی با آن سخت تر می باشد، این در حالی است که گیربکس خودکار رانندگی راحت تر اما کنترل کمتر به نسبت دستی خواهید داشت. در هنگام استفاده از نوع دستی هر دو پا را درگیر میکند، اما در نوع اتوماتیک فقط پای راست درگیر می شود و پای چپ کاملا آزاد است.

به مدیریت:سعید صادقی

شماره تماس : 09177019520

 

 

🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰

 

 

🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰

 

 

 

 

 

تعمیر و خرید و فروش انواع گیربکس اتوماتیک سعید در شهرک صدرای شیراز , تعمیر گیربکس اتوماتیک در شیراز , خرید گیربکس اتوماتیک در شیراز ,  فروش گیربکس اتوماتیک در شیراز , گیربکس اتوماتیک سعید در شهرک صدرای شیراز ,