Address & Contact

Our Address

خلخال.جاده سنتور نبش کوچه

Telephone

فروشگاه محصولات نفتی آزادی

فروشگاه محصولات نفتی آزادی در خلخال

✔️عرضه انواع فیلتر و روغن های اتومبیل ،کشاورزی،صنعتی،راهسازی،خرده وعمده در خلخال اردبیل

✳️فیلتر روغن چیست و چه وظایفی دارد؟

💠فیلتر روغن قطعه‌ای است که وظیفه مهم تصفیه روغن را در موتورهای احتراق داخلی برعهده دارد. برای درک بهتر اهمیت این قطعه، باید به اهمیت روغن در سیستم موتور اشاره کرد.

🌀روغن از سه جهت در موتورهای احتراق داخلی اهمیت دارد که عبارتند از:

🔻روانکاری؛
🔻خنک کاری؛
🔻جمع‌آوری مداوم آلاینده‌ها از سطح اجزای موتور.

💠در واقع به‌دلیل حساسیت قطعات و اجزای موتور، جنس آن‌ها که معمولا از فلز‌های آسیب‌پذیر است و همچنین موقعیت احتمالی برخی، نمی‌توان از آب یا هوا برای خنک کردن‌شان استفاده کرد. چرا که آب یا هوا به‌سرعت باعث خوردگی این قطعات می‌شوند. در عین حال حفظ تعادل دمایی این اجزا و به‌طور کلی مجموعه موتور، اهمیت بسیار بالایی در عملکرد و راندمان کاری آن‌ها دارد.

💠موتورهای احتراق داخلی، دمای عملکردی مطلوبی دارند که در دمایی بیشتر یا کمتر از آن فعالیتشان مختل می‌شود. در دمایی بالاتر از حد مطلوب هر موتور، قطعات آن‌ ممکن است دچار تغییر فرم یا از محل دقیق‌شان جابه‌جا شوند. علاوه‌بر این فعالیت برای بعضی از این اجزا به‌دلیل انبساط ناشی از گرما سخت می‌شود. خطر ذوب‌شدن و استهلاک کامل نیز در این مواقع وجود دارد. هریک از این موارد می‌تواند منجر به جوش آوردن موتور و یا حتی سوختن سرسیلندر یا اجزای شود.

✳️نحوه عملکرد فیلتر روغن

💠اویل پمپ تعبیه‌شده در سیستم روانکاری، که انرژی خود را از تسمه تایم یا تسمه پروانه دریافت می‌کند، روغن را از مخزن مخصوص به‌سمت فیلتر هدایت می‌کند. روغن از طریق سوراخ‌هایی که در بالای فیلتر تعبیه شده به‌سمت بخش پاک‌کننده آن جاری می‌شود. تعداد و شعاع این سوراخ‌ها دبی روغن ورودی را تعیین می‌کنند. هرچه سوراخ‌ها بیشتر و بزرگتر باشند روغن ورودی به فیلتر نیز بیشتر خواهد بود در نتیجه فشار و حجم روغن ورودی به موتور نیز افزایش می‌یابد.

💠در این مسیر، پشت سوارخ‌ها روی فیلتر یک دریچه ایمنی وجود دارد که از ورود آلودگی‌های خارجی به آن پیشگیری می‌کند. روغن پس از عبور از سوراخ‌ها با فشار این دریچه را باز می‌کند و وارد قسمت اصلی فیلتر می‌شود و دریچه پس از عبور روغن برای حفاظت مجدد بخش پاک‌کننده و پیشگیری از خروج روغن بلافاصله بسته می‌شود. سوراخ‌ها و دریچه محافظ به شکلی تعبیه شده‌اند که روغن از کناره‌ها وارد محفظه اصلی شود.

در بخش اصلی که قسمت تصفیه ساز نیز است، فیلترهایی از جنس سلولز یا الیاف مصنوعی وجود دارد که روغن با عبور از آن‌ها کاملا تمیز شده و آلودگی‌های احتمالی آن از بین می‌رود. این فیلترها به‌صورت پره‌های یک توربین به دور استوانه‌ای تو خالی چرخیده‌اند و دیواره استوانه دارای سوراخ‌هایی است که ادامه مسیر روغن را تشکیل می‌دهند. روغن با ورود به این استوانه با فشار به سمت خروجی و سپس موتور حرکت می‌کند.

مدیریت: پیمان حکمی

09127714900

 

 

 

فروشگاه محصولات نفتی آزادی در خلخال , عرضه انواع فیلتر و روغن های اتومبیل در خلخال اردبیل  , فیلتر و روغن های کشاورزی در خلخال اردبیل , فیلتر و روغن های صنعتی , فیلتر و روغن های راهسازی , خرده وعمده در خلخال اردبیل