Address & Contact

Our Address

فارس،شهرک صنعتی ایثار جنوبی،جنب کوچه ۶،سوله صنعتی دیمتری

Telephone

رنگ با قارچ کش های مخصوص در شیراز

✳️کوتینگ بذر 

💥پوشش دهی بذر که با نام کوتینگ بذر نیز شناخته می‌ شود؛ یکی از روش‌ های نوین برای اضافه کردن مواد خارجی روی پوشش بیرونی بذر مورد نظر ما می‌ باشد. هدف از انجام کوتینگ بذر در مرحله اول قرار دادن عناصر ضروری برای رشد آن است و در مرحله دوم به اصلاح ویژگی‌ های فیزیکی آن نیز کمک می‌ کند.

✳️انواع روش های کوتینگ بذر  

🔹🔸کوتینگ بذر با توجه به ویژگی های فیزیکی بذر ها به گونه های مختلفی تقسیم می شود. گرچه این دسته بندی برخی اوقات با منابع موجود ناسازگاری دارد اما اصطلاحات مورد استفاده در صنعت و منابع علمی بیشتر براساس وزن، اندازه و خاصیت مرتب سازی بذرهای کوتینگ شده یا همان خصوصیات فیزیکی است. به طور کلی انواع روش های کوتینگ بذر شامل این روش ها است:

🔹🔸کوتینگ فیلمی: یکی از اصلی ترین روش های کوتینگ بذر،کوتینگ فیلمی بذر است. در این نوع کوتینگ بذر، یک لایه نازک به سطح خارجی بذرها اضافه می شود. این میزان معمولا کمتر از 10 درصد وزن بذر را شامل می شود.

🔹🔸کوتینگ اینکراستینگ (کوتینگ پوسته ای یا قشری): در این نوع کوتینگ بذر هنگامی که وزن بذر با توجه به نوع مورفولوژی (شکل ظاهری) آن در اثر مواد کوتینگ کننده، 100تا500 درصد افزایش یابد؛ این روش به عنوان ”اینکراستینگ” بذر شناخته میشود.

🔹🔸پلتینگ بذر (seed pelleting): هنگامی که میزان مواد اضافه شده به سطح خارجی بذر موجب تغییر شکل اولیه بذر شود به این روش از پوشش دار، پلیتینگ بذر می گویند.

✳️پلیت کردن بذر چیست؟ 

💠پلیت کردن بذر یکی از اقدامات اولیه به جهت کاشت بذر است. معمولاً برای فراهم کردن شرایط کاشت بذرها و آسان تر کردن کاشت آنها، باید اقداماتی مانند بوجاری به وسیله دستگاه بوجاری و… را بر روی بذرها انجام داد.

💠یکی از اقدامات بسیار مهم جهت آماده کردن بذرها، پلیت کردن بذر می باشد. پلیت کردن بذر موجب ایجاد پوشش بر روی بذر و بزرگتر کردن بذر می شود.

✳️پرایمینگ بذر 

🔻پرایمینگ بذر یک تکنیک موثر برای افزایش قوای جنین بذر است تا گیاه را در برابر تنش های پیش رو مقاوم کند. در حال حاضر در بسیاری از کشورهای به روز دنیا عملیات پرایمینگ به صورت مختصر در کارخانه های بوجاری بذر انجام می شود.

🔻در این عملیات بذرها در مدت زمان کوتاهی در یک محلول مایع قرار می گیرند. استفاده از این ترکیبات همراه آب برای بذر و آبنوشی بذر باعث می شود جنین قوای مضاعفی برای مقابله با بیماری ها و آفات و تنش های پیش رو پیدا کند.

به مدیریت:حسین زارع

 

 

خدمات پلیت و کوتینگ و پرایمینگ بذر دیمتری در شیراز , خدمات پلیت در شیراز , خدمات کوتینگ در شیراز , خدمات پرایمینگ بذر در شیراز , خدمات پلیت و کوتینگ و پرایمینگ بذر دیمتری , خدمات کشاورزی دیمتری در شیراز ,