سورتینگ و سردخانه و بسته بندی محصولات کشاورزی کاسپین

✳️سورتینگ چیست؟

🔺به دستگاهی که این عملیات مرتب سازی را انجام میدهد، دستگاه سورتینگ گفته میشود. دستگاه های سورتینگ معمولا انواع مختلفی دارند و هر کدام برای سورتینگ یا دسته بندی محصول خاصی مورد استفاده قرار میگیرند. عموم کاربرد دستگاه های سورتینگ در مرتب سازی محصولات کشاورزی، مرغ و ماهی بر اساس استاندارد های موجود است.

🔺یکی از مهمترین انواع دستگاه سورتینگ، دستگاه سورتینگ مرکبات است. این دستگاه برای جداسازی و دسته بندی مرکباتی همچون پرتقال، نارنگی و لیمو مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از ویژگی های مهمی که باید دستگاه های سورتینگ مرکبات و میوه داشته باشند، قابلیت شستشو محصولات پیش از جداسازی آنها است.

🔺این دستگاه پس از عملیات شستشو، شروع به فرآیند مرتب سازی بر اساس رنگ، سایز و شکل ظاهری مینماید. این اتفاق سبب میشود تا محصولات له شده، نا سالم و یا دارای لک از دیگر محصولات با کیفیت جدا شوند و تمامی محصولات به طور کاملا یکدست آماده بسته بندی قرار گیرند. برخی از دستگاه های سورتینگ حتی مجهز به قسمت بسته بندی نیز هستند و پس از اتمام مرتب سازی، محصولات بر اساس وزن مناسب، بسته بندی میشوند.

✳️سردخانه چیست؟

💫سردخانه محلی است که در آن سرما تولید شده و از این سرمای تولیدی برای نگهداری برخی مواد فسادپذیر استفاده می‌شود. این مواد اغلب شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی و پروتئینی و محصولات دارویی می‌شود. اگرچه در بسیاری از صنایع دیگر مانند صنایع شیمیایی و نظامی نیز ممکن است به اتاقک‌های سرماساز نیاز پیدا شود.

💫سردخانه‌های صنعتی گاه به صورت قابل حمل طراحی می‌شوند. به شکلی تأسیسات لازم برای راه اندازی سردخانه در یک واحد کانتینر نصب شده و در مواقع لزوم قابل جابه‌جایی است. گاهی نیز سردخانه‌ها به صورت ثابت طراحی می‌شوند. به شکلی که انبار یا ساختمانی برای طراحی سردخانه ساخته شده، سپس تجهیزات لازم برای راه اندازی آن در اتاقکی جدا نصب می‌شود؛ که این تجهیزات در کنار هم وظیفۀ کاهش دما را در انبار یا ساختمان احداث شده برعهده خواهند داشت.

💫مهم‌ترین کاربرد سردخانه‌های صنعتی همان انبار کالاها و محصولاتی است که در مجاورت با گرما دچار آسیب‌های فیزیکی و شیمیایی شده و تازگی و کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهند. این محصولات می‌توانند شامل محصولات پروتئینی مانند انواع گوشت حیوانات، محصولات غذایی، صنایع دارویی، محصولات کشاورزی و … باشد.

💫طبیعی است اگر یک سردخانه صنعتی نتواند محصولات مورد نظر را تحت شرایط طراحی شده طی مدت زمانی خاص و با کیفیتی خاص نگه‌ دارد، به این معناست که سردخانۀ فوق تحت شرایط استاندارد طراحی نشده است و کارایی لازم را ندارد. به همین خاطر کار طراحی و ساخت سردخانه‌های صنعتی به دانش بالا، تجهیزات با کیفیت و نظارت کامل نیاز دارد.

به مدیریت:مجید حسین زاده

تماس : 

09121505593📞

09113110054📞

01132533386-90☎️

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سورتینگ و سردخانه و بسته بندی محصولات کشاورزی کاسپین در مازندران , سورتینگ کاسپین در مازندران , سردخانه کاسپین در مازندران , بسته بندی محصولات کشاورزی کاسپین , بسته بندی محصولات کشاورزی کاسپین در مازندران , سورتینگ محصولات کشاورزی کاسپین در مازندران , سردخانه محصولات کشاورزی کاسپین در مازندران ,