دوخت و فروش لباس محلی مانگی سا 

✂️ 🌙خیاطی مانگی سا دوخت انواع لباس محلی و مجلسی✂️

✂️ دوخت انواع پیراهن دخترانه ، شومیز✂️

✂️ گلدوزی روی لباس ، گلدوزی با دست ، گلدوزی فانتزی✂️

✂️ دوخت لباس مجلسی✂️

✂️ باسلام مانگی سا هستم کارم دوخت لباس محلی ، عاشق کارم هستم هدفم از این پیج نشان دادن لباس زیبا و فاخر تالش هست✂️

✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️✂️

✂️ زنان تالش از روزگار کهن تاکنون رنگها را به پهنای طبیعت زیبای تالش درهم تنیده و پوشش زیبایی را تهیه کردند که هنوز هم زنده است و هر کس با دیدن این لباس به وجد می آید. لباسی که چندین رنگ در تار و پود پارچه در آمیخته و با دوخت های متنوع طراحی و آراسته شده است.

✂️ تالشی ها سینه به سینه آموختند، طرح زدند، دوختند و به تن کردند و گوشه گوشه بقچه های جهیزیه را با طرح های زیبا و متنوع زینت کردند و لباسهای با قدمت تاریخی بسیار را نسل به نسل به یکدیگر هدیه دادند

✂️ شهرستان تالش از طبیعت زیبای منحصر به فردی برخوردار است که این زیبائیها را در لباس زنان تالشی مشاهده می کنیم.

لباس زنان تالش زیبائیهای خاصی شامل روسری یکدست سفید، جلیقه بعضاً مزین به سکه های درشت، پیراهن بلند تا مچ پا و دامنی که در زبان فارسی شلیته و در زبان محلی شلار خوانده می شود است. زنان تالشی زیرلباس خود پاچامه می پوشند.بلندی پـیراهن و شلیته مشخص کننده لباس بخشهای مختلف منطقه غرب گیلان است که بطور مثال در غربی ترین نقطه شهرستان تالش لباس زنان مشخصات خاص خود را دارد و مربوط به این منطقه است.

لباس زنان تالشی به دلیل تنوع زیاد رنگ و جذابیت بالا از منطقه اسالم تا تالشدولاب بسیار معروف است.

✂️ لباس این مناطق دارای یک روسری با چندین رنگ جذاب و زیبا است. یک لباس و پیراهن بلند یک سره تا مچ پا و باچین های متفاوت که باسکه و طراحی و دوخت زیبا تزیین می شود در زیر این پیراهن نیز لباس محلی دیگر بنام پاچامه می پوشند که برای دوخت آن از پارچه های زیادی استفاده می شود. این لباس تک رنگ و در طرح گل و نقشین های دیگر بصورت چین دار و بطور حجیم دوخته می شود. بر روی پیراهن و پاچامه یک جلیقه می پوشند این جلیقه در اندازه های مختلف و دریک رنگ بصورت سنگین دوخته می شود.

مدیریت : پوران برباش

 

 

 

 

لباس محلی قدیمی گیلان , لباس تالشی زنانه , لباس محلی گیلان , لباس محلی شمالی ,