Address & Contact

Our Address

رشت خیابان شیک کوچه زیبای

Telephone

صنایع شهاب سنگ فرا اسمان

▪️ وقتی که شهاب سنگی احتمالی را پیدا می کنیم، باید محلی دقیق مشاهده آن را یادداشت یا علامت گذاری کنیم. یکGPS در این مواقع به دردمان می خورد، چون شاید این شهاب سنگ احتمالی تکه ای از یک شهاب سنگ واحد باشد که صدها تکه دیگرش در همان منطقه به صورت پراکنده افتاده باشند.

▪️ منطقه ای که در آن تکه های یک شهاب سنگ واحد چه در حین سقوط و چه در اثر برخورد به زمین پراکنده شده اند را در اصطلاح « Strewn field» می گویند.

▪️ آن چه در این لحظه باید انجام داد، بررسی این تکه سنگ آسمانی تازه به زمین افتاده و فرسایش نیافته با استفاده از یک ذره بین با زوم ۱۰ برابر است. پیش از مشاهده شهاب سنگ زیر ذره بین، قسمتی از آن را با استفاده از یک سوهان الماسی می ساییم.

▪️ ولی دانستن این که شناسایی شهاب سنگ های آهنی و سنگی – آهنی در زمینی که نمونه مان را پیدا کرده ایم بسیار راحت است ما را خوشحال می کند. شناسایی شهاب سنگ های آهنی به قدری راحت است که آمار کشف آن ها در هفته بسیار بالا است برای مثال، از میان تکه شهاب سنگ هایی که در طول چند روز پس از سقوط جمع آوری می شوند فقط ۸ر۵ درصد آهنی هستند، در صورتی که ۹۳ درصد آن ها از نوع سنگی هستند. با این حال، اگر همه شهاب سنگ های آهنی و سنگی سراسر دنیا را، از جمله آن هایی که طی سقوط مشاهده شده اند، شمارش کنیم، متوجه می شویم که ۲۸ درصد از مجموع آن ها شهاب سنگ های آهنی هستند.

▪️ این بدین معنی است که تشخیص شهاب سنگ های آهنی بسیار راحت تر از شهاب های سنگی است. وزن شهاب سنگ های آهنی دو برابر شهاب سنگ های کندریت معمولی است، با توجه به این که ۹۸ درصد از وزن آن ها را آهن – نیکل تشکیل می دهد. تقریباً به هیچ طریق امکان اشتباه گرفتن آن ها وجود ندارد. شهاب سنگ های آهنی در مقایسه با انواع سنگی شکل های عجیب و نامتعارفی دارند و اغلب مجموعه دارها و مزایده گذارها آن ها را به عنوان اشیا هنری در نظر می گیرند.
بیشتر شهاب سنگ های آهنی کشف شده روی زمین شکل نامنظمی دارند. آن ها تکه هایی از شهاب سنگ های بسیار بزرگ تر هستند که یا در عبور از جو زمین منفجر شده یا در اثر برخورد به زمین متلاشی شده اند

مدیریت : حسین صداقت

 

صنایع شهاب سنگ فرا اسمان , اشیای هنری ,