Address & Contact

Our Address

تبریز،خیابان قدس

Telephone

ذغال های صنعتی خدائی در تبریز

✳️ذغال های صنعتی 

💥ذغال صنعتی از کربن موجود در ذغال سنگ های معدنی، گرافیت و کک های نفتی و ترکیبات دیگری همچون فلز و رزین ساخته می شود که در ماشین آلات و صنایع مختلف کاربرد دارد.

💥از اصلی ترین گروه های زغال می توان به دو گروه زغال الکتریکی و زغال مکانیکی اشاره کرد اما هر کدام از این شاخه های ذغال صنعتی زیر مجموعه هایی دارند که نسبت به ترکیبات مواد اولیه و نوع کاربرد آن ها تقسیم بندی می شوند.

💥 تعریف ذغال صنعتی یا ذغال گرافیتی

یکی از مهم ترین قطعات موتورهای الکتریکی ذغال صنعتی است علت استفاده آن در وسایل برقی این است که این ذغال تنها نافلزی است که رسانای جریان الکتریسیته بوده و جریان برق را از خود عبور می دهد. کاربرد این ذغال ها انتقال دادن جریان الکتریسیته بین قطعات چرخشی موتور و قطعات ثابت در آن است.

کربن مورد استفاده در ذغال صنعتی یا همان ذغال گرافیتی نسبت به نوع کارکرد موتور، قدرت موتور، دور موتور، ضریب مقاومت و میزان هدایت برق، چگالی و… با یکدیگر فرق دارند و برای هر وسیله باید از کربن گرافیت مخصوص به خودش ذغال صنعتی ساخته شود که حتی از نظر مواد و ترکیبات تشکیل دهنده ذغال صنعتی از قبیل کک، دوده، پودر مس، نقره، رزین و… با یکدیگر متفاوت خواهند بود.

✳️ذغال الکتریکی 

🔺ذغال الکتریکی که با نام های زغال برقی، برس کربنی، کربن براش و جاروبک هم شناخته می شود که در ابعاد و اشکال مختلف برای استفاده در موتور های الکتریکی ساخته می شوند، وظیفه انتقال جریان برق کلکتور و اسلیپ رینگ یا بالعکس را در موتور و ژنراتور ها دارد، این گروه از ذغال های صنعتی نسبت به ترکیبات خود به دسته های زیر تقسیم می شوند.

🔺 ذغال گرافیتی

🔺 ذغال رزین دار

🔺 ذغال فلزی

🔺 ذغال الکترولیتی

✳️ذغال صنعتی مکانیکی 

✨گروه دوم و اصلی از ذغال های صنعتی، ذغال مکانیکی می باشد که در صنایع مختلف و به صورت گسترده مورد مصرف قرار می گیرد.

✨ این نوع از ذغال ها همانطور که از نامشان مشخص می باشد برای القا یا انتقال جریان الکتریکی استفاده نمی شوند بلکه رسالت آن ها عملیات مکانیکی است.

✳️دسته ها و صنایع مهم در زمینه ذغال صنعتی مکانیکی به شرح ذیل می باشند:

🔹🔸 سیل مکانیکی یا آب بند های مکانیکی

🔹🔸 ذغال های تیغه ای پمپ ها و پره یا پروانه های کربنی

🔹🔸 ذغال های عایق حرارتی

🔹🔸 یاتاقان یا بوش کربنی

🔹🔸 لنت ترمز و کلاج کربنی

به مدیریت:علی خدائیان

 

وارد کننده و تهیه و توزیع ذغال های اسپارکی و سازنده ذغال های صنعتی خدائی در تبریز , توزیع ذغال های اسپارکی در تبریز , تهیه ذغال های اسپارکی در تبریز , وارد کننده ذغال های اسپارکی در تبریز , سازنده ذغال های صنعتی در تبریز ,