شرکت مهندسی فراز طرح خاوران 

عضو انجمن حرفه ای روشنایی ونورپردازی ایران ILDA

کسب عنوان برتر مسابقات نورپردازی کشور در سال 1393

کسب سه عنوان برتر مسابقات نورپردازی کشور درسال 1399

مشاوره – طراح – مجری پروژه های نورپردازی ثابت وداینامیک

⚡️ نورپردازی زمانی معنا دارد که از لحاظ روشنایی، حداقل ها رعایت شده باشد. در نورپردازی طراح قصد برجسته نمودن بخشی از صحنه را دارد. در تفاوت نورپردازی و روشنایی اینجاست که اکثر پارامترهای به‌کار رفته در این مبحث جنبه کیفی و زیبایی شناختی دارند.

🔻 موارد کاربرد نورپردازی

🔰 نورپردازی شکل‌های متنوعی دارد. در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به نورپردازی نمای ساختمان شده است ، تا آنجا که حتی یک سنگ‌کار در یک روستای دور افتاده، جایی برای قرار دادن چراغ در نظر می‌گیرد.

🔰 نورپردازی نما، شکوه و زیبایی یک بنا را دوچندان می‌نماید ، در حالیکه نورپردازی یک موزه یا نمایشگاه هنری جزئیات و ریزه‌کاری‌های هنری را نشان می‌دهد.

🔰 یک شکل دیگر نورپردازی نمایش کالاهای فروشگاه است . فروشگاه ممکن است جواهر فروشی، البسه یا میوه‌فروشی باشد؛ نورپردازی باعث افزایش رغبت خرید، جذب مشتریان و رونق فروشگاه می‌گردد.

🔰 کلیه نیازهای روشنایی به پارامترهایی برمی‌گردد که عموماً توسط استاندارد های مختلف اندازه‌گیری و مشخص گردیده‌اند. توان مصرفی و سایر پارامترهای الکتریکی نظیر ضریب توان، بازدهی و درجه حفاظت (IP) نیز عموماً جزو حیطه روشنایی قرار می‌گیرند.

🔰 به‌ طور کل وظیفه روشنایی، در محدوده “دیدن” خلاصه می‌شود به این معنی که وقتی اشیاء در حد قابل قبولی روئیت می‌شوند ماموریت روشنایی به پایان رسیده؛ حال آنکه نورپردازی به “لذت از دیدن” می‌پردازد. زمانی‌که یک پل، بنای تاریخی یا حتی فروشگاه، چشم‌نواز و زیبا به نظر می‌آید، نورپردازی آن به طور اصولی انجام شده باشد.

🌀 محصولات روشنایی و نورپردازی

محصولات روشنایی و نورپردازی شامل محصولات روشنایی فضای داخلی، فضای خارجی و تجهیزات جانبی می باشد.

⚜️ محصولات فضای داخلی: چراغ های سقفی SMD و COB ، چراغ های خطی LED ، چراغ های ریلی COB ، ریسه SMD

⚜️ محصولات فضای خارجی : پروژکتورهای PowerLED ، پروژکتورهای COB ، وال واشرهای LED ، چراغ های دفنی LED ، چراغ های استخری و زیرآبی LED ، ماژول رشد گیاه LED ، ریسه شلنگی SMD

⚜️ محصولات فضای خارجی داینامیک :چراغهای آدرس پذیر از نوع وال واشر-پروژکتور-پوینتها – تیوپ – نواری و…

⚜️ تجهیزات جانبی : انواع درایورها و سویچینگ های LED ها ، انواع لامپ های LED ، فریم های توکار دایکاست و گچی

💠 اهمیت طراحی روشنایی و نورپردازی برای فضا های مختلف

💥 در قرن بیستم با ارزشمند شدن برق و ممیزی های مصرف انرژی ، طراحی روشنایی و نورپردازی رفته رفته پر رنگ تر و در سیستم های روشنایی به یک نیاز تبدیل شدند. با این رویکرد ، شعار و فلسفه معماران روشنایی ” نوربیشتر ، دید بیشتر ” تغییر کرده است و طراحان سیستم های روشنایی به این نتیجه رسیدند که مهمتر از مقدار و شدت نور چراغ ، زاویه و رنگ نور می باشد. 

💥طراحان حرفه ای در صنعت نورپردازی به یک رویکرد پویاتر دست یافتند که با طراحی و نورپردازی می توان یک ارتقاء در فرم های معماری بدون جابجایی فضا ایجاد نمود. همچنین این حرفه یک فرصت تجاری عظیم در قالب صرفه جویی مصرف انرژی را مطرح کرده است. بنابراین امروزه با گران شدن برق و انرژی ، طراحی روشنایی و نورپردازی نیز یک امر ضروری و الزامی می باشد.

💥 یک طراح نورپردازی در طراحی سیستم روشنایی ساختمان ، یک مجموعه ی نوری را مناسب محیط با تحهیزات و تکنولوژی در دسترس به ارمغان می آورد که تمام ویژگی های نوری در آن رعایت شده اند. معماران نورپردازی زیبایی و ظاهر چراغ یا لامپ را نیز در نظر می گیرند. زیبایی از فاکتور های قابل توجه در طراحی روشنایی و نورپردازی می باشد. همچنین طراحی روشنایی نیاز به درک فنی از برق ، منابع نوری ، دید و حساسیت به مسائل زیبایی و معماری دارد.

💥 در طراحی سیستم روشنایی و نورپردازی ساختمان ها ، طراحان به چگونگی ارائه محیط یا اجسام در دید مخاطب توجه دارند و برای شرایط آن محیط و ساختمان بدون توجه به برند و نوع خاصی از چراغ یا لامپ ، طراحی را انجام می دهند. در برخی موارد ممکن است به دلیل مصرف انرژی کمتر و بهینه کردن ساختمان از لحاظ ممیزی انرژی ، نور روز را نیز در طراحی روشنایی لحاظ کنند و محاسبات روشنایی در روز را بر اساس نور روز وارد شده به ساختمان نیز انجام دهند.http://lighting@faraztarh

به مدیریت : حامد پوریا نسب

شماره تماس

09149028274

طراح ومجری پروژه های روشنایی و نورپردازی در شهر تبریز, طراح ومجری  پروژه های نورپردازی داینامیک , اجرای نورپردازی در تبریز , نورپردازی ,  نورپردازی ساختمان ,  نورپردازی نما ,  نورپردازی نمای ساختمان ,  نورپردازی داخلی ساختمان ,  نورپردازی نمای بیرونی ساختمان , نورپردازی خانه , طراحی نورپردازی ,  روشنایی ,  طراحی روشنایی ,  طراحی سیستم روشنایی ساختمان ,  طراحی روشنایی داخلی , محاسبات روشنایی ,  محاسبات سیستم روشنایی , معماری نور ,  محاسبات روشنایی ساختمان , مشاور نورپردازی , مشاور روشنایی , مجری پروژه های نورپردازی , طراح پروژه های نورپردازی ,