سرویس و نگهداری و تعمیرات موتور گیربکس آسانسور آنیسا در گیلان و رشت

 

شماره های تماس:
09115656596
01333542238

✨انجام تعمیرات و خدمات فنی انواع آسانسور
✨تعمیرات فوق تخصصی موتور
✨گیربکس های ایرانی و خارجی
✨انواع موتور های ترک
✨تعویض ماردون دنده برنجی فلکه اصلی هرزگرد
✨تعویض بلبرینگ و بوش و فلایویل
✨تعویض سیم پیچی بویین مگنت ترمز

?آسانسور یک اتاقک با ابعاد مشخص می‌باشد که در طبقات تعریف شده به صورت عمودی جا به جا میشود و افراد و اشیا را انتقال میدهد. آسانسور‌ها معمولا به وسیله موتورهای الکتریکی کار می‌کند.

?آسانسور انواع متفاوتی دارند که با توجه به معیارهایی همچون نوع کاربری آسانسور، انواع دربهای طبقه و کابین نوع کابین و شکل آن، و همچنین نوع سیستم محرکه و موتور آسانسور، طبقه بندی می‌شوند.

❇️ویژگی‌های یک آسانسور خوب:

?راحتی نخستین ویژگی مهم یک بالابر خوب است. مقصود از راحتی عدم بروز آلودگی صوتی، کم سر و صدا بودن و نلرزیدن کابین آسانسور است.

?بازدهی مناسب دیگر ویژگی مهم یک بالابر خوب است. مقصود از بازدهی مناسب آن است که ساختار و طراحی بالابر بسته به موقعیت مورد استفاده به‌نحوی باشد که از نظر ظرفیت و سرعت جواب‌گوی نیاز افراد باشد. بازدهی مناسب بیش از هرچیز از هدررفت وقت جلوگیری می‌کند.

?در دسترس بودن ویژگی مهم دیگر یک بالابر خوب است. مقصود از دسترس بودن درواقع تأمین این اطمینان در کاربر است که می‌تواند در اوقات به‌هنگام نیاز از آن استفاده کند.

?ویژگی مهم دیگری که بی‌تردید یکی از ضروری‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌های هر آسانسوری به‌شمار می‌آید، ایمنی است. طراحی بالابر باید به‌نحوی باشد که تا جای ممکن از بروز هرگونه حادثه‌ی خطرناک ممانعت به‌عمل آید و احتمال بروز هرگونه پیش‌آمد ناگوار به حداقل برسد. هیچ‌چیز مهم‌تر از جلوگیری از بروز خسارت‌ها و صدمه‌های مالی و جانی نیست.

❇️آسانسور هیدرولیکی

?آسانسورهای هیدرولیکی خود به دو دسته ی همراه چاهک و فاقد چاهک تقسیم می‌شوند.آسانسور هیدرولیک همراه چاهک دارای یک طناب قرقره در کف چاهک آسانسور است که با پایین آمدن آسانسور پیستون جمع شده را پذیرا می‌باشد.

?اما آسانسور هیدرولیک فاقد چاهک دارای یک پیستون در دو طرف کابین می‌باشد که خود به سه دسته آسانسور هیدرولیکی طنابی، آسانسور هیدرولیکی تلسکوپی و آسانسور هیدرولیکی غیر تلسکوپی تقسیم می‌شود.

❇️آسانسور کششی

?آسانسورهای کششی قدیمی‌ترین نوع آسانسور است. به صورت خلاصه این‌گونه از آسانسورها از کابین، وزنه‌ای متصل به دو سر سیم بکسل که روی قرقره‌ای بزرگ به نام فلکه (Sheave) حرکت می‌کند، تشکیل شده است.

?وزنه و کابین آسانسور تمایل به دست‌یابی تعادل دارند که در نهایت باعث می‌شود که برای به‌ حرکت در آوردن کابین آسانسور نیاز به انرژی کمی‌باشد. زمانی که کابین آسانسور به سمت بالا حرکت می‌کند، وزنه به سمت پایین حرکت می‌کند و همچنین زمانی که کابین آسانسور به سمت پایین حرکت می‌کند، وزنه به سمت بالا حرکت می‌کند.

❇️برخی از رایج ترین مشکلات آسانسور و راه حل هایی برای جلوگیری از خرابی آسانسور
❌مشکل: میخ های فرسوده
⚡️راه حل: شیار زدن مجدد

?شیارهای فرسوده سایش بیشتری روی طناب ها ایجاد می کنند ، که به نوبه خود سطح سایش در میخ ها را افزایش می دهد. این یک چرخه تخریب برای هر دو مولفه اصلی ایجاد می کند.

?می توان برای جلوگیری از خرابی زودرس طناب بالابر ، میخ ها را مجدداً جایگزین یا تعویض کرد ، بنابراین حتما پروفیل های شیار را بررسی کنید تا مناسب بودن طناب ها و میله را تأیید کنید. ابزار ساده ای با استانداردهای مغناطیسی و لبه مستقیم در دسترس است تا از طریق بصری بررسی کند که شیارها به طور مساوی پوشیده شده اند یا خیر.

❌مشکل: قطع برق
⚡️راه حل: بازرسی مادون قرمز

?آسانسورها انرژی زیادی از سیستم های تجاری ساختمان تجاری می خواهند ، بنابراین به روزرسانی در ولتاژ سیستم می تواند بر عملکرد موتور تأثیر بگذارد یا حتی به سیستم آسانسور آسیب برساند. آسانسورهایی که سابقه خرابی موتور یا مشکلات کارکرد دارند باید مورد بررسی کیفیت برق قرار گیرند.

?دماسنج مادون قرمز تغییرات شدید دما را اندازه گیری می کند و می تواند نقاط احتمالی قبل از ایجاد خرابی در سیستم را شناسایی کند. خطاهای متداول مانند ولتاژ بیش از حد بالا / پایین را می توان با بررسی کیفیت برق به راحتی مشاهده کرد و فیوزهایی که داغ می شوند را می توان به سرعت با تصویربرداری مادون قرمز قبل از از دست دادن یک مرحله از موتور مشاهده کرد.

❌مشکل: آلودگی
⚡️راه حل: آنالیز روغن و روغن کاری

?هنگامی که سایش رخ می دهد ، ذرات ریز فلز در روغن آزاد می شوند و می توانند عملکرد صحیح سیستم آسانسور را مختل کنند. به همین ترتیب ، روغن کاری نامناسب یا مهر و موم های فرسوده می تواند باعث آلودگی شود. آنالیز روغن را انجام دهید تا روغن را از نظر خواص مختلفی که ممکن است نشان دهنده آلودگی یا سایش داخل موتور باشد ، بررسی کنید.

?وجود مقدار زیاد برنز در روغن جعبه دنده می تواند نشان دهنده سایش زودرس دنده تاج آسانسور دنده ای یا غلظت بالای آلومینیوم در مخزن هیدرولیک شما باشد ، می تواند نشان دهنده سایش محفظه پمپ در آسانسور هیدرولیکی باشد.

❌مشکل: بلبرینگ های پر سر و صدا یا عملکرد سوء بلبرینگ
⚡️محلول: جاذب های القایی

?خرابی غلتک، بیش از نیمی از خرابی موتور را باعث می شود. یاتاقان های پر سر و صدا اغلب به لرزش های داخل موتور نسبت داده می شوند. در حالی که درایوهای فرکانس متغیر برای کاهش مصرف انرژی موتور شما مفید هستند ، آنها جریان معمول را معرفی می کنند،یک محصول جانبی آسیب رسان که می تواند این لرزش ها را از طریق سایش تحمل زودرس ناشی از جریان ولگرد ، به سطوح خطرناک افزایش دهد.

?برای رفع این چالش ، استفاده از یک جاذب القایی ، مانند CoolBLUE ، برای جذب جریان ها و محافظت از سیستم در برابر خرابی های احتمالی. علاوه بر این ، اطمینان حاصل کنید که تمام زمینه ها ایمن و متصل شده اند تا مشکلات ناشی از نویز الکتریکی موجود در زمین را کاهش دهید که ممکن است از سیستم خارج شود و یا باعث شمارش نادرست در سیستم شود.

به مدیریت:آقای صفرزاده

شماره های تماس:
09115656596
01333542238

 

 

 

 

 

 

آسانسور , تعمیرات آسانسور , خدمات فنی آسانسور در رشت , خدمات فنی و مهندسی آسانسور آنیسا در رشت , هزینه تعمیرات آسانسور در رشت , انواع آسانسور , آسانسور کششی , آسانسور هیدرولیکی , ویژگی های آسانسور خوب , انواع مشکلات فنی آسانسور ,