خدمات فنی گازسوز قلی پور

✨تعمیرات،نصب و سرویس:?

?آبگرمکن های دیواری(بوتان،سوزان،سینجر ایران شرق،لورچ،پلار)

?بخاری گازی

?اجاق گاز

?شومینه

?فروش و تامین قطعات یدکی لوازم گازسوز

?مهمترین نکات ایمنی برای آبگرمکن های دیواری

?آبگرمکن های دیواری یکی از رایج ترین و محبوبترین وسایل گرمایشی در خانه هستند که آب گرم مورد نیاز را برای ساکنین ساختمان فراهم می کنند. با وجود فراگیر شدن استفاده از سیستم های تهویه مطبوع مرکزی هنوز هم آبگرمکن های گازی و برقی کاربرد خود را در بسیاری از منازل حفظ کرده اند.

اگر شما هم در خانه خود از آبگرمکن های دیواری برای داشتن آب گرم بهداشتی استفاده میکنید هنگام کار با آنها باید نکات ایمنی زیادی را در نظر بگیرید تا هیچ آسیب و خطری شما را تهدید نکند.کار با آبگرمکن های دیواری آسان و در عین حال کمی خطرناک است. برای استفاده از آبگرمکن های دیواری باید نکات فنی و ایمنی بسیاری را رعایت کنید تا بدون هیچ مشکلی آب گرم لازم را برای خانه ما فراهم کند.

?خاموش شدن آبگرمکن

حتی تصور این که هنگامی‌که در حمام هستید و آبگرمکن خاموش شود، سخت است. خاموش شدن آبگرمکن یکی مشکلات رایجی است که در آبگرمکن نیز رخ می‌دهد.خاموش شدن آبگرمکن دیواری با یکی از علت‌های زیر بسیار محتمل است:

?افت فشار گاز ورودی؛ افت فشار آب ورودی
?نقص در مشعل آبگرمکن

 


در این صورت ممکن است خودتان نتوانید آبگرمکن را عیب یابی کنید. آنگاه متخصص و تعمیرکار آبگرمکن می‌تواند مشکل را سریعا تشخیص دهد و در صورت نیاز آبگرمکن را تعمیر کند.

?گرم نشدن آب خروجی آبگرمکن

اصلی‌ترین و تنهاترین وظیفه آبگرمکن، گرم کردن آب است. اگر به هر دلیلی نتواند از عهده گرم شدن آب برآید، آنگاه وجودش در ساختمان بی‌فایده خواهد بود.گرم نشدن آب به علت‌های متفاوتی رخ می‌دهد. وجود رسوب در مبدل‌های حرارتی، رسوب در مخزن و قطعات آبگرمکن از دلایل گرم نشدن آب آبگرمکن هستند.

برای رفع مشکل باید آبگرمکن را رسوب زدایی و جرم گیری کنید.

 

?راهنمای عیب یابی آبگرمکن دیواری بوتان

آبگرمکن دیواری یکی از مهمترین سیستم هایی است که در تمام خانه‌ها وجود دارد و استفاده از آن بسیار ضروری است زمانی که آبگرمکن درست کار می کند ما به آن توجهی نمی‌کنیم اما به محض اینکه عملکرد آن ضعیف می‌شود یا قسمتی از آن دچار مشکل می شود متوجه می شویم که حضور و عملکرد صحیح آن چه اهمیتی دارد معمولاً آبگرمکن ها دچار خرابی های رایجی می‌شوند که ممکن است برای هر آبگرمکنی پیش بیاید بعضی از مشکلات کوچک را می توانید خودتان حل کنید اما به علت اینکه این سیستم با گاز سر و کار دارد بهتر است که همواره هنگام مواجه شدن با مشکل با کارشناسان متخصص در این زمینه تماس بگیرید تا آبگرمکن شما را سرویس و تعمیر کنند.

 

?نکات ایمنی در مورد استفاده از بخاری های گازسوز

۱- هر سال در شروع فصل زمستان باید بخاری‌ها سرویس شده قسمت های داخلی و لوله کشی ها بازدید و تمیز شوند. ۲- بخاری نباید کنار مبل پرده کمد و مواد قابل اشتعال دیگر نصب گردد. ۳- دودکش ها نباید از درون چوب فیبر عبور داده شود. ۴- میزان حرارت نباید آنقدر باشد که بدنه بخاری سرخ شود. ۵- در موقع خروج از منزل بخاری را خاموش نمایید. ۶- چنانچه ضخامت بدنه دودکش کافی نباشد یا از اطراف شیروانی از درون در و پنجره چوبی عبور داده شود باعث بروز آتش‌سوزی می گردد .۷-دودکش باید تا حد امکان در مسیر مستقیم تعبیه شود .۸- دودکش باید تحمل حرارت کافی را داشته و محاسبات فنی آن صحیح باشد.۹- قطر دودکش متناسب با ارزش حرارت دستگاه حرارتی باشد و برای هر دستگاهی یک دودکش مجزا اختصاص داده شود که امتداد آن تا یک متر بالاتر از پشت بام باشد و نصب کلاهک H ضروری است. ۱۰- طول شیلنگ های بخاری نباید از یک و نیم متر بیشتر باشد.

 

❇️تعمیر بخاری گازی

سرویس و تعمیر به موقع بخاری گازی سبب رفع مشکلات احتمالی و در نتیجه کاهش خطرات ناشی از آن در طی فصل می‌شود. بهترین زمان سرویس بخاری گازی قبل از شروع سرما است. در تعمیر و سرویس بخاری گازی موارد زیر مطرح است:

?سرویس کلی قطعات شامل تعویض شیشه بخاری، تست نشت گاز،تست لوله‌ها و اتصالات آن.
?نصب بخاری که بهتر است توسط تعمیرکار انجام شود تا در مکان مناسب جایگذاری شود.

 

❇️نصب صحیح بخاری گازی

?برای نصب صحیح بخاری بهتر است از تعمیرکار بخاری گازی کمک بخواهید. در حالت کلی بخاری در اتاقی که دارای حمام است نباید نصب شود.چرا که هوای اتاق محدود شده و خطرناک است.

?بهتر است بخاری را در نزدیک سوراخ دودکش نصب نموده و از به کار بردن لوله‌‌‌های اضافی جلوگیری کنید.بخاری باید در فاصله ی ۳۰ سانتی متری از دیوار قرار بگیرد.

 

? اگر بخاری در فضای بسته نصب شده و هیچ راهی برای خروج هوا وجود نداشته باشد،خطرناک است.چرا که امکان خفه شدن بخاری و خاموش شدن و در نتیجه تجمع گاز وجود دارد.

?هرگز بخاری را در اطراف وسایل آتش زا نظیر پرده و یا لوازم چوبی نصب نکنید.بررسی کردن بخاری از جهت سالم بودن الزامی‌است. لوله‌ها و اتصالات به ویژه شیرگاز سالم باشد.نشتی بخاری را بررسی کنید تا هیچ گازی از آن خارج نشود. طول شیلنگ گاز بیش از ۱۲۰ متر نبوده و آن را از زیر فرش عبور ندهید.

?بخاری حتما دودکش داشته باشد. استفاده از کلاهک بر بالای دودکش الزامی‌است. این امر موجب سوختن منظم بخاری و پیشگیری از تجمع گاز می‌شود.

به مدیریت:آقای قلی پور

شماره های تماس:
09113483758
09012354740
01333506634

 

 

 

 

تعمیر لوازم خانگی گازسوز در رشت , سرویس لوازم گازسوز , خدمات فنی گاز سوز قلی پور در رشت , تعمیر آبگرمکن های دیواری , نصب و تعمیر بخاری گازی در رشت , تامین قطعات یدکی لوازم گازسوز , خدمات لوازم خانگی گازسوز در گیلان , تعمیر اجاق گاز و شومینه ,