Address & Contact

Our Address

کردستان،شهرک صنعتی قروه،جاده دلبران،شرکت دی اکسید خدایار

دی اکسید کربن خدایار

شماره های تماس:

09905703755

09187713755

08735229565

💫شرکت یخ خشک خدایار 
💫تولید کننده گاز CO2 و یخ خشک  

 

🌀یخ خشک 

🔺یخ خشک (dry ice)شکل جامد دی اکسید کربن است که در درجه اول به عنوان عامل خنک کننده مورد استفاده قرار می گیرد ، اما در دستگاه های مه در سینما نیز برای جلوه های ویژه استفاده می شود. از مزایای این ماده می توان به دمای پایین تر از یخ آب و باقی نماندن باقی مانده اشاره کرد. یخ خشک برای نگهداری غذاهای منجمد وقتیکه خنک کننده مکانیکی در دسترس نیست ، مفید است.

🔺یخ خشک در فشار اتمسفر زمین در ۱۹۴.۷ درجه سانتی گراد تصعید می شود. این سرمای شدید باعث می شود کار کردن با آن بدون استفاده از تجهیزات خطرناک باشد. اگرچه این یخ به طور کلی سمی نیست ، اما دفع گاز از آن می تواند باعث ایجاد هیپرکاپنیا (افزایش غیر طبیعی سطح دی اکسید کربن در خون) شود.

🌀کاربردهای یخ خشک 

⚡️متداول ترین کاربرد این ماده در حفظ مواد غذایی است و اغلب برای بسته بندی مواردی که باید بدون استفاده از خنک کننده مکانیکی سرد یا منجمد بمانند مانند بستنی یا نمونه های بیولوژیکی استفاده می شود. این ترکیب برای ذخیره واکسن کرونا یا COVID-19 که به ذخیره سازی در دمای بسیار سرد نیاز دارد، استفاده می شود.

⚡️از این یخ می توان برای جلوگیری از فعالیت حشرات در ظروف بسته غلات و محصولات دانه ای استفاده کرد زیرا اکسیژن را جابجا می کند اما طعم و کیفیت غذاها را تغییر نمی دهد. به همین دلیل مانع از تجزیه روغن و چربی های غذایی می شود.

⚡️وقتی این ترکیب در آب قرار می گیرد ، تصعید تسریع می شود و ابرهایی متراکم و غوطه ور و دود مانند ایجاد می شوند. این مورد در ماشین های مه شکن ، تئاترها ، برای خانه های خالی از سکنه در فیلم برداری و کلوپ های شبانه برای جلوه های ویژه استفاده می شود.

⚡️در پزشکی از این ماده برای یخ زدگی و از بین بردن زگیل استفاده می شود. با این حال نیتروژن مایع عملکرد بهتری دارد ، زیرا سردتر است بنابراین به زمان کمتری برای عملکرد نیاز دارد. البته یخ خشک مشکلات کمتری در ذخیره سازی دارد ، زیرا در صورت لزوم می تواند از گاز دی اکسید کربن فشرده تولید شود.

🌀کاربردهای صنعتی یخ خشک چیست ؟

🔰از انفجار این یخ برای تمیز کردن قالب لاستیک و تمیز کردن تاسیسات الکتریکی استفاده می شود. از این ترکیب می توان برای شل کردن کاشی های کف آسفالت یا مواد مهار کننده صدای ماشین استفاده کرد.

🔰در صنعت گلوله های یخ از نازل با هوای فشرده شلیک می شوند و قدرت سرعت گلوله ها را با عمل تصعید ترکیب می کنند. این عمل می تواند باقی مانده های تجهیزات صنعتی را از بین ببرد. نمونه هایی دیگر از کاربرد این ماده حذف جوهر ، چسب ، روغن ، رنگ و لاستیک است. انفجار این یخ می تواند جایگزین سندبلاست ، انفجار بخار ، انفجار آب یا انفجار حلال شود.

🔰این ترکیب همچنین برای گاز زدایی از بخارهای قابل اشتعال از مخازن ذخیره سازی مفید است – تصعید گلوله های یخ در داخل مخزن تخلیه شده بخارات قابل اشتعال را حذف می کند.

به مدیریت:خدایار

 

 

 

تولید یخ خشک خدایار در کردستان , فروش یخ خشک خدایار در کردستان , کارخانه یخ خشک خدایار در کردستان , پخش یخ خشک خدایار در کردستان , قیمت یخ خشک در کردستان , یخ خشک خدایار, دی اکسید کربن خدایار , کارخانه دی اکسید خدایار ,