شرکت فرش دربار کاشان

? چند قدم تا یک انتخاب مناسب

۱- فرشی که در یک اتاق پذیرایی پر رفت و آمد و یا دذر یک اتاق ناهارخوری شلوغ انداخته می شود حتما باید قابلیت پاخوربودن را داشته باشد و برای استفاده های طولانی مدت و مقاوم بودن در برابر گرد و غبار انتخاب شود ولی برای فضایی مانند اتاق خواب که مکانی برای استراحت است و همچنان پر رفت و آمد هم نیست می توانید فرشی با جنسی لطیف و از طیف رنگ های روشن استفاده کنید.

۲- اگر در خانه تان کودک دارید و یا اعضای خانواده تان ورزشکار هستند بهتر است از طرح ها و نقش هایی استفاده کنید که شلوغ و تیره هستند و کثیفی را نمایان نمی کنند.

۳- اگر از آن دسته افرادی هستید که خانواده کم جمعیت دارید و عادت به رفت و آمد و شلوغی ندارید بهتر است از فرشی که دارای نقوش کم و به رنگ روشن است، استفاده کنید.

۴- اگر فضای کوچکی در خانه دارید و می خواهید بزرگ تر نمایان شود، بهتر است از فرش هایی که داری رنگ های روشن هستند، استفاده کنید. به طور معمول این نوع از فرش ها فضا را بزرگ تر جلوه می دهند.

۵- اگر فضای خانه تان بسیار بزرگ و کم اثاثیه جلوه می کند، بهتر است از فرش هایی استفاده کنید که دارای رنگ های تیره هستند، این نوع فرش ها فضایی دنج، گرم و صمیمی به وجود می آورند

۶- فرش باید اندازه اتاق باشد. ملاحظه کنید اتاق چگونه مورد استفاده قرار می گیرد. چقدر ترافیک دارد و زیر چه نوری قرار می گیرد.

۷- فرشی را انتخاب کنید که کارایی آن خوب باشد، با تراکم، شانه و الیاف خوب باشد. هرچه الیاف فرش بیشتر باشد (با گره ها و دسته شده)، فرش شما دوام بیشتری پیدا می کند.

۸- در فرش دستباف چند سانتی متر اختلاف در ابعاد فرش در قسمت های بالا و پایین یکی از مشخصات فرش است و عیب به شمار نمی رود، اما در صورتی که در قالیچه های کوچک به چشم می آید با تا کردن فرش از قسمت میانی می توانید از تقارن آن اطمینان پیدا کنید.

۹- به تقارن رنگ در قسمت های متقارن توجه کنید و حتما در نور طبیعی آن را بررسی کنید، این نکته را در نظر بگیرید که رنگ فرش در جهت خواب آن تیره تر به نظر می رسد. حواستان باشد که اشکال و هندسه طرح جایی ناتمام نمانده باشد.

۱۰ -اگر قسمت انتهایی پرز با رنگ سطح فرش اختلاف داشته باشد، نشانه این است که با رنگ های جوهری فرش را رنگ کرده اند و ممکن است رنگ بدهد.
فرش ها با پرز خشن سخت تر تمیز می شوند، پس یادتان باشد که پرز فرش باید درخشان و انعطاف پذیر باشد

گروه فرش اسماعیلی طی چند سال گذشته سعی بر آن داشته است که فرش هایی با بهترین کیفیت و رنگبندی تولید نموده و با بهترین قیمت بازار عرضه نماید

مدیریت:آقای اسماعیلی