Address & Contact

Our Address

اصفهان،خیابان حکیم،بازارچه نو شرقی،پلاک 258

فرش دست بافت اصفهان کریم زاده

✨مهم ترین مشخصه های طرح و نقش قالی دستباف اصفهان

ساختار اصلی اغلب طرح های قالی اصفهان،از الگوی لچک و ترنج پیروی میکند و نقوش زیبای اسلیمی و گردش های آن در ساختار لچک وترنج و متن فرش حضور داشته و با حرکات آزادانه خود،متن فرش را پوشانده اند و نقوش اسلیمی و قاب های ساخته شده از حرکت زیبای آن، در حاشیه اغلب فرش ها دیده میشود.

از دیگر ویژگی های ظاهری قالی های اصفهان، میتوان به گردش ساقه های ختایی به عنوان زیرنقش با ساقه های اسلیمی همراه با گل های زیبای شاه عباسی اشاره داشت.درقالی های اصفهان،قرینه سازی دقیق در تمام اجزا از جمله لچک و ترنج، حاشیه و گوشه های آن، گل شاه عباسی متن و حاشیه به خوبی رعایت شده است.

امروزه اگر بخواهیم تنها یک شهر راکه توانسته ویژگی های هنری گذشته را در طراحی فرش تا حدودی حفظ کند،از میان مراکز بافت قالی ایران انتخاب کنیم، بی شک اصفهان گزینه اول خواهد بود.در دوران صفویه،به دلیل علاقه مندی پادشاهان صفوی به هنرقالیبافی،نفیس ترین قالی های ابریشمی و زربافت،به دست هنرمندان اصفهانی بافته شد.

ترکیب های دلنواز طراحی سنتی و رنگ آمیزی های زیبای الهام گرفته از بناهای تاریخی و هنرسنتی ایران،از دیگر ویژگی های عمده ی فرش های اصفهان است.تقلید از کاشیکاری های بناهای تاریخی همچون مسجد شیخ لطف الله در بسیاری از فرش های اصفهان،دیده میشود.درکنار طرح های لچک وترنج که عمده طرح قالی های اصفهان میباشد،طرح های شکار گاه،محرابی،گلدانی،افشان و… از دیگر طرح های قالی اصفهان میباشد.

✨رنگبندی قالی های دستباف اصفهان

به طور کلی رنگ های به کار رفته در قالی های اصفهان تا 15 رنگ شمرده میشود که، استفاده از رنگ های شاد با تأکید بر رنگ های سنتی قالی ایران مانند لاکی، آبی،کرم، بژ،خاکی و سرمه ای با درجات تیره و روشن در قالی های این شهر،رایج است.

همچنین عدم استفاده از سایه روشن در رنگبندی قالی های اصفهان (به غیر از برخی قالی های جدید) از دیگر ویژگی های فرش های منطقه میباشد.

✨بافت قالی های اصفهان،چه ویژگی هایی دارد؟

⚡️نوع چله کشی در این قالی ها،اغلب به روش چله کشی فارسی و گلیم بافت قالی ها نیز از نوع فارسی است.

⚡️رج شمار فرش های اصفهان اغلب از 50 رج شروع و تا 70 رج نیز میرسد و پرز فرش های بافت این شهر،کوتاه میباشد.

⚡️قالی های اصفهان با گره نامتقارن (فارسی) و بر روی دارهای عمودی بافته میشوند.

⚡️در چله های اغلب قالی های اصفهان از ابریشم استفاده شده است و همچنین در داخل برخی از گل های متن فرش ، از ابریشم استفاده می شود. در زمینه فرش نیزعموما از کرک استفاده شده است.

⚡️ابعاد و اندازه های فرش اصفهان،اغلب کوچکتر از 12 مترمربع و بیشتر 9 ، 6 متری هستند و گاهی فرش هایی در ابعاد بزرگتر نیز در این شهر،بافته میشود.

به مدیریت:حمید رضا کریم زاده

شماره های تماس:

09131140965
03132225385

 

 

 

 

 

 

فرش , فرش دست بافت , انواع فرش , فرش اصفهان , فرش نائین , تولید فرش های دست بافت در اصفهان , عرضه انواع فرش اصفهان و نائین , قیمت انواع فرش دست بافت در اصفهان , مشخصات فرش دست بافت اصفهان , رنگ بندی فرش اصفهان , فرش دست بافت کریم زاده در اصفهان , فروش فرش دست بافت در اصفهان ,