شرکت تولیدی خدماتی بازرگانی مروارید کمره 

🌽 خوراک دام غلات و حبوبات ، بوجاری🌽

🌽 بزرگترین بازارگاه خوراک دام و مصالح ساختمانی در مرکزی🌽

🌽 تامین نیاز تولیدکنندگان با ارائه فاکتور رسمی

شرکت تولیدی خدماتی بازرگانی مروارید کمره

🌽 انواع خوراک دام

به‌‌طورکلی این محصولات را می‌توان به علوفه‌ها، کنسانتره، کنجاله و سبوس دسته‌بندی کرد. علوفه‌ها شامل یونجه، سیلو، کاه، علف باغ و غیره است که در ادامه به شرح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

🌱 یونجه:

یونجه یکی از بهترین و مغزی‌ترین مواد غذایی طبیعی در دام است که مقدار زیادی مواد معدنی، پروتئین و کلسیم طبیعی در خود دارد. از این علوفه برای تغذیه دام‌های متنوعی استفاده می‌شود. امکان کشت یونجه در شرایط جوی و مناطق آب‌وهوایی مختلف از مزایای ویژه آن است.

🌱 علف باغ:

این علف بیشتر برای تغذیه گاوها استفاده می‌شود، زیرا چربی شیر را افزایش می‌دهد و با داشتن ساقه‌ها و رشته‌های بلند، نشخوار را بیشتر می‌کند. معمولاً از علف باغ برای خوراک گاوهای شیرده استفاده می‌شود. جلوگیری از نفخ، کمک به دفع بهتر مدفوع و کاهش خروج خوراک‌های آردی از شکمبه از فواید دیگر آن است.

🌱 سیلاژها:

سیلاژ از مهم‌ترین مواد غذایی برای افزایش شیر دام است که از تخمیر ساقه و برگ ذرت و جو تولید می‌شود. وجود فیبر، نشاسته و کربوهیدرات فراوان، فرایند تولید ساده و کم‌هزینه، سیلاژ ذرت را به خوراکی پراستفاده و محبوب برای دام تبدیل کرده است. این علوفه، هضم غذا را آسان می‌کند و برای کشت به شرایط آب‌وهوایی خاصی نیاز ندارد.

🌱 کاه:

کاه یکی از ارزان‌ترین و کم‌ارزش‌ترین مواد غذایی در دام است. به‌دلیل حجم نسبتاً زیاد فیبر در کاه، هضم آن زمان زیادی می‌برد و این موضوع منجر به کاهش وزن در دام‌ها می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل، کاه را با مواد هیدروکسید سدیم، آمونیاک و اوره غنی می‌کنند. این خوراک در ۳ دسته کاه جو، گندم و برنج یافت می‌شود. کاه جو کیفیت بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد.

🌱کنجاله دامی:

پس از هر بار روغن‌گیری از دانه‌هایی نظیر سویا، ذرت، کلزا، زیتون و آفتاب‌گردان تفاله‌هایی به‌دست می‌آید که به‌عنوان منبعی غنی از پروتئین در خوراک دام و طیور به‌کار می‌رود. پرمصرف‌ترین کنجاله دامی از سویا گرفته می‌شود.

🌱سبوس دامی:

سبوس از پوسته جو، برنج و گندم تولید می‌شود. هرچقدر میزان آرد در سبوس بیشتر باشد، کیفیت و ارزش تغذیه‌ای آن نیز بالاتر است. مصرف سبوس گندم باید کاملاً کنترل شده باشد، زیرا سلولز موجود در آن ممکن است برای دستگاه گوارش دام مشکلاتی ایجاد کند. از ویژگی‌های مفید سبوس می‌توان به وجود ویتامین‌های آ و ب، آهن، فسفر، مس، سلنیوم و روی اشاره کرد. این ماده منبعی عالی برای تأمین انرژی دام است.

🌱کنسانتره (خوراک فشرده):

یکی از بهترین مواد غذایی برای رشد و سلامت دام کنسانتره‌ها هستند. ترکیبات کلی این ماده شامل غلات، چربی، ویتامین، مواد معدنی، ملاس و پروتئین‌های گیاهی و حیوانی متنوعی است. استفاده از کنسانتره به همراه علوفه‌های دیگر، ضرورتی است که باید در پرورش دام جدی گرفته شود. اندازه‌ها و وزن‌های متنوع این محصول در سه دسته کنسانتره دام شیری، پرواری و گوساله در بازار موجود هستند.

مدیریت : محسن ذوالفقاری
۰۹۱۸۱۶۵۱۲۳۱
۰۹۱۲۸۶۵۷۰۳۶

 

 

 

لیست کارخانجات خوراک دام و طیور کشور , خوراک دام و طیور چیست , لیست کارخانجات خوراک دام و طیور , قیمت خوراک دام و طیور , کنسانتره خوراک دام و طیور , کارخانه خوراک دام و طیور , مغازه خوراک دام و طیور , افزودنی خوراک دام و طیور ,