Address & Contact

Our Address

اصفهان

Telephone

حمل بار و محموله های معمولی و ترافیکی کمرشکن داران ایران زمین

⚜️در اصفهان و سراسرکشور⚜️

🔹🔸 تریلی کمرشکن چیست؟

🔹🔸 حمل بار از چهار مسیر حمل و نقل زمینی، ریلی، هوایی و دریایی امکان پذیر است. حال بسته به این که حمل بار از کدام مسیر باشد، لوازم و وسایل حمل و نقل متفاوت است. نکته مهمی که باید بدانید این است که مسیر زمینی به سبب ارازن و در دسترس بودن بیشترین تنوع ماشین آلات را دارد. به عبارت ساده تر انتخاب وسیله حمل و نقلی بر اساس نوع بار، مسیر و هزینه انجام شده می تواند کاملا متنوع باشد.

یکی از انواع این وسایل را تریلی کمرشکن می دانند. تریلی کمرشکن از دو بخش تراکتور و تریلی تشکیل شده است. بخش جلویی که شامل کابین راننده و اتصالات اصلی است را تراکتور و بخش پشتی که بار بر روی آن قرار می گیرد را تریلی می گویند. ویژگی ممتاز تریلی کمرشکن حرکت هر چهار چرخ قسمت جلویی ( تراکتور ) است. به عبارت ساده تر قسمت کابین و جلویی تریلی کمرشکن امکان حرکتی بسیار بالاتری نسبت به سایر انواع وسایل نقلیه دارد.

بر اساس فاکتورهای مختلف تریلی کمرشکن انواع مختلفی دارد. در ادامه به بررسی انواع این تریلی ها خواهیم پرداخت.

🔹🔸 انواع تریلی کمرشکن

همانطور که گفته شد تریلی کمرشکن بر اساس فاکتورهای مختلف به انواع مختلفی تقسیم می شوند. مهمترین فاکتور در این تقسیم نوع و وزن حمل بار با تریلی کمرشکن است. بر اساس این که بار تا چه اندازه سنگین و یا حجیم است سعی شده است که تریلی کمرشکن متناسبی طراحی و تولید شود. این فاکتورها باعث شده است که انواع تریلی کمرشکن از چند نظر با یکدیگر متفاوت باشند:

تعداد محور
طول کل – شامل طوب کابین و طول کف بارگیر
عرض کل
وزن
تعداد لاستیک
سایز لاستیک
مسئله ای که کاملا مشخص است این است که بر اساس میزان وزن بار و افزایش آن انتظار می رود که از تریلی کمرشکن با طول بیشتر و تعداد چرخ های بالاتر استفاده شود. توجه داشته باشید که هرچه طول کف بارگیر بیشتر می شود وزن بار تقسیم می شود و عملا فشار کمتری به بخش جلویی تریلی – موتور – وارد می شود.

از طرف دیگر بخش بزرگی از نیروی وزن را چرخ ها تحمل می کنند. بنابراین با افزایش وزن بار، تعداد چرخ های حمل کننده کف بارگیر بیشتر می شود و همچنین از نظر سایز نیز کمی عریض تر می شوند. با عریض تر شدن لاستیک ها عملا تحمل فشار آن ها بیشتر می شود و احتمال پارگی یا ترکیدگی تقریبا از بین می رود.

 

بیل های مکانیکی

🔹🔸بیل های مکانیکی از اولین ماشین آلات مدرن ساختمانی است که در عملیات خاکی بکار رفته است. بیل های مکانیکی عمدتا برای گودبرداری در خاک و بارکردن آن با کامیون یا تریلی و یا تسمه نقاله ها بکار می رود انواع پرقدرت آن قادربه گودبرداری درتمام انواع خاکها بجز صخرخ سنگها بدون تخریب اولیه می باشد.
بیل های مکانیکی ازسه قسمت اساسی تشکیل شده است : ارابه – قسمت اتاقک گردان روی ارابه وقسمت الحاقی جلوی ماشین .

🔹🔸ارابه یا شاسی: شاسی به دو نوع تقسیم میشود شاسی چرخ زنجیری شاسی چرخ لاستیکی ( کامیون )
شاسی چرخ زنجیری با ثبات و قابل اطمینان برای اتاقک چرخنده فوقانی ایجاد می کند و قابلیت تحرک بسیارخوبی در محل خاک برداری ایجاد میکند درضمن به دلیل سطح وسیع چرخها فشار کمی بر روی خاک ایجاد می کند که امکان کار بر روی خاک های سست را فراهم می کند در مواردی که برحسب نوع خاک اصطحکاک بیشتری مورد نیاز بوده ومسئله لغزندگی وجود داشته باشد نقش زنجیر درماشین اهمیت پیدا می کند درعوض اینگونه بیل ها سرعت کمی دارند.

🔹🔸شاسی های چرخ لاستیکی دارای سرعت حرکتی بیشتری بوده ولذا برای کارهای کوچکی که تعداد سفر زیاد بوده وسطح راه مورد استفاده محکم باشد مفیدترند. این نوع شاسی خود بر دو نوع است : نوع خود متحرک که ازاتاقک فرمان میگرد ونوع دیگر که در قسمت عقب کامیون نصب میشود وآن را کامیونی می گویند؛ سرعت نوع اول ۵۰ وسرعت نوع دوم ۸۰کیلومتر درساعت میرسد .

انواع بیلهای مکانیکی:
الف) بیل مکانیکی با جام معکوس

🔹🔸به این بیل اسامی متعددی داده می شود از قبیل:کج بیل – بیل پشت خم وبیل کششی.
🔹🔸این بیلها در دو نوع مکانیکی و هیدرولیکی هستند وبرای حفاری مناسب اند.

ب) بیل مکانیکی با سیستم کابلی

🔹🔸این بیل مکانیکی عبارت است از اطاقک گردانی که سوار بر چرخها بوده و در انتهای جلویی آن بیل متصل شده است. این بیل در دو نوع مکانیکی و هیدرولیکی می باشند.

ج) بیل کششی (دراگلاین)

🔹🔸بیل کششی دراگلاین ازیک اطاقک فرمان – جرثقیل – جام بیل کششی و کابلهای لازم جهت کنترل قسمتهای مختلف تشکیل شده است.بیل کششی قادر به انجام کار در سطوح خیلی بالاتر وخیلی پایین تر از سطح اتکاء خود است ودر انواع زمین ها مورد استفاده قرار می گیرد. بازوی طویل آن برای حفاری و تخلیه مواد کنده شده مفید بوده وزمان سیکل کار کوتاه از محاسن این ماشین میباشد.

د) جرثقیل

🔹🔸جرثقیل تشکیل شده از اطاق فرمان ویک تیر بلند مشبک وقلب جرثقیل و معمولا برای باند کردن اجسام سنگین وحرکت دادن آنها بکار میرود. با اتصال دستگاههای مختلف به انتهای تیر مشبک بلند جرثقیل می توان از استفاده های دیگری نمود.جرثقیل ها هم بر دو نوع مکانیکی و هیدرولیکی می باشند که امروزه بیشتر هیدرولیکی می باشند.

۳)اسکریپر

🔹🔸اسکریپر ماشینی است که عمل بارگیری و حمل و تخلیه مواد خاکی در مسافت های متوسط و زیاد را به تنهایی انجام می دهد.

اسکریپر از سه قسمت اصلی تشکیل شده است :

🔹🔸قسمت بارگیر (جام )، دیوار جلویی قسمت بارگیر و دیواره عقب جام یا دیواره تخلیه

🔹🔸قسمت جام که معمولا سرباز است دارای یک تیغه برنده قابل تعویض در قسمت پایین می باشد این تیغه در حین بارگیری به داخل خاک نفوذ میکند وبا برش خاک آن را به داخل جام هدایت میکند . این قسمت قابل حرکت بوده و می تواند پایین و بالا برود.

🔹🔸در اسکریپرهای دارای بالابر قسمت بالابر جانشین دیواره جلویی جام میشود.

🔹🔸دیواره عقب جام یا دیواره تخلیه قابلیت حرکت به عقب وجلو را دارد که با هل دادن خاک به تخلیه بار کمک می کند

🔹🔸اسکریپر

🔹🔸اسکریپرها به دو دسته موتوردار و بدون موتور تقسیم می شوند ، امروزه نوع بدون موتور کمتر مورد استفاده قرارد می گیرد. اغلب اسکریپرها تک محور بوده و تعادل آن و وزن بار آن توسط تراکتور متصل به آن حمل میشود تراکتورهایی که این اسکریپرها را میکشند ممکن است چرخ لاستیکی و چرخ زنجیری باشند .

🔹🔸بعضی دیگر قسمتی از تراکتوراسکریپرها هستند بدین معنی که یک تراکتور تک محوره یک اسکریپر تک مجوره را می کشد.

🔹🔸اسکریپرهایی که دو محور دارند به وسیله تراکتورهای زنجیردار کشیده می شوند. زیرا اینگونه تراکتورها نمی توانند بار قائم را تحمل کنند بنابراین نمی توانند اسکریپرهای یک محوره را بشکند.

🔹🔸امروزه بندرت از اسکریپرهای چرخ زنجیری استفاده می شود.

🔹🔸اسکریپرهایی که توسط تراکتورچرخ لاستیکی کشیده میشوند به انواع زیرتقسیم بندی میشوند

۱)تک موتوره دومحوره

۲)سه محوری

۳)دودیفرانسیل

۴)اسکریپرهای دوموتوره ( TANDEM-POWERED)

۵)اسکریپرهای دارای بالابر(ELEVATING)

۶)فشاری – کششی (PUSH – PULL)

🔹🔸اسکریپرهای تک موتوری دومحوری از یک تراکتور تک محوره استفاده می کنند وبه دلیل مسئله تعادل این تراکتور بدون اسکریپر مربوطه قادر به حرکت نیست.

🔹🔸اسکریپرهای سه محوری توسط یک تراکتور کشیده می شوند ماشین های چند دیفرانسیلی دارای چرخهای گردنده دراسکریپر و در تراکتورهستند.

🔹🔸اسکریپرهای دوموتوره دارای موتورهایی چداگانه برای حرکت اسکریپر و چرخ های گردان آن می باشد.

🔹🔸اسکریپرهای دارای بالابر دارای یک بالابر نردبانی در جلوی جام بوده و در عمل کندن وانتقال مواد کنده شده به داخل جام کمک می کند. دراین نوع اسکریپرها به دلیل قدرتی که بالابر به اسکریپر می دهد به تراکتور کمکی جهت بارگیری احتیاجی نیست.

۴)لودرها

🔹🔸بدون اغراق لودر کاربردی ترین ماشین در انجام کارهای ساختمانی و عمرانی است.

🔹🔸این ماشین که در انداره های مختلف ساخته می شود به دلیل عملکرد و انعطاف پذیری زیادی که دارد و نیز با تغییر جام می تواند بسیاری از کارها را انجام دهد .

🔹🔸لودر موارد استفاده بسیاری دارد که برخی ازآنها عبارت اند از :

🔹🔸ایجاد خاکریز ها
🔹🔸حفاری زیرزمین بناها
🔹🔸پرکردن خندق ها
🔹🔸خاکریزی اطراف لوله های کارگذاشته شده درکانال ها
🔹🔸بار کردن کامیون ها
🔹🔸حمل بتن به محل قالب ها
🔹🔸بلند کردن و حمل مصالح ساختمانی

🔹🔸به ماشین لودر می توان انواع ملحقات را نصب کرد و کاربردهای دیگری از آن گرفت نظیر:

🔹🔸برف روب
🔹🔸کانال کن
🔹🔸لوله بر
🔹🔸لوله گذار
🔹🔸جرثقیل
🔹🔸لیفت تراک

🔹🔸انواع لودر
الف – لودر چرخ لاستیکی

🔹🔸این لودرها در اقسام کوچک و خیلی بزرگ ساخته می شود. چرخ های بزرگ لاستیکی به این نوع لودرها قدرت تحرک و سرعت فراوانی می بخشد. فشار وارده بر زمین توسط این لاستیک ها کم بوده و می توان این فشار را با تغییر میزان باد لاستیک ها تغییر داد با این همه در زمین های دارای سنگ های تیز امکان آسیب این لاستیک ها وجود دارد.

🔹🔸در ضمن در زمین های خیس و گل آلود نیز کارکردن با لودر چرخ لاستیکی مشکل است البته زنجیرهای سیمی مخصوص جهت حفاظت لاستیک ها وجود دارد که میتوان برای ازدیاد اصطکاک لاستیک ها با سطح زمین آنها را به کاربرد نوعی از لاستیک های جدید ساخته شده اند که دارای عاج های خیلی ضخیمی هستند ومی توانند درمناطق سنگی کار کنند.

5)غلتک راه‌سازی

🔹🔸غلتک راه‌سازی یا غلطک راه‌سازی نوعی ماشین راه‌سازی است که در عملیات ساخت جاده‌ها و مسیرها از آن استفاده می‌کنند این ماشین برای متراکم کردن مصالح راهسازی کاربرد دارد.

🔹🔸اساسی‌ترین مسئله در راه‌سازی و عملیات ساختمانی، رساندن میزان دانسیته و مقاومت لایه‌های خاک به مقدار مطلوب می‌باشد.

🔹🔸این مقادیر باید در حدی باشد تا سطوح مختلف زمین در اثر تنش‌های وارده ناشی از عبور بار تغییر شکل نداده و بتواند تحمل جذب و انتقال بار از لایه‌های بالاتر به پایین‌تر را داشته باشند. برای این منظور باید لایه‌های مختلف خاک را تاحد قابل قبولی متراکم نمود. تراکم عبارت است از ازدیاد دانسیته خاک از طریق نزدیک کردن ذرات و دانه‌های خاک به یکدیگر که با خارج کردن هوااز فضای خالی بین درات خاک انجام می‌گیرد. عمل اضافه کردن دانسیته خاک در اثر تخلیه آب موجود در آن، تحکیم نامیده می‌شود. تحکیم در طول ماه‌ها وسال‌ها انجام می‌گیرد، در صورتی که عمل تراکم را می‌توان در عرض مدت زمان کوتاهی انجام داد.

خواصی از خاک که با تراکم بهبود می‌پذیرند عبارتند از:

🔹🔸اضافه شدن مقاومت خاک
🔹🔸کم شدن قابلیت تغییر حجم خاک
🔹🔸کم شدن قابلیت نفوذ پذیری خاک
🔹🔸میزان تراکم پذیری خاک خود نیز بستگی به عوامل زیر دارد:
🔹🔸دانسیته اولیه خاک (دانه بندی خاک)
🔹🔸خواص شیمیایی و فیزیکی خاک (نظیر منحنی دانه بندی، چسبندگی و غیره)
🔹🔸درصد رطوبت
🔹🔸نوع و میزان نیروی متراکم کننده

🔹🔸عمل تراکم خاک به وسیله غلتک‌ها انجام می‌گیرد که آن‌ها با استفاده از چهار نوع نیروی به شرح زیر، خاک را متراکم می‌کنند:

🔹🔸وزن استاتیکی (اعمال فشار)
🔹🔸ارتعاش
🔹🔸ضربه
🔹🔸عمل ورزیدن (باحرکات خاص، خاک را به اصطلاح عمل می‌آورند)

🔹🔸غلطک 

🔹🔸تمام ماشین آلات تراکم از وزنه سنگین برای ایجاد فشار بر روی خاک و تراکم کردن آن، استفاده می‌کنند. از آنجا که خاک در اثر نیروی تراکم، تمایل به تغییر محل جانبی نشان می‌دهد، مؤثرترین روش تراکم، روشی خواهد بود که چنین تغییر محلی را به حداقل برساند. ضربه و ارتعاش نیروهای دخیل مشابه هستندو فقط تواتر آن‌ها فرق می‌کند. نیروهای ضربه‌ای معمولاً دارای تواترکمتر هستند. رعایت حریم فاصله برای هر گونه غلتک‌های لغزشی با ساختمان‌های مجاور آن باید رعایت شود.این حریم با توجه به جدول مقاومت خاک بین 2 تا 8 متر, می‌باشد .

صدور بارنامه،  پایانه بار مبارکه

09139909520

مدیریت:آقای محسن نیکنام

09139909520

آدرس دفتر مرکزی، اصفهان  ، فولادشهر مجتمع تجاری پاسارگاد،  پ۹۴

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کانال خرید و فروش ماشین الات راهسازی , لیست ماشین آلات راهسازی , قیمت ماشین آلات راهسازی , فروش ماشین آلات راهسازی, ماشین آلات راهسازی و معدنی , طبقه بندی ماشین آلات راهسازی و ساختمانی , فروش ماشین آلات راهسازی دست دوم , کمرشکن , فوق سنگین , بار ترافیکی , بیل مکانیکی , لودر , کمباین , سنگین سواران , اجاره کمرشکن , بلدوزر , حمل و نقل ,