Address & Contact

Our Address

آباده، فارس

Telephone

طراحی و اجرا وبازسازی خانه های قدیمی آباده

🔶کاهگل سنتی و صنعتی🔶

🔶شومینه سنتی🔶

🔶تنورگلی🔶

🔶گچ بری🔶

🔶کاهگل سنتی 🔶

🔹به مدیریت : محمود قیومیان🔹

بازسازی خانه های قدیمی

🟣میشود گفت بازسازی خانه های قدیمی از ساختمانی که قرار است از ابتدا ساخته شود برای تیم بازسازی دشوارتر است. دلیل این دشواری چهار چوبی است که برای طراح تعیین می‌شود و دست و پایش را در امر بازسازی می‌بندند. بنابراین قبل از انجام بازسازی تحقیقات و بررسی‌های لازم را انجام دهید تا از سختی این امر آگاه باشید. وقتی صحبت از خانه های قدیمی می‌شود همه در فکرشان اتاق‌هایی دور تا دور حیاط، باغچه‌ای با گل‌های بنفشه و حوض آبی را تصور می‌کنند.

🟣خانه‌های قدیمی همواره یک آرامش خاص با حس و حالی خوب را در ذهنمان تداعی می‌کنند. همین تصور داشتن یک حس خوب و دلنشین در گوشه‌ی حیاط این خانه‌های قدیمی است که باعث می‌شود از تخریب آن منصرف شویم و به فکر بازسازی آنها بیوفتیم تا این چُنین میراثی به یاد ماندنی را به یادگار بگذاریم. در این مقاله ما می‌خواهیم نحوه مرمت و بازسازی خانه های قدیمی را برایتان شرح دهیم. که چگونه می‌توان خانه‌ای روح بخش و قدیمی را حفظ و راحتی و آسایش را در کنار آن فراهم کرد.

حفظ چهار چوب ها

🟣در بازسازی خانه های قدیمی غالبا با زیربنای ساختمان کاری نخواهید داشت. فقط با مصالح جدید و حذف و اضافه کردن بخش‌هایی از خانه می‌توانید همه‌ی آنچه که می‌خواهید را یک جا داشته باشید.

🟣در دید برخی افراد خانه‌های قدیمی کارهای روزمره را سخت و طاقت فرسا می‌کردند. بنابراین در درجه‌ی اول باید یک به یک مواردی را که باعث خستگی می‌شوند را حذف کرد. اینگونه خانه را می‌توانید برای آسایش کسانی که در آن زندگی می‌کنند بازسازی کنید.

🟣آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی، اتاق‌های تو در تو و کلی دیوار قطور که با مصالح زیاد ساخته شده‌اند جزء مواردی هستند که باید در بازسازی خانه های قدیمی در نظر گرفته شوند.

🟣با توجه به نقشه و اینکه دوست دارید چه تغییراتی در خانه‌تان رخ دهد نقاطی را که قصد بازسازی را در آن دارید مشخص کنید تا با توجه به نقشه و سلیقه شما این تغییرات اعمال شود. در گذشته آشپزخانه به دلیل نوع پخت و پز بیرون از عمارت بوده است. زمانیکه شما تصمیم به بازسازی خانه های قدیمی می‌گیرید و قصد دارید که آشپزخانه را به داخل ساختمان بیاورید باید حواستان به این موضوع باشد که تهویه و گردش هوای خانه شما به مشکل بر نخورد. بنابراین قبل از این جابجایی محلی مناسب را برای آن در نظر بگیرید که این ویژگی‌ها را داشته باشد. حمام را می‌توانید داخل اتاق خوابتان منتقل کنید و یا اینکه یک اتاق را به عنوان حمام در نظر بگیرید.

🟣اگر خانه قدیمی شما به قدری بزرگ هست که بتوانید داخل هر اتاق خواب حمامی داشته باشید این ویژگی می‌تواند خانه شما را منحصر به فرد کند. وجود یک سرویس بهداشتی در حیاط خانه مرسوم بوده که حذف آن در صورت بازسازی توصیه نمی‌شود. حفظ ترکیب این خانه‌های قدیمی باید هدف اول تیم بازسازی باشد تا فرم خود را از دست ندهد. اما شما قطعا در فصل سرما به یک سرویس بهداشتی در داخل ساختمان نیاز پیدا می‌کنید.

توصیه ما به شما

🟣در بازسازی خانه های قدیمی مهم است که شما سبک آنرا حفظ کنید و از فرم اصلی آن خارج نشوید. نوع مصالح انتخابی شما باید به نوعی باشد که با خانه‌ی قدیمی شما در تضاد نباشد. به شکلی که گویا شما وصله‌ی را به خانه‌ی قدیمی‌تان پیوند زده باشید. اینکه ما بتوانیم خانه‌ی که برایمان پر از خاطرات است را حفظ کنیم و در کنارش شرایط راحتی در آن برای خودمان به وجود بیاوریم بسیار عالی و لذت بخش است. لذا این امر خطیر و سخت تنها توسط تیم‌های مجرب در امر بازسازی قابل اجرا است. برای دریافت مشاوره در امر بازسازی شما می‌توانید از مشاوران ما بصورت رایگان بهره‌مند شوید.

بازسازی خانه های قدیمی کاهگلی, قوانین مرمت بناهای تاریخی, تحقیق درباره مرمت بناهای تاریخی, انواع مرمت, مرمت خانه های تاریخی در آباده, بناهای مرمت شده در فارس, بازسازی خانه در آباده فارس, طرح مرمت چیست, بازسازی خانه قدیمی در اباده