Address & Contact

Our Address

گیلان.بندرانزلی.پیل علی باغ.کمربندی جدید.روبروی مجموعه ورزشی شهید پورزکی.

Telephone

راه سازی سیفی در بندر انزلی و گیلان

✨ تهیه و حمل شن و ماسه با کمپرسی ، نیسان ، خاور ۹۱۱ ، شش چرخ ، ده چرخ و تریلی کمپرسی

✨ شن و ماسه نخودی ، بادامی ، مخلوط رودخانه ، مخلوط کوهی ، ماکادام خاک باغچه ، کود

◾️ شن یا سنگدانه درشت، مجموعه ذرات نسبتا بزرگ حاصل از هوازدگی یا خردایش سنگ است که به عنوان مصالح در پروژه‌های مختلف ساختمانی، راه‌سازی، زهکشی، تصفیه و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. شن‌ها از مهم‌ترین و پرکاربردترین مواد مهندسی به حساب می‌آیند. به دلیل به کارگیری این مواد در احجام بالا، ویژگی‌های آن‌ها به طور مستقیم بر روی عملکرد سازه تاثیر می‌گذارند.

🟣 تولید طبیعی شن و ماسه

✨شن و ماسه در طبیعت توسط جریان آب رودخانه ها که از دل کوهستان عبور می کنند تولید شده و در پایین دست رودخانه ها جمع می گردد. شن و ماسه ی جمع شده در بستر رودخانه ها پس از جمع آوری به مراکز و کارخانه های مصالح منتقل شده و با جداسازی قابل عرضه به بازار می شوند.

🟢 حمل و نقل

✨می توان گفت یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت شن های بادامی حمل و نقل آن است. به همین دلیل تهیه شن بادامی از نزدیک ترین مرکز موجود معمولاً به صرف ترین است.

🟡 تفاوت در اندازه و شکل شن نخودی و بادامی

✨ وقتی دو نوع شن نخودی و شن بادامی را با هم مقایسه می کنید، عمده ترین تفاوت در اندازه و شکل آن ها به چشم می آید. شن نخودی اندازه ای در حدود ۹ میلی متر دارد. این نوع شن به دلیل ظاهر و شکل گردی که دارد در تماس با دست حس نرمی خواهد داشت. شن های نخودی در رنگ های متنوعی وجود دارند. رنگ های خنثی مثل قهوه ای، طوسی و همچنین رنگ ها چشم نوازی مانند قرمز و آبی در این سنگ ریزه ها دیده می شود.

✨ از طرفی شن بادامی که به چشم افراد عادی سنگ ریزه به نظر می رسد، اندازه ای از ۹ میلی متر تا ۱۰۰ میلی متر دارد. البته طبق استاندارد ASTM باید کمتر از ۷۵ میلی متر باشد. از آنجا که شن بادامی به نوعی سنگ خرد شده است، شکل دقیقی ندارد و لبه های تیز هم در آن دیده می شود و در تماس با دست حس خشنی دارد. شن بادامی بیشتر در رنگ های سفید و طوسی وجود دارد.

🔴 محل کاربرد شن بادامی

✨ کاربرد های زیادی برای شن بادامی وجود دارد. البته بیشتر در پروژه های زیر زمینی از آن استفاده می شود. بسیاری از پیمانکاران از آن به عنوان لایه زیرین بتن استفاده می کنند. با توجه به دوام زیاد برای پشتیبانی راه های زهکشی و بستر لوله ها نیز مناسب است.

✨ شن بادامی کاربرد تزیینی برای ایجاد راه پیاده رو در باغ ها نیز دارد. البته به دلیل نا هموار بودن ممکن است برای برخی از کاربرد ها با احتیاط از آن استفاده شود.

🔴 کاربرد شن نخودی

✨ به علت اندازه، بافت و رنگی که شن نخودی دارد، از آن در کاربرد های رویین استفاده می شود. از این نوع شن برای زیبا سازی باغچه ها بهره می گیرند شن نخودی بر خلاف شن بادامی دارای لبه های گردی است و لغزندگی دارد. این تحرک و لغزندگی در بعضی از شرایط کاربرد آن را محدود می کند. از این نوع شن نیز برای پشتیبانی بستر لوله ها و زهکشی ها استفاده می کنند.

 مدیریت :آقای محمدرضا سیفی
09113818265

فرق شن و ماسه  , ماسه چیست , شن نقلی , انواع شن و ماسه ساختمانی , تفاوت شن و ماسه طبیعی با شکسته , انواع شن , کاربرد شن و ماسه ,