Address & Contact

Our Address

کاشان،جاده قدیم قم،کوچه چاه آب محمدی

تولید و پخش فرش شاهانه

? تولید و پخش انواع فرش با بهترین کیفیت در کاشان

❇️ویژگی های فرش خوب چیست؟

? اولین ویژگی از ویژگی های فرش خوب ماشینی عدم تکرار سیلندر در نقشه آن است. در کارخانه هایی که از ماشین های قدیمی و کهنه استفاده می کنند، ممکن است سیلندر نقص داشته و به جای یکبار چندین بار بچرخد و همین امر باعث می شود نقشه به دفعات تکرار شده و یک طرح چندین بار بافته شود. این مسئله در فرش ماشینی به تکرار سیلندر معروف است و یکی از ویژگی های فرش خوب ماشینی عدم تکرار سیلندر در آن است.

? استفاده از نخ های معمولی در بافت قالی ماشینی باعث می شود که کیفیت کار کاهش پیدا کند. بهترین نخ برای بافت این قالی ها نخ هیت ست است. این نخ ها پرز نداده و یک سطح یکنواخت و منظم و ظریفی را در فرش ایجاد می کنند. پس برای اینکه به کیفیت و اصالت فرش پی ببرید حتما به استفاده یا عدم استفاده از نخ هیت ست در آن توجه داشته باشید.

? از دیگر ویژگی های فرش خوب ماشینی این است که ابعاد آن در حد استاندارد باشد و وجود اختلاف در حد مثبت و یا منفی ۵ درصد ایرادی نخواهد داشت اما بیش از آن می تواند به ظاهر و کیفیت قالی ایراد وارد کرده و از زیبایی و نظم آن بکاهد.

? استفاده از چسب آهار در قالی ماشینی عمومیت دارد اما اندازه آن باید بر اساس استاندارد تعیین شده باشد تا از ویژگی های فرش خوب ماشینی عدول نکند. استفاده بیش از اندازه از چسب آهار می تواند باعث معیوب شدن زیر دست قالی شده و ارتفاع خاب قالی را خراب کند.

? میزان نخ خاب استفاده شده در بافت قالی یکی دیگر از ویژگی های فرش خوب ماشینی است که نباید از یک حد استانداری تجاوز نماید.

? از دیگر ویژگی های فرش خوب ماشینی این است که در زیر آن آثار قلاب خوردگی وجود نداشته باشد. قلاب خوردگی در زیر فرش در اثر تنظیم نادرست دستگاه ایجاد می شود و باعث می شود پشت کار تراش منظمی نداشته باشد.

? قالی هایی که با کیفیت بالا تولید می شوند حالت دو پودی ندارند. دو پودی وقتی ایجاد می شود که نخ ها در هنگام بافت پاره شوند و ادامه بافت را با نخ اضافی از محل پارگی نخ انجام ندهند. 

? از دیگر ویژگی های فرش خوب ماشینی پرداخت خوب و دقیق است. پرداخت قالی اگر درست و خوب نباشد می تواند باعث راه راه شدن قالی و کوتاه و بلند جلوه کردن پرزها گردد.

? رنگ ها در بافت فرش باید به درستی اجرا شده و دقیقا مطابق با نقشه باشند و دو رنگی و یا چند رنگی در کار نباید دیده شود.

به مدیریت:صالح علی بدافشان

 

 

فرش , انواع فرش , قالی , تابلو فرش , قیمت انواع فرش در کاشان , فرش کاشان , تولید و پخش فرش شاهانه در کاشان , ویژگی های فرش خوب , فرش ایرانی , فروشگاه فرش شاهانه , فرش ماشینی ,