Address & Contact

Our Address

تهران، ورامین ، ابتدای ورامین ، کمربندی پیشوا ورامین ، رودبارک ، پلاک 48

تولید کننده قطعات مکانیکی آسانسور سوریان

?در آسانسور قطعات مکانیکی از اهمیت بالایی برخوردارند.دلیل این امر نیز بهای تمام شده بالای آن هاست.به طوری که بیش از نصف قیمت یک پکیج آسانسور را قطعات مکانیکی تشکیل می دهد.مهم ترین قطعه مکانیکال موتور آسانسور است.موتور آسانسور به عنوان قلب تپنده آسانسور محسوب می گردد.و در میان قطعات مکانیکی مهم تر از سایر اقلام است.قطعات مکانیکال در مرحله سوم از نصب قرار می گیرند.

?در نصب و راه اندازی آسانسور چهار مرحله وجود دارد .که هر کدام از اهمیت ویژه ای برخوردارند.یکی از مهم ترین قسمت های نصب و راه اندازی آسانسور نصب قطعات مکانیکی شامل نصب موتور ، سیم بکسل ، گاورنر ، دیگر قطعات و در نهایت کابین آسانسور است.باید دانست در مرحله نخست آهن کشی صورت می گیرد.در مرحله دوم درب و ریل ها نصب می گردد.و در مرحله سوم است که قطعات مکانیکال راه اندازی می گردد. در نهایت در مرحله چهارم قطعات الکتریکال نصب می گردند.

?موتور آسانسور اصلی ترین قطعه مکانیکال

?موتور آسانسور به عنوان یکی از اصلی ترین قطعات مکانیکی آسانسور محسوب می گردد در واقع موتور آسانسور قلب تپنده آسانسور است.باید دانست نیروی محرکه لازم برای جابجایی کابین آسانسور توسط موتور آسانسور تامین می شود.البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که در آسانسورهای کششی همه ی نیروی لازم برای جابجایی کابین توسط موتور تامین نمی شود؛ بلکه بخشی از این نیرو توسط وزن کادر وزنه تامین می گردد.بسیاری از سازندگان ساختمان در ابتدا اقدام به خرید موتور آسانسور می نمایند دلیل این امر نیز بهای تمام شده بالای موتور آسانسور است.که تقریبا یک سوم قیمت یک پکیج آسانسور است.

?سیم بکسل آسانسور

✳️سیم بکسل در آسانسور دارای اهمیت است.و به عنوان یکی از قطعات مکانیکی آسانسور شناخته می گردد.یکی از تعاریف متداول سیم بکسل به این صورت است که در واقع سیم بکسل نوعی طناب فولادی است که از الیاف فولاد ساخته می‌شود و مجموعه‌ای از چندین رشته سیم مفتول است که به دور یک مغزی تنیده شده است. در آسانسور های کششی از سیم بکسل نمره ۱۰ و سیم بکسل نمره ۶ اسفاده می گردد.سیم بکسل سایز ۱۰ پر مصرفترین سایز در صنعت آسانسور می باشد که از ساختار ۸X19 با ساختار سیل و مغزی الیافی و گاهی فولادی عرضه میشود. سیم بکسل ۱۰ آسانسوری در هر ۱۰۰ متر دارای ۳۴٫۶ کیلوگرم وزن در حالت مغز کنفی و ۴۲٫۲ کیلوگرم وزن در حالت مغز فولادی می باشد.در برج ها و ساختمان های پرترافیک و با ظرفیت بالا از سیم بکسل های نمره ۱۱ و ۱۲ نیز استفاده می گردد.

?گاورنر آسانسور

?یکی از ابزارهای مهم در ایمنی آسانسور گاورنر آسانسور است.گاورنر یکی از قطعات مکانیکی آسانسور است. می توان این گونه تعریف کرد که در واقع گاورنر آسانسور نوعی ترمز مکانیکی الکتریکی است که برای توقف کابین آسانسور در مواقع سقوط و یا مواقعی که بدلیل بروز مشکل ، کابین آسانسور با سرعت بیش از حد تعیین شده به سمت پایین حرکت کند جلوی سقوط کابین را گرفته و جان مسافرین را نجات دهد.یکی از بهترین برندهای گاورنر ساخت کشور گاورنر آسان شایان است.باید به این نکته توجه نمود ترمز ایمنی در آسانسور شامل فلکه بالا و فلکه پایین است.

?فلکه هرزگرد آسانسور

✳️فلکه هرزگرد یا پولی آسانسور فلکه ای است که قدرت موتور را به سیم بکسل انتقال می دهد.در موتورخانه فلکه هرزگرد به عنوان یکی از اصلی ترین قطعات موتور خانه به شمار می رود.در آسانسور از یک فلکه هرزگرد با توجه به نوع موتور آسانسور استفاده می گردد.که به صورت 4 یا 5 شیار است.

?وزنه آسانسور

?در آسانسور برای حفظ تعادل کابین و متعلقات آن از وزنه آسانسور استفاده می شود.که این وزنه در آسانسور های کششی و زنجیری ضمن متعادل نمودن وزن کابین و نیمی از بار آن، سبب به وجود آمدن کشش بین سیم بکسل ها و فلکه ها شده و نیروی اصطکاک لازم برای حرکت سیم بکسل ها بر روی فلکه اصلی موتور را فراهم می نماید.در آسانسور از وزنه بتنی گالوانیزه و یا وزنه چدنی می توان استفاده نمود.

?کابین آسانسور

✳️در آسانسور کابین اتاقکی است که به صورت عمودی وظیفه حمل بار یا مسافر را بر عهده دارد.همه وزن کابین و مسافران توسط یوک به سیم بکسل وارد می شود. علاوه بر اهمیت و ارزش مقاومت یوک به سیم بکسل ، تنظیم بودن آن جهت جلوگیری از انحراف قابل توجه است. بدنه کابین آسانسور می تواند توسط ضربه گیر هایی به اسکلت اصلی متصل شود. کابین آسانسور با توجه به ظرفیت آن در ابعاد مختلف ساخته می شود. مواد تشکیل دهنده کابین آسانسور کف، سقف و دیواره ها باید به گونه ای باشند که در برابر نیروهایی که هنگام کارکرد آسانسور به کابین وارد میشود مقاوم باشند.در آسانسور از کابین های ام دی اف ، کابین آسانسور تمام استیل و فرمیکا استفاده می گردد

به مدیریت : مهدی سوریان

 

 

تولید کننده قطعات مکانیکی آسانسور در تهران ,   قطعات مکانیکی آسانسور سوریان , قطعات مکانیکی آسانسور  , انواع قطعات مکانیکی آسانسور , قیمت قطعات مکانیکی آسانسور , تولید قطعات مکانیکی آسانسور , موتور آسانسور , کابین آسانسور  , فلکه هرزگرد آسانسور , گاورنر آسانسور , سیم بکسل آسانسور ,