Address & Contact

Our Address

شیراز ، بلوار عدالت شمالی ، نبش کوچه 20 ، جنب داروخانه دکتر رحمانی

تهیه و توزیع ملزومات صنایع نفت و گاز و پتروشیمی سپهر صنعت آریا 

⚙️ تهیه و توزیع ملزومات صنایع نفت ، گاز ، پتروشیمی نیروگاهی و کارخانجات صنایع غذایی

⚙️ انواع لوله مانیسمان در الیاژ و رده های مختلف 

⚙️ انواع اتصالات جوشی ، دنده ای ، ساکت ، فلنچی  در سایز و الیاژهای مختلف 

⚙️ انواع شیرآلات قابل کنترل بادست و برق ، پنوماتیک ، هیدرولیکی با سایز و کلاس های مختلف

⚙️ انواع فلنچ با سایز و کلاس های مختلف 

⚙️ زانویی 90 درجه

زمانی که اسم زانویی به میان می آید اولین چیزی که به فکرمان خطور می کند اتصال دو لوله به هم با زاویه های نا برابر است. زانویی 90 درجه یکی از انواع زانویی است که با زاویه 90 درجه خود تغییر جهتی به اندازه 90 درجه به لوله می دهد. زانویی 90 درجه انواع مختلفی دارد که بر حسب جنس و اندازه لوله نوع زانویی 90 درجه انتخاب شده و به کار برده می شود. به طور مثال زانویی 90 درجه چدنی را نمی توان برای لوله های پلی اتیلن به کار برد و یا عکس این عمل را انجام داد. دلیل این کار نیز این است که زانویی 90 درجه جهت اتصال باید عملیات جوشکاری بر روی آن انجام شده و یا رزوه بخورد.

زانویی 90 درجه را باید متناسب با اندازه لوله ای که میخواهیم به آن تغییر مسیر دهیم انتخاب شود و اندازه زانویی به هیچ عنوان نباید کوچکتر و یا بزرگتر از سایز لوله باشد. انواع زانویی 90 درجه در بازار موجود است و بر حسب نیاز می توان فولادی، چدنی و یا استیل و حتی پلی اتیلن آن را تهیه کرد و باید به این نکته نیز توجه داشت که زانویی که انتخاب می شود جوشی یا رزوه ایمی باشد

⚙️ زانویی 45 درجه

در سیستم های لوله کشی برای تغییر جهت لوله کشی از زانویی استفاده می کنند. حال متناسب با اینکه این تغییر جهت با چه زاویه ای رخ می دهد زانویی مناسب انتخاب و در مسیر لوله کشی تعبیه می شود. زانویی 45 درجه یکی از انواع زانویی است که جهت تغییر مسیر لوله کشی با زاویه 45 درجه استفاده می شود. زانویی 45 درجه نسبت به زانویی90 درجه زاویه کمتری داشته و برای تغییر جهت هایی با زاویه کم مناسب می باشد. زانویی 45 درجه انواع مختلفی دارد که بر حسب نیاز از نوع فولادی، استیل و یا چدنی آن و متناسب با جنس لوله ها از زانویی مناسب استفاده می شود.

جنس زانویی 45 درجه باید با جنس لوله ها جهت جوشکاری و اتصال همخوانی داشته باشد. حال برخی زانویی های 45 درجه وجود دارند که حالت رزوه ای داشته و برای اتصال با لوله نیازی به عملیات جوشکاری در آن ها نیست اما برای رزوه دادن به زانویی 45 درجه نیز جهت همخوانی رزوه ها با هم و هرز نشدن در طول زمان همخوانی جنس لوله و زانویی لازم است. زانویی های 45 درجه اندازه و سایز های مختلفی دارند که بر حسب سایز لوله ها انتخاب شده و بر روی لوله تعبیه می شوند.

⚙️ فلنج گلودار

فلنج های گلودار پرکاربرد ترین فلنج ها در صنعت هستند که دارای گردن مخروطی شکل بوده که انتهای این گردن با قطر لوله یکسان می باشد. مهم ترین شاخص فلنج های گلودار که آن را از سایر فلنج ها متمایز می کند شکل مخروطی شکل گردن آن است. از فلنج گلودار می توان جهت اتصال لوله ها و شیرآلات استفاده می شود که با توجه به جنس عالی که دارند برای تمیز کاری و همچنین تعمیر خطوط پایپینگ بهترین گزینه محسوب می شوند. فلنج گلودار را بر اساس نوع گلوی آن می توان به دو نوع فلنج گلودار معمولی و فلنج گلودار گردن بلند تقسیم کرد که بر اساس کارایی و نحوه کاربرد در قسمت های مختلف آن را به کار می گیرند.

فلنج گلودار با شیب ملایم به دیسک فلنج متصل شده و گردن آن از طریق جوشکاری به لوله مورد نظر وصل می شود. در این جوشکاری نکته حائز اهمیت این است که باید علاوه بر یکسان بودن قطر لوله و گردن، جنس فلنج گلودار با لوله یکسان باشد و یا هر دو نقطه ذوب برابری داشته باشند.

⚙️ فلنج کور

فلنج کور یکی از انواع فلنج های پرکاربرد در صنایع پتروشیمی است که به دلیل شکل ظاهری خاص و همچنین نحوه کاربرد به آن فلنج کور می گویند. دلیل نام گذاری این فلنج، در تفاوت اساسی آن با سایر فلنج ها است. فلنج کور بر خلاف سایر فلنج ها راهی برای عبور مواد از خود ندارد و در واقع از فلنج کور در انتهای لوله های شبکه انتقال مواد جهت مسدود سازی ادامه لوله و یا به طور عام جهت کور کردن لوله از آن استفاده می کنند. حالت شکل ساختاری فلنج کور نیز مانند یک صفحه دیسک مانند است که چند سوراخ جهت اتصال به لوله در آن تعبیه شده است.

مدیریت : آقای مصطفی صادقی

فایل قابل دانلود?

لیست کلی

Resume-ASC-Farsi-final

Resume-ASC-Farsi-final

New Doc 2021-10-04 08.43.22

لیست کلی

 

———————————–

 

ملزومات صنایع نفت , گاز , پتروشیمی , نیروگاهی , کارخانجات صنایع غذایی ,