Address & Contact

Our Address

همدان،تویسرکان،بلوار اشرفیه اصفهانی،میدان بسیج،شرکت ره آوران فردای ارام الوند

شرکت گلخانه سازان رافا

▪️ شرکت ره آوران فردای آرام الوند با شماره نظام مهندسی270970337 عضو نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی می باشد و همچنین دارای رتبه و صلاحیت پیمانکاری ساخت سازه های گلخانه ایی است. ازجمله خدماتی که شرکت مربوطه میتواند برای مشتریان داشته باشد:

 اجرای صفرتا صد گلخانه های مدرن و صنعتی و گلخانه های کوچک مقیاس و خانگی
 فروش کلیه مصالح ساخت گلخانه
 فروش کلیه تجهیزات گلخانه
 برآورد هزینه صفرتا صد گلخانه
 طراحی نقشه سایت پلان گلخانه
 مشاوره ساخت گلخانه.

(اگزاست هم خانواده کلمه اگزوز و به معنی خروج است)

▪️ قبل از هر چیز میبایست با معنی کلمه فن اگزاست گلخانه آشنا شویم، Exhaust Fan فنی است که برخلاف فن های دمنده، هوا را می‌کشد و از محیط خارج می‌کند. این فن ها با مکش هوای گلخانه که با عبور از سیستم پد سلولزی مرطوب شده است و یا با مکش هوای گلخانه که توسط سیستم مه پاش رطوبت جذب کرده، هوای محیط را علاوه بر تازه کردن و خارج کردن هوای کهنه، خنک هم می‌کند.
▪️ این مکش هوا از طریق موتورهای پر قدرت که با استفاده از نیروی هوا (فن وزنه ای) و یا از طریق سانتریفوژ (فن کلاچدار) موجب باز شدن دمپرها می‌شوند انجام می‌گیرد. فن گلخانه در ابعاد 100، 120 و 140 با توان های مختلف تولید می‌شوند که فن اگزاست 140 قوی ترین آنهاست
انواع فن گلخانه اگزاست از لحاظ مکانیزم: 1-فن 140 از نوع دمپر وزنه ای 2-فن 140 کلاچ دار یا دمپر کلاچ دار
▪️ تفاوت بین این دو نوع فن در این است که در فن دمپروزنه ای یا دمپری، دمپرها با فشار هوا باز می‌شوند اما در فن کلاچ دار، مکانیزم کلاچ به محض روشن شدن فن باعث باز شدن دمپرها می‌شود.

☑️ انواع فن گلخانه ای

▪️ انواع فن گلخانه شامل، فن گلخانه سقفی سیرکوله، فن تهویه گلخانه آکسیال، فن یوتیلیتی گلخانه و سیستم فن و همچنین فن اگزاست است که تمام این فن ها در شکل ظاهری خود متفاوت هستند اما با این وجود کاربرد و عملکرد آنها تفاوت چندانی ندارد. از مهم ترین و محبوب ترین فن های گلخانه، فن اگزاست یا همان فن مکنده است. این نوع فن گلخانه ای هوای گرم گلخانه را می مکد و به بیرون گلخانه منتقل می کند. این فن روی دیوار های گلخانه و معمولاً پشت به باد نصب می شود.

☑️ دمای ایده آل برای گلخانه

▪️ بهترین دما برای گلخانه، بین 10 الی 22 درجه است. در صورت عدم استفاده از فن، دمای محیط در قسمت بالایی گلخانه می ماند. در نتیجه محیط گلخانه برای پرورش گل و گیاهان، غیر استاندارد می شود. ایجاد دمای ایده 9 آل و مناسب گلخانه از طریق فن های تهویه هوا صورت خواهد گرفت. در صورت عدم وجود فن تهویه گلخانه، طبیعیست دما از رنج معمول بالا تر می رود، دوام و بقای گیاهان به خطر می افتد و تکثیر آفت گیاهی سرعت بیشتری می گیرد. در نتیجه، سرمایه گذاریهای ایجاد شده برای گلخانه و زحمت کارگران و باغدارن هدر خواهد رفت.

☑️ مزایای فن اگزاست گلخانه

• برقراری تعادل در رطوبت گلخانه
• یکنواخت شدن سرعت رد و بدل شدن هوا میان گیاهان
• پخش یکنواخت دمای مناسب گلخانه
• کاهش سطح گرد و غبار و آفت های بیماری زا
• پخش یکسان غلظت گاز های مورد نیاز گلخانه
• تعویض هوای داخل و خارج از گلخانه
• تامین دی اکسید لازم جهت فتوسنتز گیاهان
• ایجاد شرایط مطلوب جهت جا به جایی گرد ها و گرده افشانی

▪️ عموما دو نوع فن اگزاست در گلخانه ها استفاده میشود: فن اگزاست ۱۴۰ و فن اگزاست ۱۰۰
فن و هواکش گلخانه و مرغداری ۱۴۰، تولید شرکت آندرسم البرز از یک بدنه و هوزینگ گالوانیزه با ورق ۱.۲۵ تشکیل شده است، اجزای محرک هواکش ۱۴۰ شامل شش تیغه استیل ضدزنگ، فولی ها، تسمه، تسمه سفت کن و موتور یک و نیم اسب بخار قوی با قابلیت گردش ۱۴۰۰ دور در دقیقه است که امکان جایگزینی با موتور تک فاز هم دارد.
کاربرد عمومی هواکش ۱۴۰ برای تهویه و مکش هوای گلخانه و مرغداری به صورت اتوماتیک و دستی میباشد. این دستگاه به محض شروع به کار با مکانیزم باز کننده اتوماتیک دمپرها، دمپرها را تا زمانی که دستگاه در حال کار باشد با زاویه ۹۰ درجه و بدون لرزش و صدا باز نگه میدارد تا هوا بصورت کامل خارج شود.

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

☑️ فن سیرکوله

جت فن یا فن سیرکوله جهت گردش و جابه‌جایی هوا در سالن‌های صنعتی، گلخانه‌ها، سالن‌های پرورش قارچ و مرغداری‌ها استفاده می‌شود. استفاده از فن سیرکوله موجب یکنواخت شدن دما و رطوبت دمای سالن‌ها و رشد یکنواخت بوته ها و طیور می‌شود.
محل نصب فن سیرکوله معمولا در ارتفاع بالا و زیر سقف سالن‌هاست. استفاده از فن سیرکوله از تغییرات ناگهانی دما و رطوبت سالن‌ها جلوگیری می‌کند و با به گردش درآوردن دائمی هوا از رشد باکتری‌ها و قارچ‌های مضر تا میزان قابل توجهی جلوگیری می‌کند.
فن سیرکوله با جبران افت فشار باعث عملکرد بهتر تهویه‌های اصلی سالن و افزایش بازده سیستم‌های سرمایشی (کولر‌ها و سیستم پد و فن) و گرمایشی (هیتر‌های فن‌دار و جت‌هیترها) می‌شود.
در زمستان (که هواکش‌های اصلی خاموش می‌شوند)، هوای گرم بدلیل چگالی کم‌تر به سمت بالا می‌رود و در زیر سقف انباشته می‌شود، از آنجا که معمولا در سالن‌ها دما در ارتفاع پایین‌تر و میانی دارای اهمیت است، سنسور‌های دما در ارتفاع پایین نصب می‌شوند و تجمع هوای گرم در ارتفاع بالا باعث می‌شود سنسورها دیرتر فرمان قطع سیستم گرمایشی را صادر کنند، این امر باعث افزایش قابل توجه مصرف سوخت می‌شود.
با نصب فن سیرکوله در ارتفاع بالا، هوای گرم انباشته شده دوباره به سطح سالن باز میگردد و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در تابستان نیز(که تهویه های اصلی با تمام توان کار می‌کنند) با تجمع هوای گرم در زیر سقف سالن، در عملکرد هواکش‌ها اختلال ایجاد می‌شود و هوای سالن به اصطلاح دم می‌کند و شرجی می‌شود، با نصب فن سیرکوله هوای گرم انباشته شده با سرعت بالا تخلیه می‌شود.
در سالن‌هایی که بدلیل فعالیت خود گرد و غبار یا گاز‌های مسموم تولید می‌کنند، فن سیرکوله به تخلیه سریعتر هوای آلوده کمک می‌کند

☑️ مزایای فن سیرکوله برای گلخانه

فن سیر کوله و جت فن یکی از اجزای اصلی و مهم در گلخانه های مدرن می باشد که میزان بازدهی و راندمان برداشت محصول از واحد سطح را به میزان قابل توجه ای افزایش می دهد. این نوع هواکش از انباشت گرما در سطوح بالای گلخانه و در نتیجه خارج شدن آن ازگلخانه جلوگیری کرده و باعث بازگشت گرما به داخل گلخانه و مدار گرمایش گلخانه می گردد

نحوه جانمایی فن سیرکولار در گلخانه

مشخصات فن سیرکولار

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

 

روش محاسبه تعداد فن مناسب برای گلخانه:

اکنون با یک مثال ساده ، تعداد فن مناسب برای گلخانه را محاسبه می نماییم .
فرض کنیم گلخانه ی ما 1000 متر مربع مساحت دارد و در این گلخانه از پد سلولزی با ارتفاع 2 متر استفاده می گردد .
نیاز جابجایی هوا در هر متر مربع از مساحت سطح گلخانه برابر با 2.5 متر مکعب در دقیقه است. (2500 متر مکعب در دقیقه برای گلخانه ای با مساحت 1000 متر مربع)
قدرت جابجایی هوا با فن 140 گلخانه برابر با 42000 متر مکعب در ساعت است. (700 متر مکعب در دقیقه)
قدرت جابجایی هوا توسط فن 100 گلخانه برابر با 25000 متر مکعب در ساعت است (416.6 متر مکعب در دقیقه)

محاسبه تعداد فن گلخانه:

برای محاسبه تعداد فن از روش زیر استفاده می کنیم. حجم مورد نیاز جابجایی هوا را تقسیم بر قدرت جابجایی هوا توسط فن می کنیم.
2500 ÷ 700 = 3.57 (تعداد فن 140)
2500 ÷ 416.6 = 6 (تعداد فن 100)
در گلخانه از فن 140 استفاده می شود و عدد به دست آمده را رو به بالا گرد می کنیم. یعنی در هر 1000 متر مربع 4 عدد فن 140 گلخانه نیاز است. توصیه ما این است که در هر 1000 متر مربع 5 عدد فن 140 گلخانه را در نظر بگیریم تا به فن ها فشار کمتری وارد شود و همیشه یک فن را در حالت استندبای داشته باشیم. همچنین در مناطق گرم تعداد فن را باید 5 عدد در نظر گرفت.

 

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

 

هیدروپونیک

هیدروپونیک چیست؟

هیدروپونیک یا کشت بدون خاک یک تکنولوژی برای پرورش گیاهان در محلول غذایی است.که تمام عناصر مورد نیاز گیاه را با ، یا بدون نیاز به یک بستر در اختیار گیاه قرار می دهد.

مفهوم اصلی واژه هیدروپونیک کشت در محلول های غذایی است هر چند پرورش محصولات در بسترهای جامد خنثی با استفاده از محلول های غذایی نیز در زمره کشتهای هیدرو پونیک محسوب می گردند.

فواید هیدروپونیک
  • زمین مورد نیاز نیست حتی در طبقه دوم فضاهای باز و ساختارهای پوشیده می توان کشت کرد.
  • محیط کار تمیز است و پرورش دهنده هیچ تماسی با خاک ندارد.
  • امکان کشت مداوم وجود دارد.
  • بیماریهای خاکزاد و تماس نما وجود ندارد.
  • تولید خارج از فصل امکان دارد.
  • کشت سبزیها میتواند با آسودگی خاطر انجام گیرد.
  • با انجام مدیریت صحیح امکان عملکردهای بالا وجود دارد.
  • برای سیستم های غیر چرخشی کشت محلول نیاز به الکتریسیته، پمپ ها و غیر و جود ندارد.
  • امکان تولید انواع زیادی از سبزیها و گلها شامل آنتوریوم و همیشه بهار و غیره با کیفیتی بیشتر وجود دارد.
  • تلفات آب به حداقل خود می رسد.
  • امکان پرورش گیاهان و ریشه دار کردن قلمه برای صادرات بدون خاک وجود دارد.

 

  • علل افزایش عملکرد در کشت هیدروپونیک در مقایسه با کشت خاکی

  • 1. با توجه به نوع گیاه تولیدی میتوان تمام عناصر مورد نیاز آنرا به میزان کاملا استاندارد در اختیار گیاه قرارداد که به این ترتیب صدمات ناشی از کمبود یا بیش بود عناصر غذایی به حداقل می رسد. در حالیکه اکثریت خاکها و به ویژه خاکهایی با ساختمان ضعیف قادر به تآمین همه نیازهای غذایی گیاه نخواهند بود.
  • 2. وجود آفات یا بیماری ها در خاک عملکرد محصول را به میزان زیادی کاهش می دهد.
  • 3. PH وEC و سایر شرایط فیزیکی و شیمیایی بستر که مؤثر بر رشدند در بهترین شرایط خواهند بود.
  • • در شرایط گلخانه ایی در صورت یکسان بودن شرایط محیطی برای کشت خاکی و بدون خاک، افزایش تولید گوجه فرنگی بصورت هیدروپونیک در حدود 20-25 درصد می باشد.
  • • استفاده از خاک ضدعفونی شده و تغذیه کافی در کشت های خاکی می تواند برخی مشکلات را رفع نماید و باعث افزایش مقداری عملکرد گردد ولی عملکرد کشت هیدروپونیک مزرعه ایی 4-10 برابر کشت های سنتی خاکی است.

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

هواکشت (آئروپونیک)

در این روش ابر یا مه محلول غذایی هر 4 تا 5 دقیقه بر روی ریشه گیاهانی که در داخل محفظه بسته قراردارد، پاشیده می شود.
این روش به نحوی طراحی میشود که ریشه ها در تاریکی قرار می گیرد و از رشد جلبک در آنها جلوگیری می شود.

مزایای این روش در مقایسه با سایر روشهای آبی:
هوادهی خوب ریشه ها به طوری که ریشه ها در هوا رشد می کنند.
صرفه جویی بیشتر آب و عناصر ضروری(کودها).

این روش به دستگاه پودر کننده آب یا ایجاد فشار در داخل لوله ها و تزریق قطرات درون محفظه بسته نیاز دارد. محلول غایی اضافه جمع آوری شده و به مخزن هدایت می شود که به طور چرخشی و به صورت جریان بسته در جریان است.

فضای محیط ریشه ها همواره از ابر محلول غذایی اشباع است.

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

 

 مدیریت : سحر فریدونی

شماره تماس

09183058513
09183058523
09183058563

شماره واتساپ و روبیکا
09180069271

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

درس های یک کشور بسیار کوچک برای یک دنیای بزرگ

داستان توسعه و پيشرفت کشاورزي هلند پر از درس‌هايي است که جهان بايد فرا گيرد. هلند، کشوري کوچک، با 17 ميليون جمعيت به دومين صادرکننده محصولات غذايي جهان تبديل شده است. اين کشور تقريباً از تمامي منابع سرزميني و خاک که براي كشاورزي در مقياس بزرگ لازم است محروم است. آمريکا به عنوان اولين صادرکننده محصولات کشاورزی جهان 270 برابر بيشتر از هلند زمين کشاورزي دارد اما هلند دومين صادر کننده محصولات كشاورزي بعد از آمريکا است و در عين حال بزرگترين صادر كننده گوجه فرنگي، سيب زميني و پياز و دومين صادر کننده سبزیجات در دنیا است. يک سوم تجارت جهاني دانه‌هاي سبزيجات خوراكي از هلند سرچشمه مي‌گيرد.

اين موفقيت ها فقط در 94 كيلومتر مربع گلخانه به دست آمده است. در مقايسه بايد گفت؛ مساحت شهر تهران 730 کیلومتر مربع است.

راز موفقيت در چيست؟

راز موفقيت هلند استفاده از تکنولوژي‌هاي برتر و گلخانه‌هاي پيشرفته کشاورزي است. اين تکنولوژي‌ها برداشت در سطح هکتار را به شدت افزايش داده است.

نمونه‌اي از تکنولوژي‌هاي به کار رفته در هلند:

با استفاده از سنسورهاي حساس، در مصرف آب برخي از محصولات کليدي تا 90 درصد صرفه جويي مي‌شود. در هلند 15 نوع گوجه فرنگي با ارتفاع 6 متر پرورش داده مي‌شوند که ريشه آنها نه در خاک بلکه در محلول‌هاي مغزي قرار دارد. هلند به طور کامل استفاده از آفتکش‌هاي شيميايي را کنار گذاشته است. همچنين در عرصه پرورش طيور و از سال 2009، مرغداران و دامداران استفاده از آنتي‌بيوتيک را حدود 60 درصد کاهش داده‌اند. کشاورزان براي تنظيم دماي گلخانه ها از انرژي زمين گرمايي (geothermal) استفاده مي‌کنند. کشاورزي هيدروپونيک که در آن محصولات بدون خاک و با استفاده از محلول‌هاي مغذي رشد مي‌کنند، مصرف آب و هزينه ها را به شدت کاهش داده است. راز پيشرفت‌ها در تحقيقاتي است که در دانشگاه واخنینگن (Wageningen) هلند صورت مي‌گيرد. شايد بتوان گفت که اين دانشگاه بهترين موسسه تحقيقاتي جهان در زمينه کشاورزي است.

اگر آمريكا سيليكون ولي (Silicon Valley) کاليفرنيا را به عنوان مرکز نوآوري‌هاي تکنولوژيکي دنيا در اختيار دارد، هلند نيز مرکز تحقيقات کشاورزي غذايي فوود ولي (Food Valley) را به کشاورزي جهان معرفي مي‌کند. اگر دانشگاه كاليفرنيا مرکز ثقل سيليكون ولي آمريکا است، دانشگاه واخنینگن نيز مرکز ثقل «فوود ولي» هلند است.

 وقتي فناوري جاي خالي خاک را پر مي‌کند:

هلند کشوري کوچک است که رتبه دوم صادرات محصولات كشاورزي و عنوان بزرگترين توليد کننده سيب زميني در جهان را در اختيار دارد. همانطوري كه گفته شد مساحت آمريکا 270 برابر هلند است يعني آمريکا 9 ميليون و 843 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد در حالی که مساحت هلند 41 هزار و 543 کیلومتر مربع است و طبعاً اين پرسش مطرح مي‌شود هلند چگونه توانست در يک رقابت جهاني اينگونه به مقامي برتر از ديگر كشورها دست يابد؟

هلند آخرين كشور غربي است که دچار قحطي شديد شده است؛ در واپسين سال جنگ جهاني دوم، كمبود مواد غذايي موجب شد 10 الي 20 هزار هلندي جان خود را از دست بدهند. اين تجربه ي تلخ، توأم با پيش‌بيني‌هاي نه چندان روشن در رابطه با آينده تامين مواد غذايي در جهان، هلندي‌ها را بر آن داشت تا به دنبال راهكارهايي براي حل معضل کمبود مواد غذايي باشند. حدوداً سه دهه پيش، دولت هلند برنامه‌اي ملي و جامع را براي توسعه كشاورزي پايدار در اين کشور در برنامه توسعه خود قرارداد. هدف اين برنامه، دو برابر شدن توليدات كشاورزي و کاهش استفاده از منابع به يک دوم بود.

 

 

هزینه ساخت گلخانه خانگی , بخاری گلخانه , پلان گلخانه مدرن , گلخانه خانگی ارزا , گلخانه , تجهیزات گلخانه , ساخت گلخانه , بخاری گلخانه , فن , هیتر گلخانه , شرکت گلخانه سازان رافا , اتصالات گلخانه , گلخانه سازی ,