Address & Contact

Our Address

استان قزوین ، شهر اسفرورین ، جاده ترازید پل سوم خیابان شهید عشغلی قنبری

Telephone

دامپروری رضاخانی

🐑عرضه برترین نژاد گوسفند  🐑

🐑 ارسال به سراسر کشور با ماشین مجوز دار تحت نظارت دامپزشکی کشور🐑

🐑 گوسفندان شال از بارز ترین نژادهای گوسفندی مرغوب و درجه یک ایرانی هستند که در دسته گوسفندان نسبتا سنگین وزن قرار می گیرند . این نژاد برای تولید گوشت بسیار نژاد مناسبی می باشند . نژاد گوسفند شال از ضریب تبدیل و مقاومت بسیار خوبی برخوردار است .

🐑 سالانه می توانند تا دوربار زایش داشته باشند . این نژاد حیوانی در بیشتر موارد بدون شاخ هستند و مدت پروراربندی در آنها کوتاه است . در صورت تغذیه صحیح روزانه می توانند در دوره پرواربندی تا حدود ۳۰۰ گرم می باشد .

🐑 به صورت کلی پرورش این نژاد بازده اقتصادی خوبی دارد . رنگ بره های در هنگام تولد خاکستری مایل به سیاه است که با رشد کردن و بزرگ شدن گوسفند به خاکستری روشن تغییر می یابد . لکه سفیدی را بر صورت خود دارند و گوش بزرگ آویزانی را نیز دارا می باشند . سرعت رشد کم نظیری این نوع دام و توانایی تولید میزان شیر بالا و با کیفیت باعث شده است که در کشور دامداری های زیادی مشغول به پرورش گوسفند شال باشند .

🐑 میزان پشم تولیدی حدود ۳ تا ۸ کیلوگرم برحسب نوع تغذیه و شرایط آب و هوایی متغیر است . اندازه و وزن دنبه در نژاد گوسفندان شال بزرگ است و قوچ و میش آنها فاقد شاخ هستند.

🐑 درصد گوشت دهی لاشه بالا ، مقاومت نسبی خوب در برابر بیماری ها از دیگر وِیژگی های قابل قبول این حیوانات محسوب می شود . بره های تازه به دنیا آمده این نوع گوسفند ایرانی ، به رنگ سیاه با لکه ای سفید بر روی پیشانی می باشند که بعد از اولین پشم چینی به رنگ خاکستری تغییر رنگ پیدا می کنند .

🐑 محل پرورش گوسفندان شال بیشتر در دشت ها و مناطق هموار استان قزوین می باشد.

🐑 همانطور که گفته شد گوسفندان نژاد شال یکی از سنگین وزن ترین و باارزش ترین نژادهای گوسفندی در ایران هستند که جزو مهم ترین نژادهای گوشتی کشور نیز می باشد .

مدیریت : رضا خانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

قیمت میش شال , قیمت میش شال قزوین , گوسفند نژاد شال قزوین , علوم دامی , دام چیست , کشاورزی چیست ,