Address & Contact

Our Address

مازندران، شهرستان عباس آباد ،سلمان شهر، سی سرا ،تاسیسات حمید

Telephone

تاسیسات و لوله کشی جکوزی و موتورخانه تاسیسات زکی پور در متل قو

شماره تماس:
09216982197

⚡️ سیستم لوله کشی آب ساختمان یکی از مهم ترین و حیاتی ترین مواردی می باشد که اجرای دقیق آن شرایط لازم برای شروع زندگی در یک ساختمان است. قبل از اجرای لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان، باید مسیرهای عبور لوله را با رشته های کاری دیگر مطابقت داد. در اجرای تاسیسات ساختمان مبنای عمل، نقشه های از قبل طراحی شده است. در نتیجه پیش بینی های لازم جهت جلوگیری از تداخل لوله های بخش های مختلف تاسیساتی به عمل می آید.

🔻 نکات مهم در لوله کشی آب ساختمان

💠 در نظر گرفتن نوع طراحی سیستم لوله کشی آب ساختمان

هدف سیستم لوله کشی ساختمان جریان آب در قسمت های مختلف و آبرسانی در محل های مورد نظر است. به این صورت که طول لوله ها باید در کوچک ترین سایز در نظر گرفته شود و لوله های آب باید در نزدیکی تجهیزات آبی در ساختمان اجرا شوند. هرچه طول متراژ لوله کشی بیشتر باشد از میزان سرعت آب کاسته میشود و آب گرم درون لوله ها افت دما پیدا میکند.

💠 دقت به میزان فشار آب

اگر میزان فشار آب به ساختمان بیش از حد پایین باشد شرایط برای ساکنین ساختمان سخت میشود و از طرفی هم بالا بودن فشارآب باعث هدر رفتن آب می شود. و حتی میتواند باعث نشتی و ترکیدگی لوله و یا ورود آب تمیز به فاضلاب شود. میزان فشار آب در مکان های مختلف متفاوت است و باید در زمان طراحی لوله کشی میزان فشار آب منطقه بررسی شود. حداکثر فشار آب شبکه لوله کشی آب مصرفی در پشت شیرهای لوازم بهداشتی در وضعیت بدون جریان نباید از 4 بار یعنی 40 متر ستون آب = 60 پوند بر اینچ مربع بیشتر باشد.

💠 توجه به سایز لوله

اندازه گذاری لوله کشی آب ساختمان باید به گونه ای باشد که سرعت زیاد جریان آب موجب ایجاد سر و صدای مزاحم و کاهش طول عمر لوله ها بر اثر خوردگی نشود. مثلا اندازه لوله وان و ماشین ظرفشویی 15 میلی متر، سینک یا سینی و بیده 10میلی متر، سینک آشپزخانه صنعتی 20 میلی متر باید باشد.

💠 انتخاب فیتینگ یا اتصالات لوله ها

فیتینگ هایی که در لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی در داخل ساختمان به کار می روند باید از نظر جنس، اندازه با لوله ها مطابقت داشته باشند. همچنین برای کار با لوله های انتخابی مناسب باشند. فیتینگ هایی که در لوله کشی مسی استفاده می شوند باید از نوع مسی یا آلیاژ های مس، مناسب برای اتصال لحیمی مویینگی یا اتصال فیتینگ فشاری باشند.

💠 توجه به فشار معکوس یا سیفوناژ

سیفوناژ معکوس عبارت است از برگشتن جریان در خلاف جهت اصلی در نتیجه فشار منفی در سیستم لوله کشی رفت آب. فشار معکوس هنگامی ایجاد می شود که فشار پایین دست جریان از فشار جریان اصلی بیشتر شود. برای جلوگیری از برگشت جریان آب در سیستم لوله کشی از روش هایی مانند فاصله هوایی، نصب شیر یک طرف دوتایی، نصب خلاشکن اتمسفریک، نصب شیر اطمینان اختلاف فشار بین دو شیر یک طرفه و… می باشد.

💠 توجه به عایق کاری لوله های آب

اگر عایق کاری لوله آب به درستی انجام نشود باعث ترکیدن لوله آب در زمان فصول سرد سال می شود. اگر لوله حامل آب گرم باشد علاوه بر ترکیدگی لوله باعث اتلاف حرارت آب با محیط می شود و به همین دلیل لوله های آب گرم هم باید عایق کاری شوند.

💠 ضدعفونی کردن لوله های آب

به منظور شستشوی لوله های آب مصرفی بایستی داخل لوله ها از مواد زائد کاملا پاک شوند. برای ضد عفونی کردن سیستم لوله کشی باید لوله ها را با محلول کلر با غلظت 50 میلی گرم در لیتر پر کرد سپس شیرها و دهانه های باز لوله ها را به مدت 24 ساعت ببندید و بعد لوله کشی را از محلول کلر خالی کرده و با آب آشامیدنی دوباره شستشو دهید. تا زمانی که آب خروجی از دهانه لوله بدون کلر باشد.

💠 اهمیت حفاظت از آب آشامیدنی

لوله کشی آب آشامیدنی باید به شکلی طرح، نصب و نگهداری شوند که از هرگونه آلوده شدن با آب غیر آشامیدنی حفظ شوند و نکته بسیار مهم در خصوص لوله کشی آب ساختمان که شاید کمتر به آن توجه کنید لزوم حفاظت از آب آشامیدنی است.

💠 دقت در نوع لوله آب انتخابی

لوله ای که در سیستم لوله کشی آب ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد باید قدرت کافی برای تحمل دما، فشار و سرعت آب در حمل را داشته باشد و پارامتر های مهم در انواع لوله کشی ساختمان عبارتند از سهولت در نصب، قیمت خرید مناسب، کیفیت بالای لوله در برابر رسوب و خوردگی، قابلیت حمل و نقل و نگه داری آسان است.

🔰 لوله کشی استخر ، سونا و جکوزی

🔸 شيوه‌ های طراحی استخرها، سونا و جکوزی با توجه به این که در سال های اخیر پیشرفت های زیادی از نظر تاسیسات، چیدمان، شکل های مختلف استخر، محل قرارگیری سونا و جکوزی پیشرفت کرده و متفاوت می باشند باید توسط متخصصین این کار انجام شود. مثلا نحوه فيلتراسيون، استفاده از فیلتر ها، پمپ ها، سیستم های الکتریکی و … از نظر تاسیساتی مهم می باشند.

🔸 در لوله کشی استخر لوله ها در زیر زمین مدفون شده اند و استخر را به تجهیزات فیلتر متصل می کنند. خطوط مکش، اسکیمر و تخلیه اصلی، دو لوله ای هستند که از طریق یک شیر 3 طرفه به پمپ استخر متصل می شوند. خط برگشت نیز لوله ای است که آب را از سیستم فیلتراسیون استخر به ورودی های برگشتی می برد. سایر خطوط لوله کشی ممکن است به استپ جت ها، خط تمیزکننده استخر یا فواره ها و آب نماها متصل شوند.

🔸 لوله ای که برق را به چراغ استخر زیر آب می برد نیز بخشی از لوله کشی استخر می باشد. لوله کشی روی پد تجهیزات، پمپ اتصال، فیلتر، بخاری، کلرساز از بخش مهم دیگری برای لوله کشی استخر است.

🔸واحد گرمایش، تصفيه آب و پمپاژ آب از مهمترین قسمت های مورد نیاز برای جکوزی و استخرها می باشند.

⚜️ لوله کشی موتورخانه ساختمان

🔵 یکی از اجزای اصلی موتور خانه ساختمان در کنار مولد‌ها و مبدل‌های حرارتی، لوله‌های در نظر گرفته شده برای ایجاد اتصالات لوله‌‌ و تجهیزات دیگر است. لوله کشی موتورخانه ساختمان در نوع داخلی و مرتبط به داخل ساختمان است. لوله‌های داخلی برای انتقال حرارت و بازگرداندن آن به داخل موتورخانه و در نهایت جریان انرژی حرارتی مورد نیاز برای محیط ساختمان است

🔵 بنابراین لوله کشی ساختمان پس از ساخت و طراحی فونداسیون و استقرار دیگ چدنی از اصول کاربردی خاصی برخوردار است. اجرای دقیق لوله کشی موتورخانه در انتقال حرارت و انرژی در سطح ساختمان تاثیر بسزایی دارد.

به مدیریت : حمیدرضا زکی پور 

 

 

 

فروش و خدمات لوله کشی ساختمان استخر و انواع پکیج تاسیسات زکی پور در عباس آباد مازندران , خدمات لوله کشی ساختمان در عباس آباد ,  لوله کشی ساختمان در مازندران , لوله کشی  انواع پکیج در مازندران , تاسیسات زکی پور در عباس آباد مازندران , لوله کشی استخر و جکوزی در مازندران , لوله کشی موتورخانه در مازندران , لوله کشی انواع پکیج در مازندران ,