طراحی و اجرای ابزارهای نما مدرن و کلاسیک

✅ طراحی و مجری ابزارهای نما رومی و کلاسیک

✅ ستون ، سرستون ، کتیبه گلبرگ،صراحی،شومینه و انواع ابزار با بروز ترین دستگاه

✅ نمای کلاسیک ساختمان یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین انواع نماهای ساختمان در سال های اخیر بوده است و این نوع از نمای ساختمان تواسته توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

✅ چرا نما رومی؟

یک نمای پرطرفدار با اجزای فراوان و پیچیده، با به کارگیری و ترکیب سنگ‌های خاص است. نمای سنگی رومی، ظاهری باشکوه و پرابهت به ساختمان‌های امروزی بخشیده است. در واقع، مسئله حائز اهمیت در ساخت نمای سنگی رومی ساختمان‌ها و سازه‌های شهری، شیوه طراحی، آماده‌سازی و اجرای پیچیده آن است که سبب شده است این نما از سایر نماهای سنگی متمایز شده و جدیدترین نماهای سنگی خلق شوند.

✅ ویژگی های طراحی نمای رومی

درطراحی نمای رومی ساختمان یا کلاسیک، مصالح و متریال هایی به کار می روند که باعث منحصر به فرد شدن سبک و همچنین نمای ساختمان می شوند.

معمولا در سبک رومی نمای ساختمان ها از متریال سنگ بیشتر از سایر متریال ها استفاده می کنند تا ساختمان با شکوه تر به نظر برسد. استفاده از سنگ هایی که رنگ روشن دارند در نمای رومی ساختمان باعث ایجاد جلوه ای شاهانه و اصیل می شود به همین دلیل اغلب در نمای رومی ساختمان ها از سنگ های تراورتن با رنگ های روشن به خصوص رنگ کرم استفاده می شود. اما آن قسمت از نما که باعث رومی شدن و کلاسیک بودن آن می شود استفاده از قوس ها، ستون ها و سایر جزئیات طراحی نمای رومی ساختمان آنهاست که باعث پرعظمت شدن و اصیل بودن نما می شوند. علاوه بر آن، در این سبک از نماهای ساختمانی استفاده از نورپردازی به تعدد و غالبا دیده می شود. زیرا عظمت و شکوه نما را در شب و نور کم را بیشتر نمایان می کند.

✅ المان های طراحی نمای رومی ساختمان

  • استفاده از ستون های بزرگ با ارتفاع بلند به همراه سر ستون و پاستون با ابزار مختص به خود.
  • استفاده فراوان از باند های ابزاری طولی در امتداد طبقات و مرز بندی ها به صورت ساده و طرح دار
  • استفاده از کتیبه ها – تابلو سنگ ها – گل و طرح های سنگی – تاج و سردر
  • استفاه از مجسمه در ورودی ها – روی ستون ها در نمای داخلی و بیرونی
  • استفاده از شمش های ابزاری برای دور پنچره ها و درب ها (قاب پنجره و درب) به صورت منحنی و صاف
  • استفاده از قطعات پپش ساخته مانند کله گاوی – کله قوچی – براکت ها – دندان موشی و …

مدیریت : آقای عباس حسن زاده

نمای ساختمان

شومینه

نرده سنگی

روشوئی سنگی

پایه آیفون

سرستون

نیمکت سنگی

کتیبه گلبرگ

براکت

نما کلاسیک ساده , نمای کلاسیک , نمای کلاسیک آپارتمان , نمای رومی , ستون , سرستون , کتیبه گلبرگ , صراحی و نرده , روشویی , آبنما, شومینه , پایه آیفون ,