Address & Contact

Our Address

تهران،اسلامشهر،شهرک کامیوندارها

Telephone

سیستم برق جرثقیل کارگاهی و جرثقیل ماشینی و باطری سازی شکوری

◾️ به دلیل اینکه جرثقیل سقفی، جرثقیل دروازه ای، جرثقیل بازویی و جرثقیل ضد انفجار، متحرک می باشند، لذا برق رسانی به تجهیزات برقی جرثقیل سقفی، جرثقیل دروازه ای، جرثقیل بازویی و جرثقیل ضد انفجار از جمله موضوعات مهم در صنعت جرثقیل شمرده می شود.

انواع روش های برق رسانی

!) C-Rail و کابل
۲) Bus Bar یا شینه برق رسان
۳) کابل جمع کن

✅  C-Rail و کابل

◾️ روش بسیار متداول و ارزانی محسوب می شود. در این روش C-Rail به عنوان یک مسیر راهنما برای قرقره هایی عمل می کند که کابلهای برق رسانی بر روی آنها بسته شده اند. علاوه بر پروفیل C-Rail پروفیلهای دیگری نیز به عنوان یک مسیر راهنما برای قرقره عمل می کنند. اما مکانیزم انتقال برق مشابه و یکسان می باشد. به دلیل اینکه کابلهای متصل بر روی C-Rail به صورت آکاردئونی باز و بسته می شوند لذا بهتر است تا از کابل تخت برای انتفال جریان استفاده شود. در کابلهای تخت، رشته های سیم در کنار هم قرار گرفته اند و چیدمان آنها در هنگام خم و راست شدن حفظ می شود. در حالیکه کابلهای گرد به مرور زمان دچار خستگی می شوند و چیدمان سیمها به هم می خورد.

✅  Bus Bar یا شین برق رسان جرثقیل

◾️ این روش از مکانیزم لغزش بین ذغال جاروبک و شینه مسی به منظور انتقال برق از Bus Bar به جرثقیل استفاده می کند. این روش به منظور برق رسانی جرثقیل سقفی، جرثقیل دروازه ای، جرثقیل بازویی بسیار متداول می باشد. بازه تولیدات Bus Bar بسیار گسترده می باشد و بخش قابل توجهی از نیازهای صنعت جرثقیل سقفی، جرثقیل دروازه ای، جرثقیل بازویی را پوشش می دهد.

✅  کابل جمع کن

◾️ این روش برق رسانی در جرثقیلهای دروازه ای بسیار متداول می باشد. از آنجا که در فضای آزاد اجرای تجهیزات جانبی جهت استفاده از سیستم C-Rail و یا Bus Bar دارای صرفه اقتصادی نبوده و همچنین موجب محدود شدن فضای کار می گردد و همچنین خطرات زیادی را به دنبال دارد لذا تعبیه و استفاده از سیستم کابل جمع کن بسیار سودمند می باشد. کابل جمع کن ها عموما به دو نوع فنری و یا موتوری تقسیم می گردند. کابل جمع کن فنری با توجه به نوع طراحی برای مسیرهای کوتاه مناسب می باشد و می توان از کابل جمع کن موتوری برای مسیرهای طولانی استفاده نمود.

 مدیریت : عبدالعزیز شکوری

 

 

 

 

اموزش برق جرثقیل سقفی , تابلو برق جرثقیل سقفی , نقشه تابلو برق جرثقیل سقفی , جرثقیل سقفی کارگاهی قیمت ,