Address & Contact

Our Address

آذربایجان غربی، ارومیه، 20 کیلومتری جاده شهید کلانتری تبریز، روستای طلا تپه

Telephone

تولید و پخش ورمی واش و ورمی کمپوست اسپوتا

🌱تولید و پخش کود ورمی کمپوست ارسال به تمام نقاط کشور🌱

👌بهترین انتخاب کود مناسب جهت افزایش و رشد سریع ریشه گیاه

ورمی واش و ورمی کمپوست اسپوتا

 

 

🌱 چند نوع کود ورمی کمپوست داریم؟

این که پایه کود چه باشد و چه موادی همراه با کرم ‌ها به خاک اضافه شوند، می‌تواند در تعیین کردن نوع کود موثر باشد. بر همین اساس کود ورمی می‌تواند به سه دسته انواع حیوانی (گاوی و گوسفندی) ، پسماندها شهری و همچنین کود خاک برگ(از دو نوع دیگر ضعیف‌تر) تقسیم‌بندی شود.

از هر کدام از این سه نوع کود، کود پایه برای مدتی نگهداری می‌شود (بین یک تا دو ماه) و بعد از گذشت این دوره کرم‌ها به آن اضافه می‌شوند. مخلوط کود آلی با کرم ‌ها همان کود ورمی کمپوست شده که حال باید به خاک اضافه شود. خاک به خوبی شخم خورده تا کود به تمام قسمت‌های آن نفوذ کند. نکته‌ ی مثبت دیگر در رابطه با حضور کرم‌ها در خاک، عبور آن‌ها از قسمت‌ های مختلف و ایجاد حفره در خاک برای اکسیژن‌رسانی بیش‌تر به تمامی قسمت‌ها خواهد بود.

🌱 شرایط استفاده از کود ورمی کمپوست چیست؟

از این نوع کود آلی در شرایط مختلف و برای اهداف متفاوت استفاده می‌کنند. در ادامه به چندی از این موقعیت ‌ها اشاره می‌ کنیم:

از بین بردن تمامی میکروب‌های موجود در خاک به کمک کود ورمی کمپوست
کود مورد استفاده در زمین ‌های فوتبال، تنیس و دیگر ورزش‌ها
بهبود و راه‌اندازی دوباره زمین‌های کشاورزی از بین رفته برای کاشت مجدد محصول
راه‌اندازی زمین ‌ها و به‌ خصوص زمین ‌های کشاورزی در امتداد جاده‌ها و راه‌ها

🌱 خواص کود ورمی کمپوست چیست؟

اگر مایل باشید که خواص کود ورمی کمپوست؛ را بررسی کنیم، می‌ توان به بی اندازه مورد اشاره کرد. پیش‌تر هم ذکر کردیم که این کود چقدر برای بستر خاک، رشد بهتر نهال و همچنین بالا بردن کیفیت محصول نهایی، می‌تواند موثر باشد. نکته مهم این که شما می‌توانید این کود را در هر فضایی که مایلید، چه نهالستان‌های بزرگ و چه یک باغچه کوچک استفاده کنید. در ادامه به چندی از مهم‌ترین خواص کود ورمی کمپوست، اشاره خواهیم کرد.

🌱 بهبود عملکرد ریشه:

اصلی ترین مزایای استفاده از این کودها، تأثیری است که بر روی ریشه گیاه خواهند گذاشت. استفاده از کود ورمی کمپوست باعث می‌شود رشد ریشه در نهال شما بیش‌تر شود. طبیعی است که هر چه ریشه بیش‌تر نمو پیدا کند، مواد غذایی بیش‌تر و سریع‌تر به دیگر اندام‌ها خواهند رسید و در نتیجه کیفیت گیاه بالاتر خواهد رفت.

🌱 رشد بیش‌تر نهال:

در مورد بالا به رشد بیش‌تر ریشه و رساندن مواد غذایی بیشتر به دیگر اندام‌ها اشاره کردیم. خب روشن است که رشد کلی نهال نیز تحت تأثیر این موضوع بیش‌تر خواهد شد.

🌱 بهبود شکل ظاهری نهال:

در برخی از ارقام مختلف از محصولات متفاوت، تحت‌تاثیر استفاده از کود، ضخامت برخی اندام‌ها مانند ساقه‌ها بیش‌تر خواهد شد. این می‌تواند یکی از خواص کود ورمی کمپوست، در زمینه تبلیغات و جذب مشتری باشد. هرچه ساقه های نهال قطر بیشتری داشته باشند، قطعاً گیاه پرطرفدار‌تر خواهد بود.

🌱 افزایش سود میزان باردهی:

در نهال ‌ها و گیاهانی که از کود ورمی کمپوست برای آن‌ها استفاده شده است، سود بیشتری نیز حاصل خواهد شد. اینگونه که مصرف این کود موجب می گردد رشد گل و شکوفه در نهال بیشتر باشد. هرچه تعداد گل‌ها و رشد آن‌ها زیادتر باشد، قطعاً فروش نهال با سود و میزان باردهی بالاتری همراه خواهد بود.

مدیریت : حسن استیدان طلب

 

 

 

 

 

ورمی کمپوست , مزایای ورمی کمپوست , ورمی کمپوست برای گلدان , خرید ورمی کمپوست , ورمی واش ,