صنایع دستی نقره و مس و برنج جعفریان در اصفهان

?ظروف نقره نما یا ظروف شبه نقره به محصولاتی گفته می شود که از جنس فلز نقره نبوده و پس از اتمام مرحله تولید با آبکاری به شکل ظوف نقره در آمده اند.

?زیبایی ظروف شبه نقره اصفهان برای بانوان ایرانی در سراسر کشور جذابیت داشته و از این رو مورد استقبال عمومی قرار گرفته است. تلفیق هنر ظروف آبکاری نقره با قلمزنی اصفهان , ارزش دوچندانی به آن داده است.

?ملیله کاری چیست؟

?از هنرهای بسیار قدیمی و اصیل ایرانی که در شهرهای زنجان و اصفهان مدل‌های بسیار با کیفیتی از آن تولید می‌شود و فروشگاه بازار مینا مفتخر است که محصولات ملیله کاری را با تنوع بسیار بالا و قیمت مقرون به صرفه به دست مشتریان می‌رساند.

?ملیله کاری با مس نیز به دلیل نشان دادن و نمود بهتر طرح و نقوش به تازگی مد شده و ملیله کاری مسی هم در کنار نقره فروش قابل توجهی داشته است. هنر ملیله کاری اصفهان با عیار بالای نقره در بدنه و دسته‌ها توسط اساتید مشهور و با تجربه انجام می‌شوند و کیفیت آنها زبانزد است.

?ظروف ملیله کاری شده بازار مینا با قسمت‌های لحیم کاری شده نامشخص، سطوحی صاف، تنوع بالا، مقاومت عالی در برابر زنگ زدگی و ضربه و قیمت مناسب به فروش می‌رسند. این محصولات با بسته بندی‌های لوکس همراه با تودوزی مخمل مشکی که تضاد رنگ چشم نوازی ایجاد می‌کند به شکل عمده همراه با تخفیف باورنکردنی و ثبت پلاک تجاری روی بسته بندی به سراسر کشور ارسال می‌گردد

?قلم زنی 

?قلم زنی به هنر کنده کاری نقوش روی فلزاتی مختلف مثل مس، نقره، برنج، طلا و غیره گفته می‌شود که به سبک‌های مختلف در شهرهای گوناگون انجام می‌پذیرد و سابقه چندین هزار ساله دارد. قلم زنی اصفهان یکی از با کیفیت‌ترین نمونه‌های قلم زنی ایران است که به دو شکل قلم زنی روی مس و قلم زنی روی نقره، با عیار و درجه خلوص بالا انجام می‌شود.

?قلم زنی علاوه بر اینکه روی ظروف نقره و مس در اصفهان رواج دارد، قلم زنی تابلو و قلم زنی تذهیب و چهره هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. طبق تجربه بالای فروشگاه بازار مینا در فروش قلم زنی، این دسته از محصولات برای کسانی که به دنبال خرید ظروف تزئینی بسیار ماندگار و لوکس می‌گردند مناسب است.

?از طرفی تنوع طرح و نقوش آن مثل برجسته، نیمه برجسته، مشبک، سه بعدی و غیره جذابیت و زیبایی این ظروف را دو چندان نموده است. فروشگاه صنایع دستی بازار مینا علاوه بر اینکه امکان خرید قلم زنی را برای مصارف و تزئین محیط خانگی فراهم نموده

?میناکاری 

?میناکاری روی مس ویژگی خاص و متمایز میناکاری اصفهان است. میناکاری روی مس اصفهان با استفاده از خالص‌ترین و مرغوب‌ترین ورقه‌های مسی با ضخامت مناسب تولید می‌شوند که علاوه بر افزایش میزان ماندگاری، کیفیت طرح و نقوش را هم بیشتر می‌کند. در بین محصولات مختلف این صنایع دستی بسیار زیبا و لوکس، بشقاب میناکاری روی مس فروش و کاربرد بسیار بیشتری دارد.

?شما می‌توانید از بشقاب‌های مسی میناکاری شده به شکل تزئینی در داخل منزل و محل کار استفاده نمایید یا هدایای تبلیغاتی میناکاری به شکل ست بشقاب و گلدان یا ست سه تکه بشقاب میناکاری را سفارش دهید.

?ضمن اینکه محصولات میناکاری روی مس مخصوصا بشقاب میناکاری شده در سایز کوچک برای ساخت تندیس‌های مناسبتی و تبلیغاتی استفاده می‌شوند. برای خرید میناکاری روی مس در طرح و اندازه‌های مختلف و محصولات گوناگونی نظیر بشقاب، گلدان، قندان، ست چایخوری و شربت خوری و سایر وسایل کاربردی و تزئینی کافیست

?ظروف آبکاری نقره 

?در ادامه پروسه تولید ظروف آبکاری نقره , محلول الکترولیت را سیانید نقره یا نیترات نقره در نظر می گیرند که غلظت یون نقره حدود 10 تا 25 گرم در هر لیتر است که معمولا برای آبکاری سریع از غلظت 25 گرم در هر لیتر استفاده می شود.

?البته در برخی موارد به درخواست مشتری، ضخامت روکش نقره را بیشتر در نظر می گیرند که در این حالت غلظت نقره 30 گرم در هر لیتر خواهد بود. نکته: چنانچه به زیبایی و براقی سطح ظروف نقره نما اهمیت بیشتری داده شود، در این فرایند از فلزات سولفور، بیسموت، آنتیموان یا سلنیوم نیز داخل محلول الکترولیت استفاده می گردد.

?ظروف شبه نقره 

?پس در واقع وقتی پرسیده می شود شبه نقره چیست باید گفت فلزاتی مثل مس، برنج و نیکل که با یک یا چندین لایه از فلز نقره روکش شده باشند، ظاهری مشابه با نقره پیدا می کنند که شاید به سادگی نتوان فرق آن را با ظروف نقره واقعی تشخیص داد.

?به بیان ساده در ظروف نقره اصل، تمامی بدنه از فلز نقره استفاده شده است (البته مقداری ناخالصی نیز دارد که اکثرا با عیار 925 مشخص می شود یعنی 92.5% آن نقره است و مابقی از سایر فلزات است) اما در ظروف نقره نما بدنه از جنس نیکل، برنج و در اکثر مواقع از مس است و سپس به وسیله روشی که در ادامه توضیح خواهیم داد روکشی از نقره روی آن گذاشته خواهد شد

به مدیریت:جعفریان

 

 

فروش ظروف نقره و بدنج نو و دست دوم , ظروف نقره دیجی کالا , قیمت ظروف نقره دکوری , قیمت ظروف طرح نقره , قیمت ظروف شبه نقره , نقاشی روی مس , قیمت ظروف نقره دست دوم , حکاکی روی مس با دست , کاسه کشکول شبه نقره , ظروف شبه نقره , آبکاری نقره روی مس , کاسه میوه خوری سیاه قلم , گلدان خیاری , قاب گل نقره , آیینه و شمعدان , سبد ملیله نقره , تنگ شاخدار نقره , شمعدان بدون آویز , قاب گل نقره , سرویس سماور برنج ,