Address & Contact

Our Address

دماوند،کیلاوند،60متری بعثت،مابین رجایی و باهنر

دفتر مهندسی دهکده فراز

✅توضیحی مختصر درباره شهرستان دماوند
✅اطلاعات اولیه شهر دماوند

شهر دماوند یکی از شهرستانهای بزرگ و مهم استان تهران می باشد که از شهرهای خوش آب و هوا و نمونه در صنعت گردشگری این استان نیز محسوب می شود.

موقعیت جغرافیایی منطقه شهرستان دماونداعتدال کم نظیر آب و هوایی این منطقه هر ساله عده زیادی از گردشگران را به خود جلب می کند این شهرستان از شمال به استان مازندران از شرق به شهرستان فیروزکوه و از جنوب به شهرستانهای گرمسار و ورامین و از غرب به لواسانات و تهران منتهی می شود.

شهرستان دماوند در جنوب رشته کوه البرز و خط الراس ۶۴ کیلومتری واقع شده که همین امر موقعیت خاصی به این شهرستان بخشیده است . نام این شهرستان از بلندترین کوه ایران (( قله دماوند )) گرفته شده است که پس از تغییر اسامی های مختلف در شاهنامه فردوسی به نام دماوند تثبیت شده است .

آب و هوا و مناطق گردشگری شهر دماوند

این منطقه با وجود مشخصات جغرافیایی خود و با وجود دره های سرسبز و خوش آب و هوا و رودخانه های فصلی و دائمی و چشمه های گوارا از حدود ده هزار سال قبل تا به حال مورد توجه قرار گرفته و به عنوان سکونت گاه مورد استفاده قرار گرفته است.

نزدیکی این شهرستان به شهر تهران که در فاصله ۴۵کیلومتری تهران قرار گرفته است که باعث مورد توجه قرار گرفتن به عنوان منطقه ییلاقی و محل استرتحت به دور از آلودگی هوا و هیاهوی تهران عده زیادی را به سمت خود کشانده و محل اقامت قرار گرفته است.

از مناطق گردشگری دماوند می توان به دریاچه تار ، هویر ، چشمه اعلاء ، تیزاب ، آبشار جنگلک ، مسجد جامع دماوند ، سایت های پروازی پاراگلایدر ، دشت مشا ، چنار مقبره شیخ شبلی ، آبشار آیینه رود ، غار رود افشان ، باغات میوه و کوه های سر به فلک کشیده و خاص اشاره کرد که همه ساله عده زیادی از گردشگران را به خود جلب میکند .

دشت مشا کجاست ؟

یکی از نقاط مورد توجه در این شهرستان دشت مشا می باشد که با توجه به موقعیت سوق الجیشی مناسب و قرار گرفتن در میان شهر دماوند و شهر آبعلی و با در بر گرفتن قسمتی از جاده هراز و نزدیکی به پیست آبعلی و هوای خنک و کوهستانی در همه فصول مورد استقبال فراوان کسانی است که به دنبال محیطی دنج به عنوان محل استراحت و آرامش قرار گرفته که در جهت گام برداشتن به باغ شهر گام بر می دارد.

دشت مشا محیطی است که می توان هم از زیبایی های طبیعت لذت برد و هم از بکری و هوای تمیز آن استفاده کرد رفتن به دشت مشا باعث می شود اندکی از استرس های زندگی شهر نشینی دور شده و به آرامش نسبی برسیم و با توجه به موقعیت خاص خود در فصول مختلف تجربه ای متفاوت از مناطق دیگر را با هر توان و بودجه ای را می دهد.

مناطق و تقسیم بندی های دشت مشا

این منطقه از دیر باز مورد اقبال و توجه بوده است از اسامی قدیمی « دشت مشا » می توان به محله های فرامرز- فراخ دره -چهارتخت -قاضی لش – کمربندک و اسپی دارک و….. اشاره نموده امروزه با گسترش ساختمانهای ویلایی با تقسیم بندی ها و شهرک های جدید روبرو هستیم این دشت با ۸۵۸ هکتار در هر نقطه ای جذابیت خاص خود را دارد و جایگاه مناسبی بین سلایق مختلف دارا می باشد

دشت مشا در ۶کیلومتری شمال‌غربی شهر دماوند، در کناره جادهء هراز قرار دارد.
از مشاء می توان به عنوان بزرگترین منطقه شهر دماوند نام برد.این منطقه خوش آب و هوا و پر آب، معروف به دشت مشا. از شرق و جنوب به محله های بالایی شهر دماوند،از شمال به امامزاده هاشم و از غرب به پیست آبعلی منتهی می شود که همین امر باعث افزایش جاذبه مشا شده است.از مشاء می توان به عنوان منطقه ای نام برد که اکثر شاخصه های محل مناسب برای ویلا سازی را دارد.خنکی این منطقه در تابستان بدلیل کوهستانی بودن و نزدیکی به پایتخت و همچنین مجاورت با جاده هراز از سمت غرب و امکان تردد از دماوند از سمت شرق از دیگر نکات مثبت این منطقه می باشد.
ساخت و ساز در مشاء را شاید بتوان نقطه عطفی در ویلاسازی منطقه نام برد، چرا که اکثر ویلاهای موجود در این منطقه را می توان لوکس قلمداد کرد و هزینه های چشمگیری بابت ساخت و ساز در این منطقه شده است.از مشا می توان به عنوان منطقه ای نام برد که دارای چشم اندازی فوق العاده مناسب است، چشم اندازی از تلفیق ویلاهای لوکس و طبیعتی وسیع و چشم نواز.

محمدی ۰۹۹۰۹۲۱۲۷۶۰

رحیمی  ۰۹۱۲۶۴۵۵۹۹۳

صبحی  ۰۹۱۲۱۴۵۶۴۷۰

کمره ای  ۰۹۱۲۱۰۹۰۴۹۵

رضایی  ۰۹۱۲۱۵۴۴۴۶۱

نورمحمدی  ۰۹۱۲۲۰۸۸۳۵۷

به مدیریت: جواد محمدی 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دفتر فنی مهندسی ,  دفتر مهدسی دهکده فراز در دماوند ,  مشاغل ساختمانی ,  ساختمان سازی در دماوند ,  دفتر مندسی در دماوند ,  ساخت ویلا ,