Address & Contact

Our Address

البرز،شهرستان نظر آباد،محله رسالت،بهارستان ۴۶پلاک ۱۳۷

ساخت تیرچه پاشنه بتنی و فلزی

✔️ اجرای سقف شیروانی
✔️ جوشکاری تیرچه
✔️ در محل با بهترین کیفیت

▪️ جوشکاری یکی از قدیمی ترین روش های اتصال اعضای فلزی ساختمان بوده و به معنای اتصال و یکپارچه کردن قطعات فلزی به کمک حرارت، فشار و یا ترکیبی از این دو می باشد.

☑️ جوشکاری اسکلت ساختمان

▪️ در فرآیند های جوشکاری نیاز به سه عامل فلز پایه (فلز مادر)، فلز پرکننده (فلز جوش) و منبع ایجاد گرما یا فشار می باشد. فلز پایه به قطعات فلزی ای گفته می شود که باید با استفاده از جوش به حالت یکپارچه در آیند. از فلز پرکننده نیز به منظور پر کردن درز بین دو قطعه فلز استفاده می گردد، به طوری که این فلز در طی فرآیند جوشکاری ذوب شده و موجب پر شدن درز بین دو فلز می گردد. شایان ذکر است که جوشکاری می تواند با یا بدون فلز پر کننده باشد. در ادامه انواع جوشکاری اسکلت ساختمان بررسی خواهد شد.

☑️ انواع جوشکاری ساختمان

▪️ جوشکاری ساختمان اسکلت فلزی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود: جوشکاری ذوبی و غیر ذوبی. جوشکاری ذوبی نیز به چهار نوع الکترونی، لیزر، اکسی گاز و قوسی تقسیم می شود. نوع دیگر جوشکاری که همان جوشکاری غیر ذوبی است شامل نورد، فراصوتی، انفجاری، اصطکاکی و مقاومتی است.
▪️ در روش دیگری از تقسیم بندی جوشکاری اسکلت ساختمان نوع جوشکاری شامل پنج نوع جوشکاری قوس الکتریکی، جوشکاری گاز اکسیژن، جوشکاری مقاومتی، جوشکاری حالت جامد و انواع متفرقه است.
▪️ در حالت دوم جوشکاری ساختمان به پنج نوع جوشکاری قوس الکتریکی، جوشکاری گاز اکسیژن، جوشکاری مقاومتی، جوشکاری حالت جامد و انواع متفرقه دسته بندی می شود.

☑️ تیرچه پاشنه بتنی چیست؟

▪️ تیرچه بتنی یا ( تیرچه پاشنه بتنی ) یک قطعه پیش ساخته متشکل از بتن و آرماتورهای فولادی است که با قرارگیری بلوک ها در بین تیرچه ها به عنوان قالب و با بتن پوششی درجا ریخته شده، مقطع مرکب T شکل مناسبی را تشکیل می دهند.

☑️ تیرچه فلزی چیست؟

▪️ تیرچه فلزی نوعی تیرچه پیش ساخته فلزی مانند تیرچه سفالی فندوله ای و بتنی می باشد با این تفاوت که در بال تحتانی یا پاشنه تیرچه فلزی به جای استفاده از ۲ عدد میلگرد و بتن از ورق فولادی ۳ یا ۴ میل و در بال فوقانی تیرچه فلزی به جای ۱ عدد میلگرد از نبشی استفاده شده است

 

مدیریت  : جبرئیل لطفی

مراحل جوشکاری اسکلت فلزی , نکات جوشکاری اسکلت فلزی , الکترود مناسب جوشکاری اسکلت فلزی  , ساخت تیرچه پاشنه بتنی و فلزی ,  اجرای سقف شیروانی , جوشکاری تیرچه , در محل با بهترین کیفیت ,