Address & Contact

Our Address

گیلان.۲۵ کیلومتری آستارا به سمت هشتپر،مغازه عسل فروشی آرتین

Telephone

عسل طبیعی سرخی پور

✨خرید و فروش انواع عسل طبیعی با کیفیت و قیمت مناسب

🐝از گذشته تا کنون از عسل در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده شده است. مهمترین خاصیت عسل، ضد میکروب بودن آن است. در حالی که عسل یک ماده کاملاً خوراکی است و بایستی محیط خوبی برای پرورش میکروب‌ها باشد.

🐝 ولیکن میکروب‌ها در معرض عسل نابود شده و اجساد آنها نیز به مرور از بین می‌رود. زیرا عسل حاوی آنتی بیوتیک و آنزیم دیاستاز است. در گذشته از این خاصیت عسل برای از بین بردن پینه‌‌‌های دست و پا سود می‌جستند.

🔴مطالبی که انگیزه شما رو برای خوردن عسل زیاد میکند:

🍯 عسل یک روش بی نظیر برای تمیزکردن سیستم گوارش هست

🍯 در درمان جوش صورت موثر است چون خاصیت ضد میکروبی دارد

🍯 استفاده از عسل در ماسک صورت بسیار به پوست شما کمک می‌کند

🍯 عسل می‌تواند مشکل کرم‌‌‌های حلقوی را رفع سازد. طب سنتی توصیه می‌کند که کرم‌‌‌های حلقوی روده را با عسل و زردچوبه درمان کنید

🍯 عسل برای نور چشم و بینایی مفید است. استفاده منظم عسل و آب هویج باعث افزایش قدرت بینایی می‌شود. این معجون بهتر است اوایل صبح مصرف شود

🍯 مصرف عسل طبیعی به عنوان مصارف درمانی و جایگزین شیرین کننده هایی همچون شکر و قند باعث جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله دیابت میشود.

🔴انواع گیاهانی که از آنها عسل طبیعی گرفته می شود

🐝مطالعات زیادی برروی عسل های مختلف با منشا گیاهی انجام شده و خواص فیزیکی و شیمیایی آن مورد بررسی قرار گرفته است. تاثیر گیاهان بر روی شهدهای زنبورهای عسل و در نهایت تولید عسل بی تاثیر نیست و عسل تولید شده در نهایت دارای خواصی است که از آن گیاه منشا می گیرد.

🐝مهمترین گیاهان عسل زا در ایران شامل انواع یونجه ها می شود که به صورت یونجه باغی و یونجه معمولی یافت می شود. از انوع شبدرها مانند سفید و قرمز و شیرین نیز عسل تولید می گردد. انواع عسل طبیعی از گیاهان وحشی نیز مانند آویشن، گون، گرز و انواع کنگر و…. تولید می گردد. انواع عسل طبیعی از گیاهانی مانند اسپرس، آفتابگردان، گشنیز، ریحان، نعناع، تمشک، انواع مرکبات، سویا و…. نیز تولید می گردد.

🐝زنبور های عسل با توجه به گیاهی که انتخاب می کنند، عسلی با خصوصیات ویژه تولید می کنند، مثلا وقتی زنبورها سراغ گیاه اکالیپتوس می‌روند به دلیل علاقه زیاد آن به شهد اکالیپتوس است. این گیاه خواص درمانی بسیار بالایی دارد و از عطر فوق العاده ای نیز برخوردار است.

🐝در ایران شهر فسا و جهرم بیشترین عسل اکالیپتوس را دارند. این عسل طعم خوشایندی ندارد و فقط از نظر پزشکی ارزش بالایی دارد و برای بیماری های هم چون سل ریوی و سرماخوردگی درمان تنگی نفس و بهبود اختلالات گوارشی توصیه می شود.

🔴چگونه انواع عسل را بشناسیم؟

🍯 شناخت انواع عسل کار ساده ای نیست. شاید فقط زنبورداران و افرادی که در این زمینه تجربه بالایی دارند بتوانند از روی رنگ، طعم و مزه عسل، پی به نوع آن ببرند. گل گندم زرد، مریم گلی، یونجه و گون، جزو گیاهانی هستند که اگر زنبور عسل از شهد آن ها برای تولید عسل استفاده کند، محصول حاصل دارای رنگ روشنی خواهد بود. یعنی اگر به عسل یونجه نیاز داشتید و عسلی به رنگ تیره به شما عرضه شد، باید به آن عسل کمی شک کنید. اما عسلی مانند: عسل شوید، دارای رنگ تیره ای است.

🍯 از نکات دیگری که به شناسایی عسل کمک می کند، رابطه میان رنگ و طعم و مزه عسل است. هر چه عسلی تیره تر باشد، مزه آن شیرین تر می باشد. برعکس عسل هایی که رنگ روشن تری دارند، مزه و طعم آن ها ملایم تر است. با توجه به این موضوع اگر مزاج شما با خوراکی های خیلی شیرین جور نیست، بهتر است از عسل هایی استفاده کنید که رنگ روشن تری دارند و شیرینی شان کمتر است.

به مدیریت:سرخی پور

 

 

 

عسل , عسل طبیعی , عسل آستارا , خرید و فروش عسل طبیعی سرخی پور در آستارا , خرید و فروش انواع عسل در آستارا , مزایای عسل , عسل آویشن , عسل اکالیپتوس , عسل گون , قیمت انواع عسل در آستارا , فروش عسل در گیلان ,