فروش و اجرای انواع سنگ ورقه ای مرتضی در دماوند

?سنگ ورقه ای چیست؟

✳️سنگ ورقه ای به سنگ هایی اطلاق می شود که به طور طبیعی به صورت ورقه در طبیعت یافت می شود. این سنگ ها در کنار قیمت مناسب خود، کیفیت و استحکام خوبی نیز دارند. از لحاظ قیمت جز ارزان ترین سنگ های ساختمانی به شمار می روند.

✳️سنگ ورقه ای معمولا بدون هیچ تغییری مورد استفاده قرار میگیرد. فقط برای برداشت و حمل و نقل ممکن است کمی خرد شود یا حین کار به قطعاتی با ابعاد مورد نیاز شکسته شود اما هیچ فرآوری بر روی این سنگ انجام نمیشود. یعنی ساب نمی خورد و معمولا برش زده نمی شود. البته در مواردی ممکن است به خواست مشتری به اشکال خاصی در بیاید اما معمولا در همان شکل ظاهری اولیه مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا از سنگ های ورقه ای برای کف و یا نمای دیواری خانه های ویلایی استفاده می کنند. بیشترشهرداری ها نیز برای کفپوش و پارکت یا پیادروها به دلیل داشتن دو ویژگی استحکام و قیمت مناسب از انواع رنگ های سنگ ورقه ای استفاده می نمایند.

✳️سنگ ورقه ای در رنگ های آبی فیروزه ای، سبز، قرمز جگری، قهوه ای سوخته تا روشن، زرد طلایی و لیمویی، کرم استخوانی و … دیده می شود.

?موارد مصرف سنگ ورقه ای:

?سنگ فرش معابر و پیاده روها
?سنگ فرش پارکها
?سنگ فرش ویلاها و مجتمع های مسکونی
?اجرای نمای ویلا
?دیوار چینی
?تهیه آبشارهای مصنوعی
?ساحل سازی (رودخانه و دریا)
?کفپوش های عمومی و صنعتی?نماهای داخلی و خارجی (آنتیک، نامنظم و برش خورده)
?پله، قرنیز، ازاره و دست انداز ها
?سنگ های سفت کاری (دیوار های باربر و …)
?جدول و نهرهای انتقال آب
?پوشش کانال ها و جوی ها
?ساخت آب نما، تندیس و کتیبه ها (یکپارچگی و تراکم بالا از ویژگی های اصلی این سنگ است)
?پوشش های ویژه ضد اسید و ضد قلیا
?پس از خردایش جهت صنایع شیشه سازی، الکترونیکی، زیرسازی خط آهن و راهسازی (به دلیل مقاومت بالا)

?سنگ لاشه

?این نوع سنگ در واقع سنگی است که به همان صورتی که استخراج می شود به همان صورت هم مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ لاشه بیشتر در ساخت دیواره ها و پل ها کاربرد دارد و علاوه بر آن از این نوع سنگ در کارخانه های مربوط پودر سنگ درست می کنند. این نوع سنگ خود انواع مختلفی دارد به طور کلی می توانیم بگوییم که هر نوع سنگی که به صورت اشکال نامنظم برای پی ساختمان یا پل ها از آن استفاده می شود در گروه سنگ لاشه قرار دارد.

?این سنگ ها معمولا جز سنگ های تزیینی نیست و برای این موارد به کار گرفته نمی شود. زیرا این سنگ حاوی کانی هایی است که قابل تفکیک و مقرون به صرفه نیست پس بیشتر در صنایع مختلف مثل راه سازی و این گونه موارد مورد استفاده قرار می گیرد. البته گونه ای از این سنگ به نام سنگ لاشه نما وجود دارد که برای محوطه سازی بیشترین کاربرد را دارد.

?سنگ مالون

?این نوع سنگ جز سنگ های ساختمانی محسوب می شود که در ساخت و ساز های مهندسی کاربرد دارد. سنگ مالون در واقع جز زیر مجموعه های سنگ لاشه قرار دارد که به نوعی تغییر یافته است به این نوع سنگ تبدیل شده است. اما این دو نوع سنگ با هم تفاوت هایی دارد همان طور که گفتیم سنگ لاشه بدون هیچ تغییری مورد استفاده قرار می گیرد ولی سنگ مالون در آن تغییراتی ایجاد می شود و با این نوع تغییر برای نما زدن ساختمان کاربرد دارد که بیشتر جنبه تزیینی در نما های ساختمان و فضای سبز و پارک ها دارد و همچنین برای سنگ فرش و پیاده رو هم از آن استفاده می شود.

?خود این سنگ هم انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع کاربرد و سلیقه مشتری برش می خورد و در بازار عرضه می گردد همچنین در رنگ های مختلفی وجود دارد.

?سنگ کوهی

?سنگ کوهی در واقع نوعی سنگ طبیعی است که به صورت مستقیم به صورت قطعات بزرگ از معدن استخراج می شود و برای برش زدن به کارخانه می برند. این سنگ کاربرد های مختلفی دارد و بسته به نوع آن و مقاومتش در کار های ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

?کاربرد این سنگ در نما های داخلی و خارجی ساختمان ها، هتل ها و… می باشد. علاوه بر این از آنجایی که در برابر حرارت و آتش مقاومت زیادی دارد از آن برای ساخت شومینه و باربیکیو هم استفاده می شود. یکی دیگر از کاربرد های این سنگ استفاده از آن در سنگ فرش پیاده رو ها و پارک ها و… است همچنین برای فضای ویلا ها از این سنگ بسیار استفاده می شود.

?سنگ ورقه ای

?سنگ ورقه ای در واقع مثل سنگ لاشه به همان صورت طبیعی و بدون هیچ تغییری مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ گونه برشی بر روی آن انجام نمی گیرد. البته بنا به درخواست مشتری برش آن امکان پذیر است. این سنگ علاوه بر کیفیت و جنس محکمی که دارد قیمت آن هم بسیار مناسب است و جز سنگ های ساختمانی محسوب می شود.

?سنگ های ورقه ای معمولا در کف و یا نمای ویلا ها و همچنین به صورت کفپوش پیاده رو ها و پارک ها به دلیل استحکام و قیمت مناسب آن مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ ها در انواع رنگ ها در بازار موجود می باشد.

?سنگ مشکی میگون

?از سنگ مشکی میگون هم معمولا برای نما و دیوار باغ ها و ویلا ها استفاده می شود که بیشتر هم برای محوطه های باز کاربرد دارد. علاوه بر این برای ساخت پله ها هم از این سنگ می توان استفاده کرد.

فروش سنگ مشکی میگون به صورت درهم وتنی است و یا به صورت قواره هایی به ضخامت 4 تا 6 سانتی متر به صورت مترمربع به فروش و در بازار عرضه می گردد.

?این سنگ به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارد برای سال های طولانی می توان از آن بهره برد و به مرمت و بازسازی زیادی احتیاج ندارد. البته این نوع سنگ در برابر رطوبت و نور خورشید در مدت طولانی ممکن است که کمی تغییر رنگ دهد البته این تغییر در طولانی مدت فقط باعث تغییرات سطحی می شود و به عمق این سنگ آسیبی نمی رسد.

?سنگ قهوه ای دماوند

⚡️در اصل سنگ قهوه ای دماوند جز سنگ های ورقه ای است و جز بهترین های این نوع است که در ایران و در کوه های دماوند یافت می شود. علاوه بر کیفیت از چند جهت و بنا به دلایلی این سنگ جز بهترین سنگ های ورقه ای موجود در ایران است که این دلایل عبارت هستند از:

?این سنگ از آنجایی که به صورت متری فروخته می شود کارگران معدن سعی می کنند که تا حد امکان این سنگ را نازک کنند تا هم حمل و نقل آن راحت تر باشد و هم اینکه استفاده از این سنگ ها در بنای خانه ها و باغ ها و… آسان تر شود و هزینه حمل آن هم کمتر شود.

?یکی دیگر از دلایل برتری این سنگ نسبت به سنگ های ورقه دیگر این است که سنگ قهوه ای دماوند در ابعاد بزرگتر تولید می شوند.

?دلیل دیگر مقاومت بالای این سنگ در برابر عوامل طبیعی مثل باران، سرما، یخبندان و… است که در سالیان سال هیچ گونه آسیبی نخواهد دید.

?همچنین رنگ این سنگ بسیار زیبا بوده و ظاهری زیبا به بنای خانه ها و باغ ها و… می دهد.

?یکی دیگر از نکات برتری این سنگ نزدیک بودن معدن این سنگ به بازار مصرف است و به مرکز و شمال ایران که بیشترین استفاده را از این نوع سنگ ها دارند و به راحتی در دسترس این نقاط قرار می گیرد.

?این سنگ سطح صاف و زیبایی دارد که برای استفاده در کف و نما بسیار مناسب است.

به مدیریت:جناب بیات

فروش آجر نسوز نیک دارای استاندارد و ایزو ۹۰۰۲ برای نما و باربیکیو

 

 

 

سنگ , انواع سنگ ورقه ای , مزایای سنگ ورقه ای , کاربرد سنگ ورقه ای , فروشگاه سنگ ورقه ای مرتضی در دماوند , قیمت انواع سنگ ورقه ای , موارد مصرف سنگ ورقه ای , فروش و اجرای انواع سنگ ورقه ای مرتضی در دماوند ,