تولید و فروش قلیون شارژی،ویپ،تسبیح‌‌‌های نقره کوب و هسته خرما،فندک در بازار رضا مشهد و سراسر کشور

?تولید و پخش
?تخته نرد
?شطرنج
?منچ و مارپله
?چاپ عکس روی تخته نرد و شاسی چوبی روی لیوان و غیره
?فندک
?چاقوهای شکاری و کوهنوردی
?قلیون
?چپق های دست ساز
?پیپ
?تسبیح های هسته خرما و چوب عناب مس کوب و نقره کوب 
?انواع ویپ و قلیون شارژی 
?در بازار رضا مشهد، و ارسال به سراسر کشور 

?بازی تخته نرد از مزوپوتامیا در امپراطور فارسی یا ایران امروزی، عراق و سوریه آمده است و قدیمی‌ترین نوع بازی تخته شناخته می‌شود. تخته نرد معمولاً روی سطوحی مثل چوب بازی می‌شد که با استفاده از سنگ آن را علامت گذاری می‌کردند. در گذشته تاس موجود در بازی از استخوان، سنگ، چوب یا گل بود که ریشه در هزاران سال پیش دارد. در آن زمان مصریان، سومریان، رمانی‌ها و فارس‌ها از این ابزار برای بازی‌‌‌های تخته ای استفاده می‌کردند.

?بازی تخته نرد در طول تاریخ و با توجه به اطلاعاتی که در گذشته از آن وجود دارد، مربوط به مردم پارس، یونان، روم و شرق دور است. این بازی در ابعاد ۳×۱۰ یا ۳×۱۲ یا ۳×۶ انجام می‌شود که در مصر برایش قانون گذاری انجام شد. قدیمی‌ترین تخته در شهر سوخته سیستان و بلوچستان پیدا شده است، به همین دلیل تخته نرد را به ایران نسبت میدهند، در واقع تخته نرد را به اردشیر بنیانگذار سلسله ساسانی نسبت می‌دهند و به آن نردشیر نیز می‌گویند.

?این بازی از طریق ساسانیان به هند و از آنجا به چین رفت. چینی‌ها به این بازی Shwa-liu ( به معنی دو شیش ) می‌گویند. در انگلیس نیز این بازیbackgammon نامیده می‌شد که برگرفته شده از کلمهgammon به معنی بازی پشت است زیرا در قدیم روی هر تخته صفحه شطرنج و در پشت آن تخته نرد قرار داشت.

?معنای هر کدام از اعداد تخته نرد 

?عدد یک: روی تاس، علامت یکتایی و خداپرستی 

?عدد دو: علامت آسمان و زمین 

?عدد سه: علامت پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک 

?عدد چهار:علامت جهت شمال، جنوب، شرق، غرب 

?عدد پنج:علامت خورشید، ماه، ستاره، آتش، رعد

?عدد شش: علامت ۶ روز آفرینش 

به مدیریت: امین تربتی یزدان آباد سفلی 

 

تخته نرد،شطرنج،منچ و مارپله 

 

فندک،قلیان،چاقو

 

پاسور

 

 

فروش قلیون شارژی در مشهد , تولید قلیان در مشهد , ویپ در مشهد , تسبیح های نقره کوب در مشهد , تسبیح هسته خرما در مشهد , شاسی چوبی در مشهد , تولیدی تخته نرد در مشهد , پخش تخته نرد در سراسر کشور , تولیدی شطرنج , پخش شطرنج , قیمت تخته نرد , قیمت شطرنج ,