Address & Contact

Our Address

مشهد،جاده سنتو،کیلومتر 20 جاده شیر حصار،بعد از حلوا شکری سیمرغ

شرکت تولیدی سازه فلزی تکنو سازه در مشهد

?طراحی،مشاوره،تولید و فروش کلیه سازه های فلزی سوله،خرپا،تیر ورق و باکس 
?تولید و فروش کلیه ی سازه های سبک و سنگین فلزی تحت نظر مهندسین محترم جوش با انواع تست جوش 
?مجموعه ی صادق سوله با کادری مجرب و متعهد و سابقه ای درخشان در زمینه ی تولید سازه فلزی با استفاده از بهترین متریال و به روزترین تکنولوژی روز دنیا آماده ی ارائیه ی محصولات با کیفیت به شما عزیزان در کل کشور میباشد.
?سوله صنعتی چیست؟

⚡️سوله به سازه فلزی گفته می‌شود که دارای سقفی شیب دار است و بر اساس محاسبات فنی خاص ساخته می‌شود. از این سازه‌ها در پوشش دهانه‌‌‌های بزرگ و ساختمانهای صنعتی و کشاورزی مانند کارخانه ها، انبارها، آشیانه‌‌‌های هواپیما، سالن‌‌‌های ورزشی، فروشگاه‌ها و موارد متعدد دیگری استفاده می‌شود.

⚡️سوله‌ها به دلیل کاربرد صنعتی که دارند از نظر طراحی با سایر سازه‌ها متفاوت می‌باشند. چون قاب‌ها در این سازه‌ها متفاوت بوده و دارای شیب هستند و دهانه این سازه‌ها نسبت به سایر سازه‌ها بزرگتر است.

?انواع سوله صنعتی 

?سوله قوسی هلالی شکل 
?سوله تمام قوسی 
?سوله چند ضلعیسوله تک دهانه 
?سوله دو یا چند دهانه با ستون مشترک 

?طراحی سوله‌‌‌های صنعتی 

⚡️طراحی سوله‌ها امری بسیار دقیق و تخصصی می‌باشد. در طراحی سوله‌ها فاکتورهای مهمی‌دخیل هستند، در صورت بی توجهی به این موارد هزینه‌‌‌های زیادی به سازنده تحمیل می‌شود و صرفه اقتصادی طرح زیر سوال می‌رود. همچنین بی توجهی به این موارد ممکن است باعث تضعیف سازه‌ها شود. برای طراحی سوله‌ها به اطلاعات زیر نیاز می‌باشد:

?بار برف و نیروی باد
?ارتفاع جانبی سوله 
?شیب مورد نظر سقف سوله و محاسبه ارتفاع تاج سوله 
?شیب دهانه عرضی و دهانه‌‌‌های طولی سوله و تعداد قاب‌‌‌های طولی در نظر گرفته شده برای سوله 
?پوشش مورد نظر برای سقف سوله 
?نیروی زلزله 
?در نظر گرفتن مقاومت خاک منطقه ای که در آن پروژه اجرا می‌شود 

?خرپا چیست؟

⚡️خرپا‌ها از اعضای مختلفی که دارای محور اصلی هستند متشکل می‌شوند و معمولاً برای ایجاد مقاومت در برابر بارهای خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین در بسیاری از مواقع جهت پوشاندن دهانه‌های بزرگ به کار گرفته می‌شوند.

⚡️همان گونه که می‌دانید سیستم‌های خرپایی در مقایسه با سایر سیستم‌ها، مواد نسبتاً کمتری مصرف نموده و برای ساختن آن‌ها نیروی کار کمتری نیاز است، به همین سبب خرپا در زمینه ساخت سازه‌های فضایی کاملاً مناسب و کارآمد میباشد.

⚡️خرپا در قسمت‌های مختلفی کاربرد دارد که از جمله آن‌ها می ‌توان به سقف ساختمان‌های صنعتی یک طبقه، سقف‌های بلند، سقف ساختمان‌های چند طبقه اشاره نمود. خرپاها در بخش های گفته شده با هدف ایجاد استحکام در مقابل بار‌های گرانشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

⚡️ناگفته نماند که خرپاها در قسمت‌های دیگری با هدف ایجاد مقاومت در برابر بارهای جانبی و ایجاد ثبات جانبی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این قسمت‌ها شامل ساختمان‌ها، دیوارهای چند طبقه، تیر‌های بلند افقی ساختمان‌های صنعتی می‌شود.

?تیر ورق چیست؟

⚡️تیر ورق به انگلیسی Plate Girder نام دارد. تیر ورق حاصل از سه ورق است که دو ورق به عنوان بال و یک ورق به عنوان جان را به هم جوش می دهند. و یک مقطع I را تشکیل می دهد و می تواند بارهای سنگین را تحمل کند, عملکرد تیر ورق تکیه گاهی برای بارهای سنگین عمودی بوده که در فواصل طولانی به کار می رود.

?تحمل بار تیر ورق و بررسی استقامت 

⚡️وظیفه بال تیر یعنی صفحات بالا و پایین مقاومت در برابر نیروی فشاری و کششی در برابر لنگر خمشی بوده است, اما وظیفه جان تیر ورق مقاومت در برابر برش است. در طراحی اقتصادی و رسیدن به خمش مشخص باید فاصله بالها را افزایش داد. اغلب تیر ورق در اسکلت فلزی ساختمان ها و پل های با دهانه کوچک تا متوسط استفاده می شود.

⚡️ولی اگر قرار باشد برای دهانه های بیشتر از 20 متر از تیرهای صفحه ای استفاده شود. باید تیر ورق با سخت کننده ( استیفنر ) تقویت شوند. اصولا تیر ورق ها برای دهانه های ساده تا ۴۰ متر مناسب است.

⚡️ساختار تیر ورق مشابه تیر آهن می باشد به نوعی میتوان گفت که تیر ورق نوعی تیرآهن است که با جوش یا پرچ Web Plate عمودی (جان) و Flanges Plate (بال) به هم متصل می شود. تیر ورق دارای مقاومت خمشی خوبی است. و اگر نیاز باشد که مقاومت در برابر خمش و برش بیشتر شود کافیست با افزایش فاصله بین بال ها یا فلنج این مقاومت حاصل شود.

به مدیریت:مهندس مهدی صادقی

آدرس: مشهد،جاده سنتو،کیلومتر 20 جاده شیر حصار،بعد از حلوا شکری سیمرغ

 

تولید سازه های فلزی در مشهد , فروش سازه های فلزی در مشهد , سوله , خرپا , تیر ورق , صادق سوله در مشهد , شرکت تکنو سازه در مشهد ,  شرکت تولیدی سازه فلزی , طراحی و مشاوره در زمینه سازه های فلزی , فروش سازه های سبک , فروش سازه های سنگین , تولیدی سازه فلزی صادقی در مشهد ,