Address & Contact

Our Address

تبریز،خیابان امام،بالاتر چهارراه منصوره،نرسیده به دبیرستان طالقانی

تعمیرات تخصصی انواع اتومات پمپ آب فدایی


🟡 کلید اتوماتیک دیجیتال یا ست کنترل چیست؟

تعمیرات ست کنترل و اتومات پمپ آب فدایی
💫 ست کنترل یا کلید اتوماتیک دیجیتال پمپ آب وسیله ای است که به منظور کنترل جریان، کنترل تعداد روشن و خاموش شدن پمپ و آسیب های ناشی از نوسانات جریان بر روی پمپ به جای منبع تحت فشار، پنج راهی و کلید اتوماتیک استفاده می شود. برای استفاده از این تجهیز، سیستم آبرسانی باید دارای یک حداقل فشار باشد. دلیل این امر این است که درون کلید اتوماتیک دیجیتال یک فلوسوئیچ قرار دارد که جریان آب آن را فعال کرده و موجب عملکرد کلید می شود. وقتی شیرهای آب مصرفی بسته می شوند در حدود چند ثانیه طول می کشد که جریان صفر شود و فلوسوئیچ از حرکت ایستاده و در نهایت کلید اتوماتیک دیجیتال خاموش شود.

🔰 انواع ست کنترل پمپ آب خانگی

🔻 ست کنترل ساده: مدل ساده قابل تنظیم شدن نیست و به صورت استاندارد (فشار و ارتفاع مشخص) در مدل های مختلفی عرضه می شوند.
🔻ست کنترل با پیچ تنظیم: این مدل دارای یک پیچ تنظیم است که کنترل حساسیت کلید اتوماتیک دیجیتال را در دست دارد. غالبا برای پمپ های جتی و بشقابی تا یک اسب بخار مورد استفاده قرار می گیرد.
🔻 ست کنترل با پیچ تنظیم و هیدرو تانک: در این مدل از کلید اتوماتیک دیجیتال به غیر از پیچ تنظیم، یک منبع تحت فشار باد نیز وجود دارد که آب را با فشار بیشتر به طبقات بالاتر انتقال دهد. غالبا تا توان 2 اسب بخار مورد استفاده قرار می گیرد.

🔰 مزایای کلید اتوماتیک دیجیتال

🔻 اشغال فضای بسیار کم در محیط هایی با فضای محدود
🔻 مناسب منازل تک واحدی به دلیل دفعات کمتر مصرف آب
🔻 نصب آسان بدون نیاز به تنظیمات اولیه
🔻 مقاومت بالا در شرایط مرطوب به خصوص شمال کشور، به دلیل عدم استفاده از مخزن فلزی
🔻 خاموش کردن پمپ در صورت نبود آب (جلوگیری از خشک کار کردن و آمپر کشیدن)
🔻 فشار ثابت آب

🟣 کلید اتومات چیست؟

💫کلید اتومات پمپ آب به منظور استارت پمپ هنگام مصرف آب و قطع آن هنگام عدم استفاده به کار می رود. این محصول به دو دسته کلید اتومات مکانیکی پمپ آب و ست کنترل تقسیم بندی می شود که کلید مکانیکی بر اساس فشار آب و ست کنترل که به آن اتوماتیک دیجیتال پمپ آب نیز می گویند، بر مبنای جریان آب عمل می کند. اتوماتیک پمپ آب از مهم ترین بخش های سیستم آبرسانی و پمپ آب است.

🟢 تفاوت کلید اتوماتیک مکانیکی و ست کنترل

💫 همانطور که از نام این دو مشخص است کلید اتومات مکانیکی به صورت مکانیکی باید تنظیم گردد. به همین دلیل در ساختمان های چند طبقه و بزرگ قابل استفاده است. اما ست کنترل ها یا همان کلید اتومات دیجیتال به صورت خودکار با باز شدن شیر آب روشن شده و پمپ آب را روشن می کند و به همین ترتیب با بسته شدن شیر آب، پمپ را خاموش می کند. پس به همین منظور باید در ساختمان های یک طبقه یا نهایت دو طبقه استفاده شود.

💫 استفاده از ست کنترل در ساختمان های چند طبقه سبب می شود که با هر بار باز شدن شیر آب در هر واحد، ست کنترل دستور روشن شدن را به پمپ آب بدهد. همین موضوع سبب استارت خوردن بیش از حد پمپ می گردد که در نهایت به سوختن آن منجر می شود.

مدیریت : محمد کاظم فدایی
09012035817
فدائی 09142250902

تعمیرات تخصصی , انواع ست کنترل های پمپ آب , تعمیرات تخصصی انواع اتومات پمپ آب فدایی تبریز , تعمیرات تخصصی انواع ست تبریز , تعمیرات تخصصی انواع ست رشت  , تعمیرات کنترل های پمپ  رشت , اقصی نقاط کشور ,