تهیه و فروش انواع گوساله های نژاد اصیل 

🐮 بهترین نژاد گاو و گوساله در ایران🐮

فروش گوساله های نژاد اصیل

🐮 گاو تالشی

خاستگاه اصلی این نژاد را می‌توان منطقه تالش دانست، که علاوه بر این منطقه اکنون در سایر مناطقی نظیر بخش‌های دیگر استان گیلان تا استان اردبیل نیز پرورش داده می‌شود. این نژاد را می‌توان در دسته بندی گاو‌های شیری-گوشتی دانست که میزان تولید سالیانه شیر آنها و همچنین استعداد خاص در وزن گیری و تولید گوشت با کیفیت بی نظیر است.

رنگ گاو نژاد تالشی بین قرمز آجری تا سیاه می‌باشد که در اکثر موارد به هر دو رنگ دیده می‌شود. در مواردی نیز به رنگ زرد و سفید آهویی نیز دیده می‌شود. این گاو به طور متوسط در هر دوره شیردهی می‌تواند حدود 700 لیتر شیردهی داشته باشد و از این حیث در بین انواع نژاد‌ها در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.

🐮 گاو سیستانی

این نژاد را می‌توان جزو گاو‌های گوشتی که می‌توانند وزن بالایی بگیرند دانست. میزان تولید شیر این نژاد کم می‌باشد و می‌توان جهت استفاده از گوشت و بهره وری از آن، به پرورش این نژاد مشغول شد. این نژاد استعداد بسیار خاصی در افزایش وزن دارد به طوری که روزانه قابلیت افزایش 1320 گرم وزن دارد. میزان تولید شیر در این نژاد در طول دوره شیردهی حدود 150 کیلوگرم می‌باشد. این مقدار در مقایسه با سایر نژاد‌ها همچون نژاد تالشی بسیار کم است.

🐮 گاو دشتیاری

نژاد گاو دشتیاری یکی از معروف‌ترین و پر سود‌ترین نژاد‌های گاو است که در داخل کشور پرورش داده می‌شود. این دام در دسته گوشتی-شیری قرار دارد و از این رو با داشتن جثه بزرگ و عالی می‌تواند مقدار گوشت بالا و با کیفیتی تولید نماید. همچنین این گاو می‌تواند در طول مدت دوره شیردهی حدود 950 الی 1000 لیتر شیر تولید نماید. که این مقدار بسیار عالی و سودآور است. رنگ قهوه‌ای سوخته و رنگ‌هایی بین سیاه، حنایی، طوسی و ابلق نیز در این نژاد دیده می‌شود.

🐮 گاو سرابی

یکی از پر جمعیت‌ترین نژاد در بین انواع نژاد گاو ایرانی و جزو دسته بهترین گاو‌های ایرانی، گاو سرابی می‌باشد. جمعیت این نژاد حدود 60 هزار راس در داخل کشور است که اکثرا در مناطق کوهستانی پراکنده شده‌اند. متوسط افزایش روزانه گاو سرابی حدود یک کیلوگرم می‌باشد و میزان تولید شیر در طول دوره شیردهی حدود 1500 لیتر می‌باشد که با توجه به این ارقام، این گاو در دسته شیری-گوشتی قرار دارد. رنگ این نژاد بین زرد روشن تا قهوه‌ای سوخته و دور چشم آنها رنگی بین سفید تا قهوه‌ای دارد. این نژاد را می‌توان برای مناطق کوهستانی انتخاب نمود، چرا که بازدهی فوق العاده‌ای در این مناطق دارند.

🐮 گاو نجدی

یکی دیگر از بهترین نژاد‌های گاو ایرانی را می‌توان گاو نجدی دانست. متوسط تولید شیر در این نژاد در طول دوره شیردهی برابر با 500 الی 800 کیلوگرم می‌باشد. افزایش وزن و استعداد بالای این گاو در وزن گیری و جثه بزرگ آن سبب شده است تا در دسته گاو‌های گوشتی-شیری قرار بگیرد. گاو نژاد نجدی بیشتر به صورت قرمز حنایی دیده می‌شود و در مناطقی نظیر خوزستان بیشتر دیده می‌شود.

🐮 گاو گلپایگانی

این نژاد یکی از برترین نژاد گاو در ایران می‌باشد که استعداد بسیار خوبی در تولید شیر و گوشت دارد به طوری که می‌تواند روزانه حدود 900 گرم وزن گرفته و مقدار تولید شیر در طول دوره شیردهی این نژاد حدود 600 لیتر می‌باشد. آن دسته از دامدارانی که به دنبال نژادی عالی جزو دسته شیری-گوشتی هستند، می‌توانند این گاو را در بین انتخاب‌های خود قرار دهند.

انواع نژاد گاو ایرانی شامل بهترین نژاد گاو ایرانی در دسته‌های مختلف در این مقاله خدمت شما عزیزان معرفی گردید. دوستان و عزیزانی که می‌خواهند نسبت به خرید گاو و گوساله ایرانی اقدام نمایند، می‌توانند این موارد را در بین انتخاب‌های خود داشته باشند.

مدیریت : سهیل کامیاب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انواع نژاد گاو در ایران , اسم گاو ایرانی , وزن گاو ایرانی , بهترین نژاد گاو بومی ایران , گاو ایرانی اصیل , بهترین نژاد گاو شیری در ایران ,