Address & Contact

Our Address

بوشهر،شهرستان تنگستان،بخش مرکزی،اهرم دهستان محمود احمدی ده بازویی

Telephone

فروش انواع محصولات خرما عرشیا در بوشهر

✨تولید کننده ی محصولات خرمای تازه و با کیفیت رطب ،شیره ،زاهدی و ضایعات، خرمای عرشیا در بوشهر 
✨تولید و فروش خرما همراه با انواع بسته بندی ها وکیوم،کریستال،طب،و سطل 
✨ زاهدی در تنگستان ،اهرم
✨فروش کلیه محصولات به صورت خرده و عمده 
✨ارسال به تمام نقاط کشور

💫محصولات خرمای عرشیا تولید کننده انواع خرماهای استان بوشهر💫

💫خرماهای بوشهر شامل برحی ،اسک قندی،گنتار،کبکاب،هلیله،سمران،شاوی،شاهانی،جهرمی،خوشخارک،لشت،زینی،علی محمدی،زاهدی قرمز،زاهدی زرد،شکر،خنیزی،خضراوی،شیخالی،حلاب زرد،خاصویی،بریمی،سوزکو،زارعزیزی،مصلی،حسین کاکی،حلاب قرمز،و…..می باشد💫

به مدیریت:یدالله محمد حسینی

شماره ایتا وسروش وروبیکا  09337237873
شماره تماس 09901325679
✳️انواع خرما 

🔺پیارُم نام یکی از رقم‌های تولیدی خرماست. پیارم بازارپسندی بالایی دارد و این محصول تاکنون به‌خوبی توانسته توجه بازارهای جهانی را به خود جلب نماید. پوست نازک این خرما به رنگ قهوه‌ای تیره و گوشت و پوست آن کاملاً به یکدیگر چسبیده‌اند و قند موجود در آن از نوع فروکتوز است.

🔺خرما کلوته یا خرما کلیته، جزء خرماهای مرطوب یا نیمه مرطوب ایران محسوب میشود و شیره نسبتا متوسطی دارد. خرما کلیته گوشتی نرم دارد و به راحتی در دهان جویده میشود. این میوه در ابتدا به رنگ قرمز می‌باشد و از لحاظ شکل شباهت زیادی به خرمای مضافتی دارد. همچنین دارای کیفیتی مناسب، و از ارقام مهم تجاری، مخصوصا صادرات خرمای کلوته در ایران میباشد.

🔺خرمای زاهدی یکی از انواع خرما در ایران است. این خرما در مناطقی از کشور به نام قصب شناخته می‌شود. شکل این میوه، بیضی کشیده و انتهای آن کاملاً باریک و نوک تیز است. میوه در مرحله خارَک زردرنگ، در مرحله رطب قهوه‌ای روشن و در مرحله خرما قهوه‌ای متمایل به قرمز تا زرد کمرنگ می‌شود.

🔺از انواع بسیار مرغوب است و برای نگهداری در انبار و حمل‌ونقل آسان مطلوب است و از ارقام صادراتی بشمار می‌رود. این خرما جز خرماهای خشک طبقه‌بندی می‌شود و نوعی دیررس بوده و مقدار ریزش آن زیاد می‌باشد.

 

✳️شیره ی خرما چیست؟ 

🔹🔸شیره‌ی خرما همان خواص خرما را دارد. حاوی فسفر و آهن است که مصرف آن در وعده‌ی صبحانه باعث فعال شدن سلول‌های عصبی و در ضمن مانع ایجاد کم خونی در افراد می‌شود.

🔹🔸شیره خرما، تسکین دهنده‌ی دردهای رماتیسمی و امراض شریانی و وریدی هستند. در بسیاری از استان‌های کشورمان، از شیره خرما به جای شکر در پختن حلوا استفاده می‌کنند.

✳️خرما ضایعاتی چیست؟ 

🌀خرما نوعی درخت است که از ریشه تا برگ آن مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل مفهوم ضایعات در این درخت بی معناست اما به اصطلاح آن خرمایی را که برای مصارف انسانی به طور مستقیم قابل استفاده نباشد را خرما ضایعاتی می گویند.

🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰

✳️خواص، مصلح، مضرات و طبع خرما در طب سنتی 

💠خُرما با نام علمی Phoenix dactylifera که در زبان انگلیسی با نام date palm شناخته می‌شود. گیاهی تک‌لپه‌ای و گرمسیری جزو تیره نخل‌ها است که میوه‌اش خوراکی و دارای هسته‌ای سخت، پوستی نازک و طعمی شیرین است و به شکل خوشه‌ای بزرگ از شاخه آویزان می‌گردد، ارتفاع نخل به ۱۰ تا ۲۰ متر یا حتی بیشتر هم می‌رسد.

💠نخل یا مُوخ عنوانی است که به گیاهانی از خانواده‌های مختلف اطلاق می‌شود که بیش از همه گیاه خرما به نام نخل معروف است. خرما از دورانِ باستان در رژیم غذایی انسان وجود داشته‌ و یکی از قدیمی‌ترین میوه‌های کشت شده به دست انسان است. اين ميوه برای مسلمانان دارای اهميت مذهبی بوده و نام آن چندين مرتبه در قرآن آمده است.

💠درخت خرما بيش از دويست سال عمر می‌كند و اجزای آن خواص و فواید بسياری دارد، قسمت‌های مختلف خرما شامل: ميوه، برگ، گل، دانه و صمغ است و هر بخش منابع مهمی از تركيبات موثر را دارا است.

✳️مهمترین و معروفترین انواع خرما 

💠در دنيا حدود ۲۰۰ نوع خرما وجود دارد كه تا كنون ۱۲۰ نوع از آن شناخته شده و مورد بررسی قرار گرفته‌اند. خرما، طلای سیاه ایران و یکی از محصولاتی است که در سراسر کشور برای ساخت و تولید غذاها و نوشیدنی‌های مختلف از آن استفاده می‌شود. خرمای ایران در کنار زعفران، پسته، خاویار و فرش در دنیا زبان زد خاص و عام است.

💠خرما مانند انگور دارای انواع فراوانی است، بهترين نوع آن خرمای رسيده شيرين با پوست نازك و پرگوشت می‌باشد. معروفترین انواع خرما: پیارم، استعمران، خنيزی، شاهانی، مرداسنگ، مضافتی، زاهدی، کبکاب، ربی، برهی، گنطار، آل مهتری، خضراوی و خاصویی است.

💠پیارُم نام یکی از انواع خرماهایی است که در شهرستان حاجی آباد استان هرمزگان کشت می‌شود. خرمای پیارم از گران ترین خرماهای ایران است، رقم پیارم از نوع تجاری و درجه یک بوده که به دلیل کیفیت مناسب و بازارپسند یک رقم خاص صادراتی محسوب می‌شود.

💠میوه خرما جزو میوه‌های سته می‌باشد یعنی تمام قسمت بریکاری آن گوشتی و حاوی مواد غذایی است. واژه خرما ریشه و بنیاد فارسی داشته و از زبان‌های فارسی، به زبان‌های هندی، اردو، ترکی، اندونزیایی و مالزیایی به سوی شرقی و یونانی به سوی غربی وارد شده‌است.

💠بهترين اماكن كه خرما در آن خوب مى‌شود جهرم از توابع فارس است بعد عمان و بعد جاهاى ديگر و بهترين نوع غیر جهرمی آن آزاد بعد مكتوم سپس خستاوى است كه پوست آن نازك و مغز آن بسيار و تخم آن كوچك و شيرين رسيده بى‌ريشه باشد.

✳️خرما در طب سنتی 

💠خُرما در عربی تَمر و به هندى كهجور و چهارا نام دارد. خرما نر و ماده دارد، نر آن طلع نام دارد که خوشه می‌دهد اما ثمری نمی‌دهد در مقابل خرمای ماده هم خوشه و هم ثمر می‌دهد. خرما از ابتدای رشد تا رسیدن هفت مرحله دارد که هر مرحله را به نامی مرسوم کرده‌اند.

✳️طبع خرما 

💠هر يك از مراتب هفت گانه رشد خرما متناسب با طبيعت خود، دارای خواص و عملكرد ويژه‌ای است كه در اين قسمت به خواص و طبیعت رطب و تمر اشاره شده است. طبع، طبیعت یا مزاج رطب گرم و تر است اما طبع، طبیعت یا مزاج خرمای خشک که تمر گویند گرم و خشک است.

✳️مراحل رسیدن خرما و نام‌های آن 

💠به میوهٔ نرسیده خرما «خارَک» یا خرک یا کنگ گفته می‌شود. حکمای طب سنتی ایرانی از ابتداى پیدایش تا انتها و كمال بلوغ و رسيدگی خرما هفت مرتبه را مقرر كرده‌اند و هر مرتبه را به نامی موسوم داشته‌اند:

۱ – طلع یا لیغ (شکوفه درخت خرما)
۲ – بلح (غوره سبز ترش)
۳ – خلال (غوره مایل به زرد ترش)
۴ – بسر (غوره زرد مایل به شیرین)
۵ – قسب (خرمای نارس)
۶ – رطب (خرمای رسیده و تازه)
۷ – تمر (خرمای خشک)
عمده خواص بیان شده برای خرما مربوط به مرحله ششم که رطب نامند و مرحله هفتم که تمر می‌گویند می‌باشد.

 

🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰

 

✳️خواص خرما 

💠خواص خرما برای همه ما آشکار است. اما برخی از خواص ویژه خرما عبارتند از این که ارزش غذایی خرما زیاد و خون ساز است. خرما برای فربه ساختن بدن و تقویت قوای جنسی سرد مزاجان و بیماری‌های ناشی از سردی و درد كمر و نرمی مفاصل تاثیر بی نظیری دارد.

💠غذائیت آن زیاد است و تولید کننده خون متين است، یعنی خون ساز است. جهت فالج و لقوه و اِعيا (کوفت رفتگی و خستگی) و تقويت کلیه که لاغر شده باشد، فربه ساختن بدن و تقویت قوای جنسی و بیماری‌های ناشی از سردی و بیماری‌های بلغمی و درد كمر و نرمی مفاصل مفید است.

💠در موارد خستگی و كوفتگی‌های بدنی خوردن خرما مفيد است، چرا که باعث افزایش قوت می‌شود. همچنین برای تقويت كليه می‌توان از شربت خرما بهره برد. حکما بهترين زمان خوردن خرما را فصول سرد سال ذکر کرده‌اند و یادآور شده‌اند که بهتر است در فصل‌های گرم در مصرف آن محتاط بود.

✳️خواص شیر خرما 

💠اگر مقداری خرما به شیر اضافه شود نه تنها باعث خوشمزه‌تر شدن شیر می‌شود، بلکه روش بسیار خوبی برای افزایش نیرو و انرژی در بدن است. ترکیب شیر و خرما یک نوشیدنی‌ محبوب به شمار می‌رود که برای اغلب افراد مفید است.

💠حکما و اطبا شیر خرما که خيساندن خرما در شير تازه دوشيده خصوصا با اندكی دارچين است را در تقويت باه یا قوای جنسی بی‌نظیر دانسته‌اند. همچنین ذکر کرده‌اند که بهتر است شیر را سرد و به تنهایی مصرف نکرد و بهتر است شیر را گرم، با خرما یا گلاب میل کرد.

✳️عوارض خرما 

💠در مناطقی که خرما در آنجا حاصل نمى‌شود اهل آن شهرها را زیاده‌روی در خوردن آن جائز نیست چرا که تولید کننده سودا و باعث گرفتگی در کبد و طحال می‌شود. همچنین سوزاننده خلط خون و فاسد کننده اخلاط و باعث سردرد و ایجاد کننده قلاع دهان(زخم‌های دهان، آفت) و درد چشم و درد دندان است.

💠با تمام اوصاف ذکر شده از خواص و فواید بیشمار خرما، باید در مصرف آن حد اعتدال را رعایت کرد چرا که خرما سنگین و ثقيل و دیر هضم است و مصرف زیاد آن باعث گرفتگی عروق می‌شود و برای گرم مزاجان و صاحبان بدن‌های گرم مضر است.

💠همچنین خرما مُصَّدِع است يعنی موجب سردرد می‌شود و لذا كسانی كه سردرد دارند(خصوصا سردردهای ناشی از گرمی) بايد از مصرف خرما پرهیز نمايند. خوردن بيش از حد خرما موجب زخم‌های دهانی، مشكلات ملتحمه و درد دندان می‌گردد.

✳️مصلح خرما 

💠برای رهایی از مضرات خرما باید از آب انار یا سكنجبين و یا شستن دهان با آب ولرم مخصوصا كه سماق در آن خيسانيده باشند بهره برد، همچنين غرغره با گلاب یا سماق همراه سركه و جويدن طولانی مدت طرخونك در دهان برای دفع ضرر خرما مفيد است.

💠برگرفته از کتاب مخزن الادویه، نوشته محمد حسین عقیلی علوی خراسانی، پزشک نامدار سده دوازدهم هجری.

💠طبع خرما در طب سنتی گرم و تر است. اما بسته به میزان رسیده شدنش در بدن گرما و رطوبت تولید می کند. طبع گرم خرما خواص بی نظیری برای آن ایجاد کرده که در سرد مزاجان تاثیرات فوق العاده‌ای دارد.

💠اگر رطب رسیده‌تر شود تبدیل به تمر می‌شود که رطوبتش نسبت به رطب کمتر است و حرارت بیشتری دارد از این رو به افراد گرم مزاج خصوصا دموی‌ها توصیه نمی‌شود. در کل خرما هر چه شیرین تر شود، گرم تر می شود.

✳️آشنایی با طبع انواع خرما 
💫طبع رطب چیست؟

🔺رطب به خرمایی گفته می شود که تازه و نورس است و رنگ آن هنوز تیره نشده است؛ به عبارتی به اولین بار رسیده از نخل رطب می گویند. طعم این نوع خرما بسیار شیرین و خوشمزه می باشد و دارای مزاج گرم و تر می باشد.

💫طبع خرمای زرد عسلی چیست؟

🔺خرمای زرد عسلی به رطب زرد نیز معروف می باشد. مردم ایران از این نوع خرما به دلیل شهد فراوان و مزه عالی ای که دارد در سفره ها و مراسم خود از آن استفاده زیادی را دارند. این نوع خرما معمولا زودرس بوده و در زمان رطب برداشت می شود.

💫طبع خرمای خشک چیست؟

🔺خرمای خشک شده که به تمر هم معروف می باشد دارای طبعی گرم و خشک می باشد؛ این نوع خرما هم به دلیل خواص بی نظیری که دارد مشتریان زیادی را دارد.

💫طبع خرمای پیارم چیست؟

🔺خرمای پیارم از نوع نیمه خشک با ظاهری کشیده و بلند، پوستی بسیار نازک و چسبیده به گوشت است و اندازه این خرما به ۳ الی ۵ سانتی متر می رسد. خرمای پیارم دارای طبعی گرم و خشک می باشد و زمانی که ما آن را بعد از خوردن غذاهای با طبع سرد مصرف می کنیم باعث ایجاد تعادل در بدن می شود.

💫طبع خرمای خاصویی چیست؟

🔺خرما خاصویی به دلیل شکل نزدیکی که به آلو دارد به خرمای آلویی نیز معروف می باشد. طبع خرمای خاصویی گرم می باشد و مصرف زیادی آن برای کسانی که مزاجی گرم دارند مناسب نمی باشد.

💫طبع هسته خرما

🔺میوه خرما جزو میوه های سته است، یعنی تمام قسمت بریکاری آن گوشتی و حاوی مواد غذایی است. حتی از آسیاب کردن هسته خرما آرد نان و از خود هسته ها قهوه خرما هم تهیه می‌شود که دمکرده اش عطر بسیار خوشایندی دارد.

🔺بر خلاف طبع گرم و تر خرما طبع هسته خرما گرم و خشک است و بسیار قابض است. دمکرده پودر آن به تخلیه مثانه کمک می‌کند. گاهی هم آن را سوزانده و خاکسترش را پس از شستشو به جای توتیا به چشم می‌کشند، چون می‌گویند باعث رویاندن مژه‌های ریخته می‌شود.

🔺همچنین ضماد کردن خاکستر هسته خرما برای باز شدن و تخلیه برخی دمل‌ها یا بهبود برخی زخم‌ها مفید است. البته فراموش نکنید که استفاده درمانی از هسته خرما یا هر داروی گیاهی دیگری باید تحت نظر متخصص با تجربه صورت بگیرد.

🔺افراد برای مصرف انواع خرما باید مزاج‌های خود را بشناسند و بعد مواد غذایی را مصرف کنند؛ چراکه مصرف برخی غذاها ممکن است علائم مزاجی آن‌ها را تشدید کرده و به بافت بدن آن‌ها اثر منفی بگذارد.

✳️تناسب مزاج خرما و مزاج صفراوی 

🔹🔸مصرف زیاد غذاهایی که طبع گرم و خشک دارند برای این افراد توصیه نمی‌شود؛ چرا که ترشح صفرا را زیاد کرده و عوارض بعدی را به همراه خواهد داشت. پس مصرف زیاد خرما رسیده به این گروه توصیه نخواهد شد.

🌀سوداوی ها خرما بخورند

🔹🔸از آنجایی‌که طبع خرما و رطب گرم است برای ایجاد تناسب مزاجی در افرادی که مزاج سودایی دارند مناسب خواهد بود. همچنین خرما برای غلبه بر سودا بسیار توصیه ‌شده است.

🌀بلغمی‌ مزاجان در تناسب کامل با خرما

🔹🔸مصرف خرما به بلغمی‌ مزاجان بیشتر از گروه‌های دیگر توصیه‌ شده است. خرما تأثیر بلغم بر بدن را کم کرده و آن را گرم نگه می ‌دارد. مخصوصا در فصول سرد سال مصرف آن بسیار هوشمندانه خواهد بود.

🌀مزاج دموی با احتیاط خرما مصرف کنند

🔹🔸مصرف خرما در تناسخ با رطوبت بدن افراد دموی ‌مزاج نیست، اما به دلیل گرما زیاد این میوه مصرف تعداد محدود آن در روز توصیه می ‌شود.

🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰

✳️ویژگی ها و خواص خرمای کبکاب 

✨خرمای کبکاب یکی از خرماهای شناخته شده‌ی ایران است که به دلیل آب و هوای مناسب برای کشت این نوع خرما، فراوانی آن در فارس، بوشهر و خوزستان مشاهده می‌شود.

✨این خرما در زمره خرماهای تر قرار می گیرد. میانگین برداشت محصول هر درخت نخل کبکاب، 40 تا 50 کیلوگرم می باشد. متوسط میزان برداشت این نوع خرما از هر هکتار نخلستان حدود 15 تن می باشد که در رتبه سوم انواع پربازده ترین نخلستان های کشور بعد از خرماهای برحی و مضافتی قرار می گیرد.

✨از لحاظ سطح زیر کشت، این خرما بعد از خرمای مضافتی، با حدود 31 هزار تن (حدود 14% از حجم تولید نخلستان های کشور)، رتبه دوم را در اختیار دارد.

✨بر اساس آمار و ارقام گمرک ایران، ارزش صادرات خرمای کبکاب نیز حدود 12/5 میلیون دلار است و در رتبه پنجم بیشترین ارزش دلاری صادرات خرمای کشور قرار می گیرد و سهمی حدود 4 درصدی از صادرات خرمای ایران را در اختیار دارد.

✨خرمای کبکاب را هم به صورت رطب و هم خارک استفاده می‌کنند. مراحلی که خرما برای به ثمر رسیدن طی می‌کند، به ترتیب حبابوک، کیمری، خارک، دمباز، رطب و خرما بوده اما این میوه از مرحله خارک به بعد مصرف بیشتری دارد. رطب کبکاب از لذیذ ترین رطب‌های شناخته شده است.

✨خرما در مرحله حبابوک بسیار نارس، سفت و به رنگ سبز می باشد. در مرحله کیمری به رنگ سبز روشن در می‌آید اما هنوز ظاهر بیضی آن شکل نگرفته است. در مرحله خارک، خرما زرد رنگ شده، طعم گس دارد و بسیار ترد است. در مرحله رطب، خرما رنگ قهوه ای روشن و شیرینی متعادلی دارد. به مرحله ای که خرما نیمی خارک و نیمی رطب بوده، دمباز گفته می شود.

✨برای تولید رطب عسلی که یکی از پرمصرف ترین و شناخته شده ترین انواع رطب ایران می باشد، خرمای کبکاب را در مرحله خارک از درخت برداشت و به سردخانه منتقل می کنند تا در آنجا رسیده شود. بعد از آن بهتر است در مدت زمان کوتاهی مصرف شده تا خرما ترشیده نشود. رطب عسلی کبکاب از شیرینی متعادل و کمتری نسبت به زمانی که به طور طبیعی و بر روی نخل می‌رسد، برخوردار است.

✨از ویژگی‌ها و خواص خرمای کبکاب می‌توان به این اشاره کرد که طول خرمای کبکاب 3و نیم تا 4 سانتی متر بوده و رنگ قهوه ای نسبتا تیره دارد. طعم آن شیرین و لذیذ است. طبیعت این نوع خرما، گرم و مرطوب بوده و دارای رطوبت 18 درصد است.

✨کبکاب از معدود خرماهایی است که در بیشتر مناطق جنوب کشور قابلیت کشت دارد. لذا اندازه، میزان رطوبت، و شیرینی کبکاب بسته به منطقه‌ی کشت آن متفاوت است.

✨این نوع خرما در استان‌های خوزستان، فارس و بوشهر از جمله تنگستان ، بهبهان ، دشتستان ، کازرون و همچنین در مناطق خرما خیز مانند خشت ، کمارج ، خورموج ، جهرم ، طبس و قیروکارزین کشت می‌شود.

✨خرمای کبکاب دارای مواد معدنی چون انواع ویتامین‌های C B1 B2 A منیزیم، آهن، پتاسیم، کلسیم و پروتئین بوده و از میزان فیبر مناسبی برخوردار است.

🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰

✨ میوه خرما چهار مرحله رسیدن را طی می‌کند و در این مراحل تغییرهایی در رنگ، بافت، مزه، اندازه و ترکیب‌های شیمیایی آن رخ می‌دهد. خرما در ابتدا میوه‌ای سبز رنگ، سفت و سرشار از آب و تانن است و طعم تلخ و گسی دارد. به مرور زمان رطوبت این میوه کمتر و میزان قندهای آن بیشتر می‌شود تا در نهایت به خرمایی کاملاً رسیده تبدیل شود.

✨ رطب، مرحله قبل از رسیدگی کامل خرماست که رطوبت بیشتر و قند کمتری نسبت به خرمای کاملاً رسیده دارد. در مرحله تمر (خرمای رسیده) رطوبت به حداقل خود می‌رسد و رنگ خرما هم کاملاً قهوه‌ای تا سیاه می‌شود. در این مرحله میزان قندهای احیاکننده خرما (فروکتوز و گلوکز) بالا و ساکاروز آن اندک است و بافتی یکنواخت و گاهی چروکیده دارد.

✨ برای آشنایی با روش نگهداری انواع مختلف خرما از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراهمان باشید.

✨ روش نگهداری خرمای نارس (خارک)

خارک یا خرک، در اصل همان خرمای نرسیده و کال است. خارک بعضی از انواع خرما را می‌توان خورد و جنوبی‌ها به آن علاقه دارند. به خاطر وجود ماده تانین مزه گس و شیرینی کمی دارد. خارک را می‌پزند و پخته آن را خشک کرده و تا دو سال قابل استفاده است.

✨ نگهداری خرمای تازه (رطب)

خرماهای نرم، به دلیل شیره و رطوبت زودتر خراب، مزه و رنگ آن‌ها ترش و عوض می‌شود. به همین علت، خرمای نرم و تر را در ظرف درب دار درون یخچال با دمای ۳ تا ۸ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. بهتر است ظرف مدت یک هفته. خورده شوند، تا در خواص آن‌ها تغییری ایجاد نشود. اما تا یک ماه در یخچال مشکلی پیش نمی‌آید. در صورت شکرک زدن آن را گرم کرده و مصرف کنید.

✨ نگهداری خرما خشک

خرماهای خشک و نیمه‌خشک ماندگاری بالایی دارند و در دمای آشپزخانه، به‌دوراز نور خورشید و حرارت قابل نگهداری تا یک سال هستند. برای جلوگیری از رطوبت، درون ظرف شیشه‌ای درب‌دار و یا پلاستیک زیپ‌دار که هوای آن خالی شده باشد، قرار دهید.

✨ روش نگهداری خرما در فریزر

انواع خرما اعم از تر و نیمه‌خشک را می‌توان تا یک سال در فریزر نگهداری کرد تا تازه بماند. برای فریز کردن، خرماها را درون کیسه فریز قرار داده، هوای آن را خالی کنید و مقداری فضا برای یخ زدن خرماها آزاد بگذارید. سپس در سردترین نقطه فریزر قرار دهید. هنگام مصرف، ۳ ساعت قبل خرما را خارج کنید تا به آهستگی یخش ذوب شود و یا در ظرف آب گرم بگذارید. در کل به دلیل فراوانی خرما در همه‌وقت و همه‌جا، خوردن خرما به‌صورت تازه بهتر است.

✨ آیا لازم است خرما را قبل از مصرف به شست یا پوست کند؟

از نظر بهداشتی، شستن خرما مثل هر میوه دیگری قبل از مصرف ضروری است. انواع میکروارگانیسم‌ها و آلودگی‌ها در نخلستان‌ها وجود دارد. با توجه به پدیده گرد و غباری که در چند سال اخیر در مناطق غرب و جنوب غرب کشور مشکلات فراوانی را به‌وجود آورده، شستن خرما قبل از مصرف بیش از پیش ضروری شده است بنابراین توصیه می‌شود خرما را قبل از مصرف کاملاً بشویید ولی نیازی به جدا کردن پوست آن نیست.

✨ چرا برخی خرماها ترش می‌شوند؟

خرما سرشار از کربوهیدرات (مواد قندی) است و در صورتی که شرایط رشد میکروارگانیسم‌ها فراهم شود، خرماهای نرم که دارای رطوبت بیشتری نسبت به انواع خشک‌شان هستند، به سرعت تخمیر می‌شوند و طعم و بوی ترشیدگی می‌گیرند. هوای نسبتاً گرم و مرطوب و حضور اکسیژن برای رشد میکروارگانیسم‌ها و عمل تخمیر ضروری است و اگر خرما در دمای پایین مثل یخچال و در ظروف در بسته نگهداری شود، قابلیت نگهداری‌اش بالاتر می‌رود.

✨ آیا شکرک‌زدن خرما نشانه فساد آن است؟

شکرک‌زدن که همان تشکیل کریستال یا بلورهای قندی است، بیشتر در انواع تر مثل خرمای مضافتی و کبکاب و در خرمای کاملاً رسیده اتفاق می‌افتد که در اثر نگهداری خرما در شرایط نامناسب است و اگر خرما در یخچال نگهداری شود، احتمال بروز این پدیده کمتر خواهد بود. به هر حال شکرک‌زدن فساد تلقی نمی‌شود. شکرک فقط با ایجاد تغییراتی در بافت و ظاهر خرما، کیفیت آن را از نظر مصرف کننده پایین می‌آورد.

✨ نشانه‌های فساد خرما چیست؟

فساد خرما در اثر حضور انواع باکتری، کپک، مخمر و آفت‌های انباری ایجاد می‌شود. بوی ترشیدگی نشانه شاخصی از تخمیر شدن خرماست. گاهی در انواع خرمایی که به صورت فله عرضه می‌شود آنقدر شرایط نگهداری نامناسب است که لکه‌های کپک‌زده را می‌توان به سادگی مشاهده کرد. کرم‌خوردگی و وجود آفات در خرما هم از نشانه‌های فساد آن هستند که رفع این مشکل باید در مراحل داشت و برداشت خرما انجام شود.

 

______رسید مرسولات_______

برای مشاهده بیشتر لینک های زیر را کلیک کنید

853_18143144215518
1059058908765
10636636059659
10678672522909
12134131190850
10506498996840

__________________________________

خارک رژیمی

✨✨✨✨✨

 

مراحل تهیه خارک پخته خارک رژیمی

✨✨✨✨✨

 

رطب عسلی

✨✨✨✨✨

 

خرمای کبکاب سه کیلویی

✨✨✨✨✨

 

خارک حاج باقری

✨✨✨✨✨

 

یک نمونه بسته بندی پک ۶تایی

✨✨✨✨✨

 

یک نمونه بسته بندی سه کیلویی خرمای شیره دار

✨✨✨✨✨

 

خرمای خاصویی دو کیلویی نرم شیره دار

✨✨✨✨✨

 

ریزه خاصویی

✨✨✨✨✨

 

ظروف ماکروویوی ۷۰۰ گرمی تا ۲۶۰۰ گرمی

✨✨✨✨✨

 

سه نمونه دیگر بسته بندی

✨✨✨✨✨

 

خرمای لشت با طبع سرد

✨✨✨✨✨

 

خرمای خوشخارک در انواع بسته‌ بندی ها،شیره دار و بدون شیره مجلسی

✨✨✨✨✨

 

زنبیل رطبی

✨✨✨✨✨

 

خارک جوشانده یا رژیمی

✨✨✨✨✨

 

آماده سازی بار زاهدی جهت صادرات به قطر

✨✨✨✨✨

 

آماده سازی سغارشات مشتری

✨✨✨✨✨

 

طارونه نر جهت گردافشانی

✨✨✨✨✨

 

نمونه بسته‌بندی

✨✨✨✨✨

 

بارگیری برا اصفهان

✨✨✨✨✨

 

بارگیری برا مشهد

✨✨✨✨✨

 

شستشو وتمیزکاری خرما

✨✨✨✨✨

 

چین محصول زاهدی

✨✨✨✨✨

 

یکی از نمونه های بسته‌بندی

✨✨✨✨✨

 

خارک شیخالی

✨✨✨✨✨

 

ریزه خاصویی

✨✨✨✨✨

 

نخلستان زاهدی در بوشهر

✨✨✨✨✨

 

نخل زاهدی

✨✨✨✨✨

 

میوه نخل شاوی

✨✨✨✨✨

 

طارونه نخل کبکاب

✨✨✨✨✨

 

بسته‌بندی خرمای بدون شیره در جعبه ۲۶۰۰گرمی

✨✨✨✨✨

 

خرمای لشت با قند کم مناسب افراد دیابتی

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

 

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

 

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

 

نظرات مشتریان:

 

 

 

 

 

 

 

تولید انواع خرما عرشیا در بوشهر , تولید انواع خرما در بوشهر , تولیدی خرما عرشیا , فروش انواع محصولات خرما در بوشهر , بهترین محصولات خرما در بوشهر , تولید خرمای تازه در بوشهر , تولید رطب در بوشهر , تولید شیره خرما در بوشهر , تولید زاهدی در بوشهر , تولید ضایعات خرما در بوشهر , انواع خرما در بوشهر ,