Address & Contact

Our Address

مرکزی،محلات

خرید و فروش سنگ کوپ و بریده الماس

✳️سنگ های کوپ چه نوع سنگهایی هستند؟

⚡️نام دیگر سنگ کوپ، سنگ بلوک است. سنگ کوپ از لحاظ جنس، نوع خاصی ندارد و تمام انواع سنگ هایی که از معدن استخراج میشوند در ابتدا به شکل کوپ هستند.

⚡️بنابراین سنگ های کوپ می توانند از جنس گرانیت، مرمریت و تراورتن باشند. اما دسته بندی انواع سنگ های کوپ بر اساس اندازه و کیفیت آن انجام می شود. در این دسته بندی در مجموع سه نوع سنگ کوپ می توان بر شمرد:

💠تک کوپ 

⚡️سنگ کوپ تک کوپ از کیفیت بالایی برخوردار است چرا که فاقد ترک یا زدگی بوده و هارمونی رنگ آن بالاست. ابعاد سنگ تک کوپ بزرگ و شکل آن به صورت شش ضلعی بریده میشود. وزن سنگ تک کوپ به 25 تا 27 تن در می آید. به دلیل ابعاد و وزن بالا، هر یک قطعه سنگ تک کوپ روی یک تریلی حمل میشود.

💠دو کوپ 

⚡️ابعاد سنگ دو کوپ از سنگ تک کوپ کوچکتر است. در واقع دو سنگ دو کوپ برابر یک تک کوپ میشود. سنگ های دو کوپ معمولاً به شکل مکعب مستطیل است اما ممکن است شکل خاصی هم نداشته باشند. دو عدد سنگ کوپ روی یک تریلی قابل بارگیری است.

💠سه کوپ 

⚡️ابعاد سنگ سه کوپ از سنگهای دو کوپ کوچکتر است. در واقع هر سه سنگ سه کوپ برابر با یک سنگ تک کوپ می شود. از اینرو در حمل و نقل نیز سه قطعه سنگ سه کوپ روی یک تریلی حمل می شوند.

✳️ابعاد سنگ های کوپ 

🔶اندازه گیری سنگ کوپ برای برش، در معدن انجام میشود. یعنی سنگ را می توان در معدن از سنگ خام به میزان دلخواه برید و ابعاد آن ثابت نیست. البته باید در نظر داشت که ارزش سنگ به ابعاد آن است؛ هر چه سنگ بزرگتر باشد، ارزشمندتر خواهد بود. اگر ابعاد سنگ بزرگ باشد، کارخانه ی سنگ بری میتواند به راحتی آن را به قطعاتی با ابعاد مورد نیاز برش دهد.

🔶سنگ های کوپ معمولاً به شکل 4 ضلعی یا 6 ضلعی بریده می شوند و بر اساس شکل خود در کارخانه ی سنگ بری به قطعات کوچکتر بریده میشوند. به این صورت که سنگ های کوپی که شکل منظم دارند و به شکل مکعب مربع یا مکعب مستطیل هستند، با اره به شکل اسلب بریده میشوند.

🔶اما برای برش سنگ هایی با شکل هندسی نامنظم و به طور کلی سنگ هایی که امکان برش آنها با اره وجود ندارد، از قله بر استفاده میشود. این سنگ ها به صورت کاشی های مربع شکل با اندازه ی ضلع 30، 40 ، 50 ،60 و 80 بریده میشوند.

✳️کاربرد سنگهای کوپ 

🔺سنگ کوپ یا همان سنگ بلوک سنگی است که فرآوری نیاز دارد و بدون فرآوری قابل استفاده نیست. از سنگ کوپ های مکعبی شکل با ابعاد بزرگ اسلب تهیه میشود و از سنگ کوپ هایی با اشکال نامنظم و در ابعاد کوچکتر، تایل.

🔺از نتیجه این فرآوری که اسلب یا تایل باشد در زمینه های مختلف از جمله ساختمان سازی، دکوراسیون داخلی و ساخت وسایل تزئینی، استفاده به عمل خواهد آمد.

✳️چرا سنگ ها به صورت کوپ برش زده میشوند؟

🔺برای استفاده از سنگ های معدنی راهی به جز بریدن و استخراج سنگ به شکل کوپ از معدن وجود ندارد. بهترین راه بریدن سنگ در قطعات بزرگ است تا بتوان بهترین فرآوری را روی سنگ ها انجام داد و قطعات مورد نیاز را به صورت دلخواه از آنها تهیه کرد.

🔺به همین دلیل سنگ های موجود در معادن و دل کوه ها به صورت سنگ کوپ برش زده میشوند تا بعد برای عملیات بعدی و آماده شدن برای مصرف، به کارخانه های سنگبری منتقل شوند.

به مدیریت:علی عطالهی

💥تراورتن سرچشمه💥
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

خرید سنگ بریده الماس عطالهی در محلات , فروش سنگ کوپ الماس عطالهی در محلات , فروش سنگ بریده الماس عطالهی در محلات , خرید سنگ کوپ الماس عطالهی در محلات , قیمت سنگ بریده در محلات , قیمت سنگ کوپ در محلات ,