Address & Contact

Our Address

اصفهان، خیابان میر چهارراه مصلی ، جنب بیمه کارآفرین

Telephone

فروش سیم و کابل و روشنایی شرکت مهندسی ایمن زرین نصف جهان

⚡️ مهندسی تاسیسات، مکانیک و برق کلیه ساختمان های اداری و مسکونی و تجاری و صنعتی و عمومی

🔻 در دنیا ی امروز تامین آسایش بشر یکی از اهدف اصلی است به همین دلیل نقش تاسیسات مکانیکی به عنوان جزئی از ساختمان ها که افراد به صورت روزمره با آن درتعامل می باشند غیرقابل انکار است. تاسیسات مکانیکی ساختمان شامل تاسیسات بهداشتی، (آبرسانی و فاضلاب)، تهویه مطبوع (سرمایش، گرمایش، تعویض هوا و اگزاست) و همچنین تاسیساتی مانند استخر، سونا، جکوزی و …. می باشد.

🔻 در دنیای امروز تامین آسایش بشر یکی از هدف‌های اصلی است نقش تاسیسات مکانیکی به عنوان جزیی از ساختمان ها که افراد به صورت روزمره با آن در تعامل می باشند غیر قابل انکار می باشد.

🔰 تاسیسات مکانیکی اماکن شامل:

🔸 تاسیسات گرمایی
🔸 تاسیسات سرمایی
🔸 تاسیسات بهداشتی (آب و فاضلاب)
🔸 تاسیسات تهویه مطبوع
🔸  تاسیسات استخر (استخر، جکوزی، سونا)
🔸  تاسیسات آتش‌نشانی (اعلام حریق، اطفا حریق)
🔸  تاسیسات گازرسانی
🔸  اجرا و طراحی آسانسور، پله برقی، فواره و آبنما،
🔸  تاسیسات گازهای طبی
🔸  سیستم‌های بخار
می‌باشد. تاسیسات مکانیکی به شاخه‌های مختلفی مانند صنعت، ساختمان، ورزشی، درمانی و مانند این‌ها تقسیم می‌شود.

⚜️ تاسیسات مکانیکی دانش مبارزه با طبیعت است. بر خلاف جاذبه آب را بالا کشیدن، گرما در فصل سرد و سرما در فصل گرم، هوای تازه در اجتماعی از انسانها، تخلیه گازها از محل تولید و… . تاسیسات مکانیکی دانش رفاه جانداران در مبارزه‌ای تمام عیار با طبیعت است.

⚜️ در تعریف تاسیسات الکتریکی اماکن می‌توان گفت طراحی سیستم‌های سیم کشی اماکن مسکونی و مراکز صنعتی و شامل مباحثی مانند روشنائی؛ برق رسانی؛تلفن ؛ آنتن مرکزی؛سیستم اعلام حریق ،شبکه رایانه ای ، منبع تغذیه اضطراری و دوربین مداربسته می‌باشد.

💠 تاسیسات الکتریکی

⚡️ تاسیسات برقی ساختمان شامل سیستم های روشنایی، تلفن ، اطفاء حریق ، اعلام حریق ، آنتن مرکزی و … میشود. برق ساختمان از شرکت برق تامین میشود. بخش عمده آن به صورت جریان متناوب استفاده میشود. قطعات بزرگ از جریان مستقیم برق استفاده میکنند.

⚡️ تاسیسات برقی تامین کننده برق لازم برای روشنایی، گرما، سایر تجهیزات داخلی ساختمان و لوازم برقی میباشد. این سیستم باید به طور ایمنو موثر نصب شود. تاسیسات برقی مدار انشعابی ای را شامل میشود که در فضاهای داخلی ساختمان برق را توزیع می کند.

⚡️ سیم پیچی در هر مدار بر اساس مقدار جریانی که حمل میکند انجام میشود. یک فیوز یا برق شکن نیز در تابلو توزیع برق قرار دارد که در صورت بالا بودن جریان در سیم پیچی مدار را قطع می کند. با اینکه سیستم های برق ساختمان توسط مهندسین برق طراحی میشود داشتن اطلاعات در مورد محل تجهیزات روشنایی، خروجی و محل توزیع برق و کلید ها برای کنترل عملکرد آنها برای مهندسان طراح و معمار ضروریست.

⚡️ طبق مقررات ملی ساختمان برای راهروها و راه های خروجی، پله ها و آسانسورها و سرسراهای آسانسور و همچنین در طبقات و محوطه هایی که در مسیر راه های ورود و خروج قرار دارند باید شدت روشنایی حداقل ۱۰ لوکس برقرار باشد.

⚡️ همچنین برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی چراغ های استخر و سونا باید از یک ترانس ۱۲ ولت و یک صفحه بریر در ترانس کاهنده استفاده کنند.

✳️تعریف انواع سیم و کابل 

🔺هادی: به طور کلی به موادی که دارای رسانایی بالایی هستند و می توانند برق را با تلفات کم منتقل کنند هادی گفته می شود که در بین مواد مختلف طلا ,مس,نقره جزوه بهترین هادی ها هستند.

🔺عایق: موادی که دارای رسانایی صفر هستند و یا به عبارتی دیگر برق را از خود عبور نمی دهند عایق گفته می شود.همانند انواع پلاستیک ,شیشه,چوب…

🔺سیم: سیم ها وسایلی هستند که در آن از یک هادی به منظور انتقال برق و از یک عایق به منظور جلوگیری نشت برق به اطراف و محافظت استفاده می شود.

✳️تقسیم بندی انواع سیم 

💥سیم مفتولی یا سیم تک لا: این نوع سیم که به سیم خشک نیز معروف است دارای یک رشته هادی می باشد و به دلیل این که قابلیت فرم دهی دارد عموما در تابلو برق ها استفاده می شود.ولتاژ نامی این نوع سیم ۷۵۰/۴۵۰ ولت است و برای جریان های مختلف ، با سطح مقطع عای ۱٫۵ تا ۲۴۰ میلی متر مربع ساخته میشود.

💥سیم افشان: سیم های افشان به دلیل این که از تعداد زیادی سیم مسی نازک به هم تابیده تشکیل شده اند نرم بوده و دارای قابلیت انعطاف بالا می باشند به همین دلیل از آن ها در سیم کشی ساختمان استفاده می شود.ولتاژ نامی این سیم های افشان ۵۰۰/۳۰۰ ولت است.و با توجه به جریان عبوری در سطح مقطع های مختلف موجود می باشند.

💥سیم نیمه افشان: این سیم های چیزی بین سیم های مفتولی و افشان می باشند یعنی تعداد رشته های این نوع سیم به مراتب از سیم های افشان کم تر بود و در نتیجه انعطاف آن نیز از سیم های افشان کمتر می باشد.ولتاژ نامی این سیم ۷۵۰/۴۵۰ولت است و زمینه های کاربرد روی آن مشابه سیم های مفتولی است.

✳️نام گذاری انواع سیم 

⚡️برای نام گذاری انواع سیم ها و کابل ها به مولفه هایی همچون نوع عایق ,جنس هادی,شکل هادی و … حروفی را نسبت داده اند که از کنار هم قرار گرفتن این حروف دقیقا می توان به نوع سیم و کابل و مورد مصرف آن پی برد.

🔰این حروف عباتند از:

N:نشان دهنده سیم مسی نرم شده یا به عبارتی سیمی که طبق استاندارد VDE آلمان ساخته شده است.

Y : عایق P.V.C دور هر رشته است.

S و Z :علامت سیم های مخصوص

F: علامت سیم های نرم

A :برای سیم کشی داخل لوله ها

M: به مفهوم سیم های مقاوم در مقابل رطوبت است.

در زیر چند نمونه از سیم های پر کاربرد آورده شده است.

🔰موارد مصرف حروف مشخص برا یانواع سیم عبارتند از:

🔹🔸سیم تک لا با روکش پلاستیک برای سیم کشی ساختمان NYA

🔹🔸سیم افشان با روکش پلاستیک برای سیم کشی ساختمان NYAF

🔹🔸سیم مخصوص با روکش پلاستیک برای سیم کشی ساختمان NSYA

🔹🔸سیم مقاوم در مقابل رطوبت NYM

🔹🔸سیم با روکش پلاستیک مخصوص برای روشنایی و لوازم خانگی NYZ

🔹🔸سیم برای مصرف لوستر و چراغ ها NYFA

🔹🔸سیم دو رشته ای برای مصرف روشنایی(دولا) NYFAZ

🔹🔸سیم مکالمه و خبری Y

🔹🔸سیم کواکسیال T

💫سیم کواکسیال 

🔶سیم های کواکسیال به عنوان آنتن و یا رابط دستگاه های صوتی و تصویری استفاده می شوند.در این سیم ها از دو نوع هادی استفاده شده است که یک هادی در مرکز سیم از نوع مفتولی بود و سیم اصلی می باشد.

🔶و سیم دوم به صورت بافته شده در دور سیم است به منظور جلوگیری از پارازیت می باشد.و همانطور که در تصویر مشاهده می نمایید سیم اصلی توسط یک لایه PVC از سیم خارجی عایق شده و در نهایت یک عایق دوم کل مجموعه را محافظت میکند.

کابل: در صورتی که چند سیم در کنار یکدیگر به کمک یک غلاف و یا لایه عایقی دوم قرار گیرند تشکیل یک کابل را می دهند.

💫 تقسم بندی کابل ها از نظر شکل هادی:

🔶رنگ انواع سیم ها و کابل ها ، در کابل ها به دلیل اینکه چندین سیم در کنار یکدیگر قرار می گیرند این امکان وجود دارد که سیم ها با یکدیگر اشتباه گرفته شود به همین دلیل عایق سیم ها را در رنگ های متفاوت تولید می کنند .که این رنگ بندی نیز خود از استانداردی که در این زمینه وجود دارد تبعیت می کند که در زیر آورد شده است.

به مدیریت : دکتر اکبری

تلگرام  و واتساپ
09399988541

 

پروژه اورژانس

 

پروژه ساختمانی

 

اجرائیات اعلام حریق و روشنایی پارکینگ ها

 

فروش سیم و کابل هادی نور ، دانیال ، زاگرس

 

طراحی تاسیسات برق

 

نظارت سیستم های تعمیر و نگهداری و اجرائیات بیمارستانی ، ساختمانی ، هتل ، تجاری و…

 

فروش باتری های UPS ایرانی و خارجی
خرید باتری های فرسوده

 

طراحی ، نظارت پروژه های بیمارستانی

 

طراحی و نظارت کارخانجات صنعتی

 

تعمیر و نگهداری تاسیسات برقی و مکانیکی و موتورخانه بیمارستان ها ، مراکز درمانی ، هتل ها و کارخانجات

 

طراحی و نظارت و اجرای ساختمانی

 

 

طراحی و نظارت برق عمران و مکانیک شرکت مهندسی ایمن زرین نصف جهان در اصفهان , طراحی و نظارت برق ,  شرکت مهندسی ایمن زرین نصف جهان  , شرکت مهندسی در اصفهان , طراحی و نظارت برق عمران و مکانیک , تاسیسات مکانیکی ,