Address & Contact

Our Address

خراسان رضوی،نیشابور،عشق آباد،روستای اردمه

محصولات کشاورزی اردمه در نیشابور

✨خرید و فروش انواع محصولات کشاورزی:?

? پنبه

? پنبه دانه

? گندم

? کنجاله

? جو

❇️پنبه

?پنبه یکی از اساسی‌ترین محصولات کشاورزی و یکی از قدیمی ترین الیاف شناخته شده در جهان است و مزارع پنبه دارای سابقه کشت پنج هزار ساله هستند. امروز هم پنبه در بیش از ۱۰۰ کشور جهان کشت می‌شود.در مجموع در مزارع پنبه جهان ۴۳ گونه پنبه کشت می‌شود و برخی از پنبه ها بر روی درختان رشد می‌کنند.

?کشورهای استرالیا، هند ، چین ،پاکستان و آمریکا و ازبکستان از جمله بزرگترین تولیدکنندگان پنبه در جهان هستند و ۸۰ درصد پنبه جهان توسط این شش کشور تولید می شود. ظاهراً بهترین کیفیت پنبه در جهان به مصر و استرالیا تعلق دارد. احتمالاً می‌توانید حدس بزنید که بزرگترین واردکننده پنبه در جهان، کشور چین است.

?شاید با شنیدن نام پنبه، بیشتر به یاد لباس و پارچه بیفتیم. اما پنبه در تولید طیف وسیعی از محصولات از جمله مارگارین، لاستیک و تجهیزات و وسایل پزشکی مانند باند و صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی و دارویی و خوراک دام و طناب های کشتی (به خاطر جذب بالای آب) مورد استفاده قرار می گیرد.

❇️کنجاله

?به مواد باقیمانده از از دانه‌های روغنی بعد از عمل روغن کشی کنجاله می‌گویند. کنجاله با تفاله تفاوت‌های اساسی دارد. کنجاله مواد مغذی بیشتری نسبت به تفاله دارد و مدت نگه‌داری آن بیشتر است. همچنین تفاله را در نهایت به مدت ۴۵ روز می‌توان نگه‌داری کرد اما کنجاله تا یکسال ماندگاری دارد.

?کنجاله‌ بر اثر فشرده شدن، کوبیده شدن و گرفتن روغن دانه‌های روغنی مانند کلزا، پنبه، آفتابگردان، زیتون، انار، کرچک، انگور، کنجد و بادام تولید می‌شود به دست می‌آید. البته همه مواد باقیمانده بعد از فرآیند روغن گیری یا پودر شدن، کنجاله نیستند. به‌عنوان مثال پودر باقیمانده از گندم و برنج سبوس و مواد باقیمانده از نیشکر و چغندر تفاله نام دارد.

?کنجاله‌ها بعد از تولید شدن به‌عنوان خوراک ماکیان، ماهی‌ها، طیور و دام‌ها کاربرد دارند. کنجاله‌های چیپسی بدون انجام عملیات خاصی و به صورت مستقیم به مصرف می‌رسند. اما کنجاله‌های فیتیله‌ای باید بعد از چرخ شدن به پودر تبدیل شوند. به همین دلیل کنجاله‌های چیپسی متقاضی بیشتری دارند چون هزینه‌های فرآوری ندارند و به صرفه‌تر هستند.

?برخی کنجاله‌ها مانند کنجاله کرچک نه تنها خوراکی نیستند، بلکه سمی و زیان‌آورند و به‌عنوان کود استفاده می‌شوند. برخی از کنجاله‌ها برای انسان هم قابل استفاده است و بیشتر در تولید داروها مورد مصرف قرار می‌گیرد. کنجاله موجود در داروها در درمان آسم، میگرن و پایین آمدن کلسترول موثر است.

?نحوه کاربرد کنجاله بستگی به نوع دانه روغنی دارد. کنجاله دانه‌های آفتابگردان برای مصرف دام و طیور مناسب است. کنجد هم یکی از محصولاتی است که موارد مصرف زیادی دارد و علاوه‌بر روغن کشی با کمک دستگاه کره گیری برای تولید کره و ارده کنجد کاربرد دارد. کنجاله کنجد هم قابل استفاده است و از آن برای مصرف شیرینی پزی، آرد تولید می‌شود.

به مدیریت:حسن اردمه

شماره های تماس:

09151506712
09362415546

 

 

 

محصولات کشاورزی , انواع محصولات کشاورزی , پنبه , پنبه دانه , گندم , کنجاله , خرید و فروش انواع محصولات کشاورزی در نیشابور , انواع محصولات کشاورزی در خراسان رضوی , محصولات کشاورزی اردمه در نیشابور , کاربرد کنجاله , قیمت انواع محصولات کشاورزی در نیشابور ,