صنایع مس دویران 

⚜️تولید انواع ظروف مسی در سایزهای مختلف⚜️
⚜️ آجیل خوری ، میوه خوری ، ماهی تابه در سایزهای مختلف یک دسته ، دودسته و دسته برنجی ، کاسه و پیاله ⚜️

صنایع مس دویران

⚜️ مس عنصری سودمند و مفید از لحاظ تجاری محسوب می شود . ترکیبات مس به رنگ سبز – آبی است . اولین عنصر شناخته شده است و دارای دو ایزوتوپ است .مس یکی از عناصر رایج در طبیعت است که بر اثر پدیده های طبیعی در محیط زیست به مقدار فراوان یافت میشود

⚜️ یکی از ظروفی که امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده و از مزایای آن در کنار شیک و لوکس بودنش حرف زده می‌شود، ظروف مسی است. مس یکی از قدیمی‌ترین فلزهایی است که بشر از آن در طول تاریخ تا امروز استفاده می‌کند. این ظروف در انواع و اقسام مدل‌ها و کاربردها تولید شده است، از قندان و ست پارچ و لیوان گرفته تا سماور و دیگ که همه‌ی آن‌ها را در انواع فروشگاه‌ها می‌توان پیدا کرد.

⚜️ در ظروف مسی چه بپزیم؟

امروزه متخصصان طب سنتی، عقیده دارند که ظروف مسی تاثیرات مثبت شگرفی بر روی بدن می‌گزارد، به همین دلیل خیلی از افراد در کنار استفاده‌ی دکوری از ظروف مسی در خانه‌هایشان، به پخت غذا در ظروف مسی روی آورده‌اند. در واقع می‌توان در ظروف مسی انواع و اقسام غذاها را پخت، اما باید دقت کنید که در این نوع ظروف، خوراکی‌ها و مواد غذایی خیلی شور، خیلی ترش، خیلی شیرین و گوشت و چربی‌ها نباید پخته شوند. هم‌چنین پخت موادی که دارای اسید زیادی هستند مثل سرکه و گوجه‌فرنگی، می‌تواند موجب واکنش‌پذیری مس شده و مواد غذایی را سمی کند.

صنایع مس دویران

⚜️ ظروف مسی را چگونه سفید کنیم؟

استفاده از ظروف مسی در مدت‌زمان طولانی، می‌تواند موجب ایجاد رنگ سیاهی در ظروف مسی شود که سریعا باید آن را رفع نمود. سفیدگری در واقع در همان ابتدای ساخت قسمت درونی ظروف مسی انجام می‌شود. هم‌چنین اگر ظروف مسی سیاه شوند، در بازارهای سنتی و راسته‌های مسگری، متخصصین صنعت سفیدگری وجود دارند که می‌توانند ظرف مسی شما را دوباره سفید و قابل استفاده کنند. یکی از روش‌های خانگی که موجب از بین رفتن سیاهی مس می‌شود، ترکیب آبلیمو و نمک است. هم‌چنین محلول‌های صنعتی که توسط دستگاه‌های خاصی تهیه می‌شوند، می‌توانند ظروف مسی شما را سفید کنند.

⚜️ آیا می‌توان ظروف مسی را در ماشین ظرف شویی شست؟

قیمت ظروف مسی امروزه نسبتا گران است، به علاوه برخی از ظروف مسی، میناکاری و خاتم کاری شده و یا با فیروزه تزیین شده‌اند، به همین دلیل باید از این ظروف مسی نگهداری مناسبی شود. چون که برای شست و شوی ماشین‌های ظرف‌شویی از شوینده‌های قوی استفاده می‌شود، پس ممکن است موجب لکه‌دار شدن ظروف مسی و آسیب به آن‌ها شود.

09127432804
09019447319

Rubika

 

کاربرد مس , آلیاژ مس چیست , تحقیق در مورد فلز مس , کاربرد مس در پزشکی , تحقیق کوتاه درباره فلز مس , کاتد مس چیست , کاربرد مس در ساختمان , قیمت مس , گارگاه مسگری , تولیدی مسگری , تولیدی مس , قیمت مس , مس ,