دفتر گردشگری خانه مسافر ماسوله

✳️ماسوله 

🔸🔹شهر زیبا و دیدنی ماسوله واقع در جنوب غربی استان گیلان، در 20 کیلومتری شهر ماکلوان، در 32 کیلومتری شهرستان فومن و در 60 کیلومتری شهر رشت در بخش سردار جنگل فومن قرار دارد.

🔸🔹روستای تاریخی ماسوله قدمتی بیش از هزارسال دارد. این روستا مهم‌ترین روستای گردشگری ایران به شمار می‌رود و سالانه میلیون‌ها گردشگر ایرانی و بین‌المللی از آن دیدن می‌کنند.

🔸🔹ماسوله به عنوان توریستی‌ترین روستای ایران دارای جاذبه‌های منحصر به فرد تاریخی، معماری و طبیعی است به‌همین خاطر مکانی ایده‌آل برای گردشگران از سراسر جهان محسوب می‌شود.

✳️فرهنگ و آداب و رسوم ماسوله 

🔺مردم ماسوله اکثرا به زبان تالشی صحبت می‌کنند، البته به نقل خودشان این زبان “موسلی” نام دارد که بسیار شبیه به زبان تالشی است. مردم ماسوله مانند دیگر مردم گیلان بسیار مهربان و مهمان‌نواز هستند و سنت در بین آن‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد.

🔺لباس‌های رنگارنگ زیبای محلی گیلانی در تن بسیاری از زنان ماسوله دیده می‌شود. آیین محرم و صفر در این مکان بسیار پرشور و دیدنی برگزار می‌شود که سالانه باعث جذب مسافران زیادی به ماسوله می‌شود.

🔺پخت غذاهای خوشمزه محلی و خوش عطر میان زنان ماسوله رایج است. مردم محلی ماسوله علاقه زیادی به پخت غذاهای محلی، ساخت صنایع دستی سنتی و عروسک‌سازی دارند، به طوری که اگر به این منطقه سفر کنید، هنر دست آن‌ها را در مغازه‌ها مشاهده می‌کنید.

✳️سوغات و صنایع دستی ماسوله 

💠سفر به ماسوله بدون خرید سوغاتی این شهر کامل نمی‌شود. با توجه به اینکه ماسوله یکی از روستاهای کوهستانی منطقه محسوب می‌شود، اغلب مایحتاج و وسایل زندگی توسط مردم تهیه می‌شده است.

💠بسیاری از آن‌ها امروزه به باد فراموشی سپرده شده‌اند، اما ساخت برخی از آنها هنوز در میان مردم رواج دارد. از رایج‌ترین و مهم‌ترین صنایع دستی ماسوله می‌توان به چموش (کفش‌های قدیمی)، شال‌ها و جوراب‌های پشمی، لیف حمام، کلاه پشمی، عروسک‌های بافتنی و چادرشب اشاره کرد. در این میان صنایع چوبی ماسوله به تازگی بار دیگر احیا شده است.

✳️اقامت در ماسوله 

🌀با توجه به اینکه گردشگران زیادی برای دیدن ماسوله به این منطقه سفر می‌کنند، برای اقامت در این روستا مشکلی نخواهید داشت. در ماسوله علاوه بر هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های متعدد، خانه‌ها و سوئیت‌های بسیاری برای اجاره به گردشگران وجود دارد.

🌀به ویژه در روزهای شلوغ به علت عدم ظرفیت و گرانی، امکان رزرو هتل‌ها وجود ندارد و این زمان پیشنهاد ما اجاره ویلا در ماسوله است.

به مدیریت:یاسر نوروزی

 

ویلایی دربست..استخردار..۳۰۰مترحیاط و۱۰۰بنا.وبالکن بزرگ وفضای بسیار زیبا وویوی ابدی ویلای استخردار هم ۲خواب بود
قیمت تا وسط هفته:۱/۸۰۰/۰۰۰تومانن
آخرهفته۲/۵۰۰/۰۰تومان
روزای تعطیل:۳/۵۰۰/۰۰۰تومان
تخفیف هم دارد

 

 

ویلایی..دربست کامل.زمین ۸۰۰متر..۳خواب ..بافضای جنگلی
قیمت تا وسط هفته:۱/۰۰۰/۰۰۰تومان
آخرهفته:۱/۲۰۰/۰۰۰
روزای تعطیل:۲/۰۰۰/۰۰
تخفیف هم دارد

 

 

سوئیت.آپارتمانی..۴واحدبا پارکینگ..واحدی ۵۰متری بابالکن ۱۰متریو ویوی عالی
قیمت تاوسط هفته ۵۰۰/۰۰۰تومان
آخرهفته۱/۰۰۰/۰۰۰تومان
تخفیف هم دارد

دفتر گردشگری خانه مسافر آقای نوروزی در ماسوله , دفتر گردشگری خانه مسافر در ماسوله , خانه مسافر آقای نوروزی در ماسوله , دفتر گردشگری ماسوله ,