Address & Contact

Our Address

اصفهان،شاهین شهر، محله ی فدک،خیابان ذوالفقار، فرعی ۲غربی، پلاک ۱۹،طبقه ی بالا

Telephone

 کلینیک سعیدی

💥 زبان یک معیار تشخیصی مهم در شناخت مزاج و بیماری‌ها در طب‌های سنتی و طب چینی است، زبان‌ شناسی در طب چینی قدمتی بالا دارد و روی این موضوع بسیار بیشتر از طب ایرانی کار شده است.

💥 از منظر طب سنتی ایرانی نیز، زبان منعکس کننده حالات درونی بدن انسان دانسته می‌شود و خصوصیاتی مانند رنگ، اندازه، شکل، ثقل (احساس سنگینی)، خشکی یا رطوبت زبان، نقش قابل توجهی در تشخیص حالات سلامت و بیماری بدن و اعضای مختلف خصوصاً معده، مغز و کبد دارند.

✅ اهمیت زبان از منظر طب سنتی

💥 زبان عضوی ماهیچه‌ای اسبت که با یک ساختار فوق العاده متحرک در کف دهان قرار دارد. در مکاتب طبی، تمدن‌های گذشته، استفاده از علائم بالینی و شکایات بیماران، مهمترین شیوه‌های تشخیص بوده است.

💥 بررسی منابع طبی نشان داد، به طور کلی اثراتی که بر زبان دیده می‌شود، بیشتر ناشی از سه عضو مغز، معده و کبد است. آسیب در این ارگان‌ها موجب تغییر در رنگ، طعم، شکل و میزان رطوبت زبان می‌شود.

💥 در طب سنتی چین، خصوصیات زبان و نبض به عنوان پایه‌های مهم تشخیصی، در تشخیص و افتراق بیماری‌ها کاربرد اساسی داشته است.

💥 پزشکان چینی، هزاران سال قبل، وضعیت اعضای داخلی بدن بیماران را توسط معاینه زبان، به خصوص الگوهایی که بر روی سطح زبان وجود داشته است تسخیص می‌دادند،

💥 حکمای طب سنتی ایران نیز بر این موضوع تاکید داشته‌اند که از خصوصیات زبان می‎‌توان به مزاج برخی از اعضاء از جمله شریان و وریدهای بدن و دستگاه گوارش پی برد و به کرات در شرح علائم مزاج‌ها، سوء مزاج‌های مختلف بدن بر دقت در تغییرات خصوصیات زبان تأکید نموده‌اند.

مدیریت :معصومه بنی سعیدی

 

 

 

تشخیص بیماریهای سو مزاجی , تشخیص بیماریهای روی عکس زبان کف دست ,  کلینیک سعیدی اصفهان ,