Address & Contact

Our Address

استان اصفهان، خیابان کهندژ، کوچه ی پاسارگاد ۱۳۰

Telephone

نصب دیسک و کاشی بری، ابزار زنی پارسیس صنعت در اصفهان

🔴 فرز سنگ بری چیست؟

فرز سنگبری از ابزارآلات پرکاربردی است که در صنایع بسیاری از جمله ساختمان سازی استفاده می شود. همانطور که از نام این ابزار پیداست، این فرز برقی مناسب برش انواع سنگ می باشد. بنابراین می توان در هنگام برش سنگ مرمر، سرامیک، گرانیت و … مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه امروزه از تنوع بالایی در بازار برخوردار است و علاوه بر برش سنگ جهت صیقل دادن، تراشیدن قطعات سنگی، پرداخت فلزات و … کاربرد دارد.

💠 نحوه عملکرد فرز سنگبری

در هنگام برش سنگ بزرگ و تقسیم آن به قطعات کوچک می بایست لبه تیز فرز سنگبری را بسیار آرام در سنگ فرو برد. با این کار هرچه دستگاه به جلوتر حرکت کند، تیغه فرز آهسته تر کار می کند و سطح تراش خورده هموارتر و صاف تر خواهد شد. دنده فرز این ابزار به کنار زدن خرده سنگ ها و براده آن ها کمک خواهد کرد. در ضمن بهتر است این دستگاه را به گونه ای در دست بگیرید که جهت چرخش رو به بیرون باشد و براده های سنگ به سمت بیرون پرتاب شود.

⚡️ ویژگی های فرز سنگبری

🔸 مجهز به سیستم محافظ در برابر بار سنگین بوده که از فرز در هنگامی که کار سنگینی با آن انجام می دهید، محافظت می کند. این سیستم به خوبی مانع آسیب به دستگاه می شود.

🔸 با توجه به این که موتور این ابزار ذغالی بوده، در بعضی مدل ها سیستم خاموشی اتوماتیک تعبیه شده و هنگامی که زمان عوض کردن ذغال فرا رسیده باشد، به صورت خودکار دستگاه را خاموش می کند. این سیستم با جلوگیری از آسیب به موتور باعث افزایش طول عمر آن می شود.

🔸 فرز سنگبری مجهز به دسته ای قابل تنظیم یا جداشدنی است.

🔸 برخی از انواع فرزها طراحی خاصی دارند و مجهز به متعلقاتی هستند که با نصب و اتصال آن ها به فرز می توان دستگاه را به جاروبرقی متصل کرد تا گرد و غبار و براده های حاصل از برش یا تراش را جمع آوری کند.

⚜️ متعلقات فرز سنگبری

فرزهای سنگبری مجهز به یکسری از متعلقات هستند که وجود آن ها به استفاده آسان و حفظ ایمنی کاربر کمک می کند.

🔹 دسته

فرزهای سنگبری برای این که کاربری آسانی داشته باشند و تسلط کاربر را بالا ببرند، به یک دسته جانبی مجهز شده اند. این دسته باید به صورت ارگونومیک طراحی شده باشد تا کاربر در هنگام استفاده از دستگاه کنترل بیشتری داشته باشد.

🔹 آچار

برای این که کاربر بتواند به راحتی سنگ را از روی صفحه فرز باز و یا بسته کند، به آچار مخصوص احتیاج دارد که این قطعه به عنوان متعلقات فرز سنگبری در داخل بسته بندی آن وجود دارد.

🔹 صفحه برش

سنگ یا صفحه برش در بسته بندی برخی از دستگاه ها وجود دارد. این قطعه در تمامی مدل ها موجود نیست و باید به صورت جداگانه تهیه شود.

🔹 قاب یا گارد محافظ

این قطعه به شکل نیم دایره فلزی بر روی فرز سنگبری بسته می شود تا ایمنی کاربر را حفظ کند و از پرتاب اجسام و با برخورد سنگ به دست کاربر جلوگیری کند.

🟠 نکات ایمنی در هنگام استفاده از فرز سنگبری

🌀 قبل از استفاده از فرز سنگبری از تیز بوده تیغه و سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

🌀 از نکات حساس و بسیار مهم، قرارگیری صحیح و درست تیغه بر روی فرز سنگبری است. این کار به مهارت نیاز دارد و می بایست توسط افراد باتجربه صورت گیرد.

🌀 برای محافظت از دست خود با تیغه دستگاه لازم است تا در هنگام کار با فرز قطعه کار با فاصله ای مناسب از تیغه قرار بگیرید.

🌀 برای جلوگیری از شکستن تیغه و نیز آسیب و صدمه به دست خود، از بار دادن بیش از اندازه به دستگاه خودداری کنید. بی توجهی به این مورد علاوه بر ایجاد صدمه باعث خسارت مالی و هزینه های زیادی را به همراه دارد.

🌀 اگر متوجه شدید که مهره محور فرز بیش از اندازه محکم و سفت شده است، به هیچ عنوان از نیروی چرخشی فرز برای باز کردن آن استفاده نکنید. برای حل این مشکل باید دستگاه را خاموش کرده و به وسیله ابزار مخصوص آن را باز نمایید.

🌀 قبل از استفاده مطالعه دفترچه راهنما را فراموش نکنید و با محاسبه و تنظیم سرعت شرایط مناسب و ایده آلی را برای کار خود فراهم نمایید.

🌀 در حین کار حواستان باشد که این دستگاه کاملا در کنترل شما باشد و به دست و بدن شما نزدیک نشود.

🌀 در هنگام استفاده از فرز سنگبری پلیسه و براده هایی تولید می شود. برای جمع کردن آن ها نیاز است که ابتدا دستگاه متوقف شود و سپس اقدام به تمیز کردن آن ها نمایید.

🌀 برای اینکه خرده های سنگ و براده های پرتابی به صورت تان برخورد نکند، از عینک مخصوص استفاده نمایید.

🌀 از لباس های گشاد و زیورآلات در هنگام کار با فرز استفاده نکنید. زیرا ممکن است به دور تیغ فرز بپیچد و با نزدیک کردن بدن شما به دستگاه خطر آفرین شود.

🌀 داشتن یک حفاظ مناسب بر روی فرز باعث می شود تا در هنگام شکستن تیغه از خطرات و آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

🌀 از روغن های مخصوص و مناسب برای خنک کردن تیغه استفاده نمایید.

به مدیریت : طاهر محمدی 

 

 

سازنده دستگاه فرزکاری سنگبری پارسیس صنعت در اصفهان , دستگاه فرزکاری  , دستگاه فرزکاری سنگبری , فرز سنگبری , سازنده دستگاه فرز سنگ در اصفهان , قیمت دستگاه فرزکاری سنگبری ,  پارسیس صنعت در اصفهان , نصب دیسک , کاشی بری , ابزار زنی ,