Address & Contact

Our Address

نی ریز فارس،شهرک صنعتی شهید سردار سلیمانی

Telephone

سنگ چینی و ساختمانی ارژن سنگ

?سنگ چینی یا کریستال 

?سنگ کریستال یا عامیانه آن سنگ چینی، توده سنگهای آهکی یا دولومیتی هستند که در اثر عوامل درونی، نظیر درجه حرارت و فشار، دوباره متبلور شده اند و از این رو جزء سنگهای دگرگون به شمار می روند.

?در واقع سنگ چینی از خانواده سنگهای مرمریت می باشند که در نقاط مختلف از نظر میزان دگرگونی و بعضی ترکیبات شیمیایی متفاوت هستند. سنگ چینی اغلب دارای بلورهای درشت است. این بلورهای درشت وجه تمایز سنگ چینی با سنگهای کربناتی رسوبی است.

?گاهی اوقات در مورد سنگ چینی یا سنگ کریستال تصور اشتباهی بوجود می آید که این سنگ از چین وارد شده است. این نوع سنگ محصول معادن خود ایران است که در دسته هایی نظیر سنگ چینی الیگودرز، سنگ کریستال ابری، سنگ سیرجان و … دسته بندی می شوند.

?ویژگی سنگ چینی 

?سنگ چینی اغلب دارای بلورهای درشت سفید و یا خاکستری روشن تا کرم هستند.

?کانی اصلی تسکیل دهنده آنها کلسیت می باشد ولی در برخی از آنها نیز کوارتز وجود دارد که با افزایش آن میزان سختی سنگ زیادتر می شود.

?مقاومت خمشی آن بین شش تا پانزده مگاپاسکال و مقاومت کششی آن به طورمتوسط چهار مگاپاسکال است.تخلخل این سنگ بسیار کم و بین ۳ /۰ تا ۲/ ۱ درصد است.

?کاربرد سنگ چینی 

⚡️این سنگ ها در سال های گذشته در فضاهای مختلف پروژه های ساختمانی به کار برده می شد اما مدتی است که استفاده از آنها به شدت کاهش یافته است. دلیل آن هم تنوع زیاد سنگ تراورتن می باشد.

⚡️استفاده از سنگ چینی برای نما و فضای خارجی کاملا فنی و صحیح می باشد و این سنگ از لحاظ جذب آب و چسبندگی دوغاب بین گرانیت و تراورتن قرار دارد، به این معنی که به اندازه سنگ تراورتن جذب کننده و نه به اندازه گرانیت نچسب است.

⚡️در این میان سنگ سیرجان به دلیل مقاوت بسیار بالا و طرح زیبایش هنوز به صورت عمده استفاده می شود و طرفداران خود را دارد. این سنگ از قیمت نسبتا بالایی نیز برخوردار است.

⚡️سنگ کریستال و سنگ چینی اخیرا به صورت سنگ اسلب فرآوری و بریده می شوند که امکان استفاده از آنها در فضاهای شیک داخلی را بوجود آورده است.

⚡️همانطور که ذکر شد سنگ‌ چینی دارای تنوع رنگ پایینی می‌باشند و معمولاً به رنگ سفید و یا رنگ سفید با هاله یا رگه‌های زرد می‌باشد.

⚡️سنگ چینی توسط دستگاه های برش سنگ نرم بریده می شود و معمولا نیاز به توری و رزین خاصی ندارد چراکه دارای تخلخل و رگه های خالی بسیار کم است

⚡️برای اطمینان از مقاومت سنگ در طول سالهای دراز و عمر بالای آن از سنگ ضخیم تر یعنی هشت سانتی متری استفاده کرده اند.

?سنگ مرمریت چه طرح ها و رنگ هایی دارد؟

?این سنگ دارای زنجیره‌هایی به نام استیلولیت می‌باشد که مانند نوار قلب در بافت سنگ مشاهده می‌شود.

?مرمریت خالص دارای رنگ سفید و درخشانی است. رنگ خاکستری روشن تا سیاه، توسط مواد کربن دار به وجود می آید. رنگ های سبز معمولا توسط کلریت یا سیلیکات های دیگر تولید می شوند. رنگ صورتی و قرمز به علت وجود ذرات بسیار ریز پراکنده هموتیت یا کربنات منگنز و رنگ زرد و کرم بر اثر وجود لیمونیت است

?سنگ مرمریت پرشین سیلک یا سیلک امپرادور با زمینه طوسی می باشد.

?سنگ مرمریت مهکام با زمینه رنگی قهوه ای می باشد.

?سنگ مرمریت دهبید شایان و نمین با زمینه رنگی کرم می باشد.

?سنگ مرمریت سبزوار و کاشمر با زمینه رنگی سفید می باشد.

?سنگ مرمریت نجف آباد، سنگ مرمریت گلدن بلک، سنگ مرمریت مشکی دهبید و سنگ مرمریت مشکی بیرجند با زمینه رنگی مشکی می باشد.

?سنگ مرمریت بوانات ، سنگ مرمریت انارک و سنگ مرمریت بجستان با زمینه رنگی قرمز می باشد.

?سنگ پرطاووسی 

?سنگ مرمریت پرطاووسی این بخش از مقاومت بالایی در برابر ضربه و سایش برخوردار است و به همین دلیل یکی از کاربری های اصلی آن، طراحی و ساخت پلکان در فضای داخلی و خارجی ساختمان می­باشد. این سنگ علاوه بر زیبایی که به ساختمان میبخشد و در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار موثر بوده، دارای استحکام و دوام عالی نیز است که سبب می­شود تا سالیان سال همانند روز اول باقی بماند.

?سنگ پرطاووسی این بخش به سبب تراکم بالایی که در بافت خود دارد، از جذب آب و رطوبت بسیار پایینی برخوردار بوده و نگرانی از بابت بهره گیری از آن در پلکان های خارجی و در آب و هوای پر باران و برف وجود ندارد. همچنین از این محصول در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد نیز می­توان بهره گیری نمود چرا که در برابر پاخوردن زیاد دچار سایش نمی­شود.

?کفسازی نیز از دیگر کاربری های این سنگ به دلیل مقاومت بالا آن در برابر ضربه و فشار میباشد. این محصول از ساب و صیقل بسیار خوبی برخوردار است و به همین دلیل در فضاهای کوچک و بزرگ و در زیر روشنایی چراغ سبب انعکاس نور و زیبایی دو چندان آن فضا می­گردد. البته محصول این بخش با ابعاد استاندارد پله ای که دارد بیشتر در ساخت پله و زیر پله مورد بهره گیری قرار می­گیرد اما برش ها و ابعاد دیگر از آن نیز در کالاساخت موجود می­باشد که در کف و بدنه قابل بهره گیری است.

?از این سنگ به دلیل گل هایی که در زمینه خود دارد و از حالت یکنواختی برخوردار نیست، میتوان هم به صورت یکدست و هم به صورت ترکیبی به همراه سنگ ها و مصالح دیگر بهره گیری نمود.

شماره تماس:
09176816031

به مدیریت:سعید علیخانی

 

 

 

تولید مرمریت , شرکت سنگبری , تولید سورت های سنگ چینی , سندبلاست چینی , سنگ چینی قبری , طراحی میز گرد عسلی , سنگ مزار , پله پرطاووسی , تولید انواع اسلب پرشین و چینی , ارژن سنگ در نی ریز , انواع سنگ چینی ارژن , انواع سنگ ساختمانی ارژن , سنگ چینی و ساختمانی علیخانی , قیمت سنگ چینی , قیمت سنگ ساختمانی , سنگ مزار , میز گرد عسلی , انواع سنگ ,