Address & Contact

Our Address

مشهد

Telephone

سنگ مزار یک تکه حسن ناصری 

🪦 سفارش سنگ مزار مستقیم از کارخانه🪦

🪦 طراحی و اجرا روی سنگ مزار🪦

ارسال به تمام نقاط کشور

سنگ مزار یک تکه و سنگ قبر حسن ناصری

سنگ مزار یک تکه و سنگ قبر حسن ناصری 

🪦 انتخاب سنگ قبر به چه چیزهایی بستگی دارد؟

🪦 سنگ های قبر همانند خیلی از شاخه های دیگر زندگی رنگ و نوعی تازه به خود گرفته و بازماندگان شخص متوفی جهت یادبود و گرامی داشت و احترام به شخص فوت شده سعی می کنند با انتخاب سنگهای متفاوت با نقش و نگارهای مختلف یاد او را زنده نگه دارند.

سنگ مزار یک تکه و سنگ قبر حسن ناصری

اما موارد دیگری هم هستند که به انتخاب یک سنگ قبر مناسب بسیار اهمیت دارند:

🪦 سنگ قبر باید بادوام و مستحکم باشد

💠 از آنجایی که قیمت یک سنگ قبر معمولا هزینه بالایی را خواهد داشت پس مهمترین دلیلی که برای انتخاب یک سنگ قبر حائز اهمیت است مقاوم بودن آن سنگ در برابر فرسایش است. زیرا یک سنگ قبر معمولا در هوای آزاد و سالیان سال بایستی روی مزار قرار بگیرد. این فرسایش می تواند به طرق مختلف ایجاد شود. شرایط آب و هوایی منطقه، تابش نور آفتاب، بارش باران و ضربه خوردن روی سنگ از مهمترین دلایل فرسوده شدن یک سنگ قبر است. به همین سبب معمولا سنگ های قبر از جنس گرانیت، دیوریت، گابرو، مرمر، کوارتزیت، تراورتن ساخته میشوند.

سنگ مزار یک تکه و سنگ قبر حسن ناصری

سنگ مزار یک تکه و سنگ قبر حسن ناصری
🪦 سنگ قبر باید زیبا و براق باشد

💠 انتخاب سنگ قبر زیبا و معمولا براق و بلند موجب تسلی خاطر وابستگان شخص متوفی وهمچنین نشانه احترام به وی است. یکی دیگر از عواملی که در انتخاب سنگ قبر بعد از استحکام آن مورد اهمیت است، زیبایی آن سنگ است که البته با حکاکی نقش و نگارها و همچنین درج چهره شخص متوفی به روی سنگ سعی بر آن می شود تا این زیبایی را دو چندان کنند. متداول ترین رنگ هایی که در انتخاب یک سنگ مورد استفاده قرار میگیرد سیاه و سفید هستند که هر کدام نشانه حرمت و پاکی شخص فوت شده را یادآور میشوند.

سنگ مزار یک تکه و سنگ قبر حسن ناصری

🪦 نوشته های روی سنگ قبر باید چشم نواز باشد

💠 اهمیت دیگری که یک سنگ قبر را در انتخاب متمایز می کند نوشته هایی است که روی آن درج می شود. علاوه بر مشخصات فردی شخص فوت شده مانند نام و نام خانوادگی و نام پدر ، سال فوت و تولد و نشانی مزار در قطعه قبرستان موارد دیگری مانند یادواره ها، اشعار معروف و غیرمعروف، آیه های قرآن، دعا و حتی سخنانی از خود شخص متوفی به روی سنگ با خطی موزون و دلنواز حکاکی می کنند تا زیبایی سنگ قبر را چند برابر کنند.این نوشته ها بنا به رنگ و جنس سنگ معمولا با رنگ های سفید ، سیاه و طلایی روی سنگ درج میشوند. در بسیاری از سنگ ها این نوشته ها به صورت فرورفته حک میشوند ولی در برخی دیگر نوشته ها را برجسته درج می کنند.

ویژگی هایی که باید در خرید سنگ مزار به آن توجه کنیم؟

دوام : چندی پیش قبر همسر متوفای یکی از خوانندگان کشور ترک برداشت و رسانه های مختلف شروع کردند به ربط دادن این موضوع با اتفاقات ناخوشایندی که برای خانواده‌اش رخ می‌داد. اما همه‌ی ما میدانیم که این دستمایه ای برای جذاب کردن و پوشش خبری ست. واقعیت اینست که ترک برداشتن و تخریب سنگ قبر به جنس و ضخامت سنگ اولیه ان بستگی دارد. سنگی که از مقاومت بالایی برخوردار بوده و تحمل زیادی را در برابر شرایط آب و هوایی مختلف داشته باشد، مطمئنا به این زودی ها خراب نمیشود.

زیبایی: اینکه سنگ مزاری که برای عزیزتان انتخاب میکنید چه رنگی باشد کاملا به سلیقه خودتان مربوط است. اما میان رنگ های موجود، بسته به جنس سنگ بعضی ها درخشان‌تر و چشم‌گیر‌تر به نظر می‌رسند.بعد از انتخاب رنگ سنگ ،به رنگ نوشته‌ی روی آن هم فکر کنید تا همخوانی بیشتری با آن داشته باشد.

تراش‌کاری: قابلیت تراش پذیری یکی دیگر از ویژگی های سنگ مزار است که باید به آن توجه کنید. مثلا اگر طرحی که می‌خواهید روی قبر موردنظرتان چاپ کنید طرح سخت و پیچیده ای باشد، سنگ قبرهای نانو پیشنهاد خوبی‌ست.

ضخامت: سنگ های مختلف بسته به جنس ضخامت های متنوعی دارند.

سنگ مزار یک تکه و سنگ قبر حسن ناصری

چند نوع سنگ مزار داریم؟

سنگ مرمر
این نوع سنگ از دیرباز جزو نوستالژی‌ترین و پرکاربردترین انواع سنگ‌مزار‌ها بوده و همچنان طرفدارهای خاص خودش را دارد. ما سنگ مرمر را در رنگ بندی صورتی، نارنجی، سبز، کرم، قهوه ای و سفید به شما عزیزان ارائه می‌دهیم.قیمت این سنگ‌ها باتوجه به درزها و رگه‌هایی که دارد تعیین می‌شود به طوری‌که اگر این رگه‌ها شکل خاصی را تشکیل داده‌باشند، قیمت آن بالا و اگر از زیبایی سنگ کاسته‌باشند قیمت آن را پایینتر می‌آورد. مقاومت این سنگ دربرابر سرما و گرما بسیار بالاست و هرچه رگه‌های کمتر و سطح براق‌تری داشته‌باشد از مقاومت بالاتری نیز برخوردار است.

سنگ هرات
که با نام سنگ هرات نیز شناخته می‌شود، از تخته سنگ‌های وسیع افغانستان برداشت می‌شود. رنگ این سنگ‌ها سفید و دارای رگه‌هایی از سبز است. ضخامت این سنگ بین 3تا 20 سانتیمتر متغیر است.

سنگ نانو
این نوع سنگ جزو سنگ‌های مصنوعی‌ست و از مخلوط‌کردن بقایای سنگ‌های دیگر با موادی مثل سیمان و رزین به‌دست می‌آید که وزن آنرا بسیار کمتر از سنگ‌های طبیعی کرده و نصب آن‌را راحت‌تر می‌سازد. اما باید این نکته را نیز در نظر داشته‌باشید که وزن کمتر باعث می‌شود دزدها هم راحت‌تر سراغ قبر عزیز شما بیایند. قیمت این سنگ نسبت به سنگ‌های طبیعی پایینتر است. و تنها ضخامت موجود ازین سنگ ضخامت 3 سانتیمتر است. و بدلیل جذب آب بسیار اندک، از استقامت بالا و رنگ ثابت‌تری برخوردار است.امکان برش پذیری این سنگ توسط دستگاه‌های خاص ما به شما این امکان را میدهد که بتوانید دور سنگ را به هرمدلی که دوست دارید سفارش برش دهید.

سنگ گرانیت
سنگ گرانیت سنگی‌ست با رنگ سیاه و خمقلومت بالا که دو نوع ایرانی و خارجی دارد. نوع ایرانی آن به سنگ گرانیت نطنز و گرانیت تویسرکان و نمونه‌ی خارجی آن به سنگ برزیلی معروف است.

مدیریت : ناصری

سنگ مزار یک تکه و سنگ قبر حسن ناصری

سنگ مزار ,سنگ قبر, سنگ مشکی , سنگ یک تکه , فروش سنگ قبر ایرانی و خارجی , فروش سنگ قبر در مشهد , انواع سنگ مزار مرمر وارداتی , نصب طراحی و اجرای انواع سنگ مزار در مشهد , سنگ مزار یک تکه در مشهد , سنگ مزار یک تکه حسن ناصری ,