فروشگاه لوله و اتصالات و پمپ شناور بداغی

✳️انواع اتصالات و کاربرد آنها 

🔸🔹زانو: ایجاد تغییر جهت جریان میان دو لوله 

🔸🔹کاهنده: کاهش حجم جریان از لوله بزرگ به لوله کوچک

🔸🔹سه راه: استفاده به منظور تجمیع کردن دو جریان ورودی در یک جریان خروجی که شکل این اتصال به شکل T است.

🔸🔹چهار راه: به منظور متصل کردن چهار لوله در یک محل مورد استفاده قرار می‌گیرد که به شکل صلیب است‌.

🔸🔹کوپلینگ(بوشن): اتصال لوله‌ هایی با قطر یکسان به یکدیگر به کمک این اتصال صورت می‌گیرد که دارای دو نوع لغزنده ( حاوی دو لوله که داخل یکدیگر قرار دارند و لوله درونی قادر است به اندازه طول خودش به سمت بیرون حرکت کند) و فشاری(مستقر شدن بین دو لوله و جلوگیری از نشتی) است.

🔸🔹مهره و ماسوره: کارایی و عملکرد مهره و ماسوره مانند کوپلینگ است اما مهره و ماسوره برخلاف کوپلینگ پس از نصب قابل تفکیک است.

🔸🔹آداپتور: به منظور تبدیل انتهای لوله‌های نر به ماده و ماده به نر مورد استفاده قرار می‌گیرند و دارای دو نوع نر و ماده هستند.

🔸🔹اولت: قابل استفاده برای مواقعی که سایز و ابعاد لوله‌ها متناسب با نیاز ما نباشد انواع اولت عبارتند از جوشکاری، جوشکاری سوکت، پیچ دار، زانو، نیپ اولت، جانبی، جارویی و لبه دار.

🔸🔹پلاگ(درپوش): بستن انتهای لوله با استفاده از پلاگ یا درپوش صورت می‌گیرد که اصولا پیچ نر دارند.کپ یا(سرپوش): عملکرد و کاربرد آن شبیه درپوش است تنها با این تفاوت که پیچ آن ماده است.

🔸🔹شیرآلات: وظیفه شیرآلات متوقف کردن یا تنظیم کردن جریان سیال درون لوله‌هاست انواع مهم شیرآلات عبارتند از پروانه ای، سماوری، توپی، بشقابی یا کروی، یک طرفه، پروانه‌ای و دیافراگمی.

✳️پمپ آب شناور چیست ؟

💫این نوع پمپ های الکتریکی از نوع پمپ های سانتریفیوژی می باشد که از دو قسمت مو ور الکتریکی و پمپ تشکیل شده اند و در آب به صورت شناور یا غرق شده قرار می گیرد و وظیفه آن خارج کردن آب در جهت مصارف آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی از چاه است.

✳️مزایا پمپ آب شناور

🔺با توجه به مستغرق بودن شناورها در آب، این پمپ ها همانند پمپ های سانتریفیوژ زمینی نیازی به هواگیری ندارند. همچنین استفاده از آن ها بصورت مستغرق باعث عدم ایجاد سر و صدای ناشی از عملکرد موتور می شود.پمپ های شناور معمولا دارای چندین طبقه (چندین پروانه و دیفیوزر) می باشند که باعث کاهش انرژی مصرفی پمپ نسبت به پمپ های زمینی یک طبقه می شود.

🔺همچنین با توجه به مستغرق بودن پمپ های شناور و فشار همیشگی آب در ورودی پمپ، هیچگونه انرژی صرف مکش آب در ورودی پمپ نمی شود که باعث بالا رفتن میزان بازدهی شناور می شود. منبع تامین آب پمپ های میله ای عمدتا چاه های آب می باشد که با توجه به وجود همیشگی آب کاربر هر زمان که بخواهد می تواند به مقدار مورد نیاز از آب استفاده کند.

🔺اما در شبکه شهری ممکن است در برخی ساعت های شبانه روز فشار آب کم یا بصورت کامل قطع شود.استفاده از شیر یک طرفه در خروجی پمپ های چاهی از برگشت آب به سمت پمپ جلوگیری می کند و نیاز به تامین شیر یک طرفه به صورت جداگانه نیست.

✳️کاربرد پمپ آب شناور

🔰این پمپ ها به دلیل جنس بدنه استیل, ماندگاری بالایی دارند و به همین دلیل کاربرد گسترده ای در انواع مصارف کشاورزی دارن;در زیر به برخی از مصارف مهم این وسیله اشاره می کنیم :

⚡️پمپ های شناور جهت تامین آب مصرفی خانگی 
⚡️کشاورزی جهت تامین آب مزارع و باغ ها 
⚡️مورد استفاده در صنایع 
⚡️سیستم های آتشنشانی 
⚡️سیستم های هدایت فاضلاب 
⚡️شناور حفاری 
⚡️چاه های کم عمق، نیمه عمیق و عمیق 
⚡️آبنما و فواره 
⚡️الکترو پمپهای شناور سولار (سیستم های خورشیدی) 

✳️انواع پمپ آب شناور 
1.پمپ شفت غلافی

💠در این نوع پمپ شناور, سیال پس از پمپ شدن به وسیله پروانه از طریق لوله‌ای که در اطراف محور قرار دارد به سمت خروجی هدایت می‌شود. در این دسته از پمپ‌ها چنانچه سیال دارای خاصیت روانکاری مناسبی باشد می‌تواند با شفت در تماس باشد اما اگر سیال پمپاژی روانکار مناسبی نباشد باید با ایجاد محفظه‌ای از تماس سیال با شفت جلوگیری کرد. در این حالت باید فضای محفظه و شفت با یک روانکار مناسب پر شود.

2.پمپ توربینی

💠در پمپ‌های توربینی از پروانه‌های جریان مختلط (mixed flow) استفاده می‌شود که در آن سیال موازی محور) وارد پروانه می‌گردد و به‌طور زاویه دار نسبت به محور از پروانه خارج می‌گردد.

3.پمپ جریان محوری

💠در پمپ‌های جریان محوری یا پمپ‌های ملخی, سیال موازی محور وارد پمپ می‌گردد و به‌طور موازی نسبت به محور از پروانه خارج می‌گردد. در این پمپ بیش‌تر فشار مایع را نیروی پرتاب پره‌های پروانه تأمین می‌کند. این پمپ برای تولید دبی‌های زیاد با ارتفاع کم کاربرد دارد.

4.الکتروپمپ شناور

💠دراین نوع پمپ‌ آب شناور, الکتروموتور با پمپ کوپل شده و درون چاه قرار می‌گیرد. داخل الکتروموتور با آب پر می‌شود این آب هم برای روانکاری یاتاقانها و هم برای خنک‌کاری حرارت در سیم‌پیچی داخل الکتروموتور می‌باشد.

به مدیریت:مصطفی بداغی

 

 

 

 

فروشگاه لوله و اتصالات و پمپ شناور بداغی در اراک , فروشگاه لوله و اتصالات در اراک , فروشگاه پمپ شناور در اراک , قیمت لوله و اتصالات در اراک , قیمت پمپ شناور در اراک , فروشگاه لوله و اتصالات بداغی , پمپ شناور بداغی ,