فروش و نصب دوربین مداربسته و کارت خوان سیار اکسیر

انواع دوربین مدار بسته - دوربین مداربسته لحاظ ظاهری و مشخصات دوربین بولت یا دام

✅فروش،نصب و پشتیبانی دوربین مداربسته

✅کارت خوان سیار

✅پنل خورشیدی(برق خورشیدی)

✅طراحی و اجرای پرژه های نورپرداز

✅فروش انواع ذسیستم های کامپوتری-لب تاپ-موبایل-تبلت وPS4 دستگاه های بازی

✅پشتیبانی و آپدیت کردن سیستم های امنیتی و نظارتی وحفاظتی

✅ ۰ تا ۱۰۰ سیم کشی ساختمان و برق قدرت کارخانجات

✅تجهییزات شبکه

✅دزدگیر اماکنی(وزنی-چشمی-خطی یا لیزری-گیت فروشگاهی)

✅سیستم های اعلان و اطفاء حریق 

✅سیستم های خودپردار ATM

✅عیب یابی انواع دوربین های مداربسته

✅دوربین های تحت شبکه

✅دوربین های IP

✅پشتیبانی در تمام ساعات روز

✅کارشناسی در محل

✳️ویژگی های دوربین مداربسته با کیفیت:

🔹🔸قابلیت دید در شب (IR) : یکی از قابلیت های لازم برای هر دوربین ، دید در شب است . توانایی دوربین در این مورد باعث می شود تا در شب دوربین در شب تصاویر مناسبی را تا شعاع مشخصی ثبت نمایند. (شروع از ۲۰ متر)

🔹🔸کیفیت تصویر (رزولوشن) : دوربین های مداربسته در انواع مختلف و در کیفیت های متفاوت به بازار ارائه میشوند. تا این زمان شرکت های تولید کننده ی دوربین های مداربسته دوربین های خود را با رزولیشن های ۱ مگاپیکسل ، ۲ مگاپیکسل ، ۳ مگاپیکسل ، تعداد کمی ۴ مگا پیکسل ، ۵ مگاپکسل و ۸ مگاپیکسل به بازار عرضه می شوند.

🔹🔸برابری تصویر دوربین با تصویر ضبط شده : یکی از ویزگی های مهم در نصب سیستم های نظارتی این است که برخی از دوربین های مدار بسته کیفیت مناسبی را در تصویر اولیه در اختیار شما می گذارند اما تصاویر ضبط شده در دوربین بر خلاف تصاویر دوربین از کیفیت لازم برخوردار نیستند. بسیار مهم است که در هنگام انتخاب دوربین های مدار بسته از برند هایی استفاده کنیم تا کیفیت مناسب را در تصاویر ضبط شده با کمترین حجم ممکن در اختیار ما قرار دهند.

🔹🔸مقاوم در برابر گرد و غبار و بارندگی: برای نصب دوربین درمکان های باز لازم است تا دوربین در برابر هرگونه گرد و غبار و بارندگی مقاومت لازم را داشته باشد.

به مدیریت:آقای راعی

شماره تماس های ما:
09142020083
09015184539
04436335032
TLGRM.ME/EXIRKHOY_COMPANY
https://exirdokan.com/

 

✳️انواع دوربین های بسته 

دوربین مدار بسته: (closet circuit television) یا به ‌اختصار cctv است که معنی لغوی آن جعبه جادویی مدار بسته نامیده می‌شود، به دوربین‌هایی گفته می‌شود که درجای خود ثابت هستند. درنتیجه دوربین مدار بسته به ‌تمامی دوربین‌های گفته می‌شود که در جای خود ثابت باشند و تصاویر ضبط ‌شده را به چند محل ارسال می‌کنند.

دوربین‌هایی که به ‌منظور حفاظت، نظارت و سیستم مانیتورینگ امنیت بکار می‌رود، دوربین مدار بسته می‌گویند ولی در اصل دوربین‌های ویدئو اجلاس و تلفن را نیز در برمی گیرد.

در ابتدا دوربین مدار بسته در کشور آلمان و توسط شرکت زیمنس به مسئولیت مهندسی به نام والتر برو نصب و مورد استفاده قرار گرفت. پس ‌از آن از سیستم دوربین مدار بسته در پایگاه‌های فضایی برای ضبط تصاویر پرتاب موشک‌ها نصب و بر روی بدنه موشک‌ها نیز نصب شد تا بتواند تا آنجا که امکان دارد تصویر را به زمین ارسال نماید.

باگذشت زمان و رواج استفاده از دوربین مداربسته در مکان‌های عمومی اکثر مشاغل و حرفه‌ها به استفاده از دوربین مداربسته روی آوردند. در ادامه به بررسی انواع دوربین مدار بسته و محل استفاده و ساختار آن می‌پردازیم.

✳️انواع عدسی دوربین مدار بسته 

یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین قسمت دوربین مدار بسته انتخاب نوع عدسی است. زیرا درصورتی ‌که عدسی از نظر ساختار و زاویه دید و عمق و دریافت نور به ‌درستی انتخاب نشود در ثبت تصاویر دچار مشکل می‌شود. عدسی دوربین مدار بسته را باید از نظر محل نصب و کاربردی که دارد انتخاب شود.

عدسی fix
عدسی fix صنعتی
عدسی fix مینی کَمِرا
عدسی‌هایی با فاصله کانونی متغیر
عدسی‌های موتوردار

✳️انواع حس‌گر دوربین مدار بسته 

حس‌گر تصویر برداری دوربین‌های مدار بسته با توجه به فرمت دوربین‌ها که از ۱ تا ۳ متغییر است، به‌ طور مستقیم بر روی میدان دید در زمان تصویربرداری تاثیر می گذارد. دوربین مدار بسته دارای دو نوع حس‌گر تصویربرداری است که مجهز ‌به این حس‌گرها هستند. در این سنسورها رزولیشن تصاویر نیز افزایش چشم گیری پیدا کرده است.

حس‌گر ccd
حس‌گر cmos

انواع سیگنال خروجی دوربین مداربسته

دوربین‌های مدار بسته از نظر نوع سیگنال ورودی و خروجی در دو نوع تقسیم می‌شود که هر کدام نیز شامل انواع متفاوت است.

دوربین آنالوگ
دوربین دیجیتال
دوربین دو منظوره

 

حسگر تصویر دوربین مداربسته چیست؟

انواع دوربین مدار بسته از نظر انتقال تصاویر 

دوربین مداربسته بی سیم
دوربین مداربسته با سیم

 

✳️انواع دوربین مداربسته از نظر شکل ظاهری و کاربرد 

دوربین‌های مدار بسته را از نظر شکل و کاربردهایی که برای مکان‌های نصب شده دارد به انواع مختلفی تقسیم می کنند تا با آگاهی و انتخاب بهترین گزینه استفاده مفید و بهتری از دوربین به عمل آید. در زیر انواع دوربین مدار بسته از نظر شکل ظاهری و کاربرد معرفی می‌گردد.

۱٫ دوربین مداربسته مخفی یا مینیاتوری
دوربین‌هایی با ابعاد بسیار کوچک هست که دارای عدسی بسیار کوچکی هست و به راحتی می توان ان را در پشت سطوح مختلف پنهان کرد این نوع دوربین‌ها قابلیت دید در شب را ندارند و به‌طور کلی برای تصویر برداری در محیط هایی که نور مناسب دارند به کار می رود.

۲٫ دوربین مدار بسته دام
بیشترین کاربرد این نوع دوربین‌ها در داخل فاهای ساختمانی و اداری هست. این نوع دوربین‌های مداربسته دارای عدسی‌های عریض بافاصله کانونی کوچک هستند که با نصب در گوشه ای از اتاق می تواند تمام فضای اتاق را به تصویر بکشد. در اکثر موارد به دلیل عریض بودن عدسی آن را بر روی سقف نصب می کنند.

Livestock CCTV

۳٫ دوربین مدار بسته باکس
این نوع دوربین‌های مداربسته دارایس کیفیت بسیار بالایی در ثبت تصاویر می باشند که به عنواد کاربرد تخصصی تر و در مکان‌های صنعتی که فضای بیشتر و زاویه بسته تر دارند مورداستفاده قرار می گیرد. دوربین مداربسته باکس صنعتی دارای قابلیت دید در شب و تصویر برداری بسیار باکیفیت با نور پایین هست برای این نوع دوربین‌ها می توان از عدسی‌های متفاوت مناسب با نیازی و درخواستی که از ثبت تصویر دوربین دارید انتخاب و استفاده کنید. در کل این نوع دوربین‌ها انعطاف پذیری بیشتری در تنظیم زاویه دید و محور دید تصویر برداری دارند.

دوربین مداربسته باکس

۴٫ دوربین مداربسته بولت
این نوع دوربین‌های مداربسته برای محیط های خارجی طراحی و استفاده می‌شود. دلیل آن ها وجود قاب دور دوربین برای حفاظت آن در برابر تغییرات جوی و ورود آب باران به داخل سیستم دوربین و همچنین قابلیت دید در شب این دوربین‌ها است.

۵٫ دوربین مدار بسته اسپید دام
کامل ترین دوربین مداربسته رنگی در بین دورربین های دیگر هست که به‌صورت گردان و دارای عدسی زومینگ هست. محل نصب آن بر روی سقف است می تواند برای دور و نزدیک کردن تصویر برداری برنامه ریزی و فرامین را با استفاده از کیبرد ان انجام داد. برای این نوع دوربین‌ها می توان مسیر خاصی را تعریف کرد تا در زمان خاص مسیر و یا نقاط تعریف شده را تصویر برداری نماید.

۶٫ دوربین مدار بسته حرارتی
دوربین‌های مداربسته حرارتی بسیار حساس می باشند و بر اساسا تغییرات دمایی و حرارتی اجسام و افراد را تشخیص می دهند که در دو نوع نمایشگر سرد شونده و غیر سرد شونده هست. به دلیل حساسیت بالا ثبت با جزییات بیشتر این دوربین‌ها هزیه نصب و نگهداری آن نیز بسیار بالا هست به همین دلیل از این نوعدوربین‌ها برای محل های تخصصی تر و امنیتی مورداستفاده قرار می گیرد. عدسی دوربین‌های حرارتی مجهز به سیستم مادون قرمز است.

دوربین-مداربسته-گرمایی,دوربین مداربسته حرارتی,دوربین مداربسته گرمایی,دوربین مداربسته حرارتی یا گرمایی

✳️مشخصات فنی دوربین های مدار بسته 

به دلیل استفاده گسترده در تمامی مکان‌های عمومی و خصوصی خالی از لطف نمی‌باشد که درباره اصطلاحات و مشخصات فنی دوربین مداربسته اطلاعات و آگاهی داشته باشید تا در زمان تهیه دوربین دچار مشکل و سردرگمی نگردید. به همین دلیل ما به معرفی و برسی مشخصات فنی دوربین مداربسته می‌پردازیم.

رزولیشن دوربین

رزولیشن مقدار جزییات قابل مشاهده در تصویر است که هر چه رزولیشن یک دوربین بالا باشد کیفیت و وضوح تصویر گرفته شده به همان نسبت بالا خواهد بود.

رزولوشن دوربین هایک ویژن

 

سرعت شاتر دوربین

میزان زمانی که حس‌گر دوربین مداربسته در معرض نور بری ثبت تصویر قرار میگیرد سرعت شاتر می گویند. قابل ذکر است که دوربین‌های مداربسته به‌صورت خودکار و پیش فرض سرعت سرعت شاتر کنترل و بر اساس شرایط تغییر می دهد.

سرعت شاتر

دید در شب دوربین مدار بسته

دوربین‌های دید در شب با استفاده از led های مادون قرمز محیط اطراف خود را روشن می کنند و امکان برداشتن تصویر را در شرایط شب و فضای تاریک ایجاد می نماید.

تفاوت دوربین مداربسته دید در شب هایک ویژن با نسخه عادی

عدسی

عدسی دوربین مداربسته را باید متناسب با نوع دوربین و میزان سرعتی که شاتر آن دارد انتخاب و استفاده نمود. عدسی دوربین مداربسته را می توان در انواع خودکار، سریع،رمپینگ و زومینگ و… دسته بندی کرد باید توجه داشت که انتخاب عدسی دوربین بر فاصله کانونی و میدان دید در زمان تصویر برداری تاثیر گذار هست.

لنز دوربین مداربسته هایک ویژن Hikvision

استاندار IP

کد IP برای تجهیزات الکترونیکی سیستم دوربین مدار بسته است. دوربین‌های مدار بسته ای که دارای استاندار ip می باشند دارای سطح حفاظت در برابر جسم سخت و خارجی و حفاظت افراد و همچنین میزان حفاظت در برابر نفوذ آب را مشخص می کند. براساس ارقام میزان این حفاظت را معین می کنند که بین ۰-۸ است.

استاندارد ip دوربین مداربسته

استاندارد IK

کد IK مقاومت دوربین مداربسته در برابر ضربه را با استفاده از بازه عددی مشخص می کند که بین ۰-۱۰ است بیشترین سطح مقاومت در استاندارد IK +10 است.

 

✳️محل استفاده دوربین مدار بسته 

دوربین مداربسته را می توان برای تمامی محل های مسقف داخلی و فضای باز بیرونی استفاده نمود. می توان گفت که مهمترین مکان برای نصب دوربین مداربسته برای حفاظت پارکینگ های خارجی ساختمان ها است، چون همواره افراد ناشناس امکان ورود و خروج به این مکان را دارند.

فضاهای خارجی مانند حیاط ساختمان نیز مکان هایی هستند که برای تامین امنیت و جلوگیری از ورود افراد ناشناس و شناسایی افراد از دوربین مدار بسته استفاده نمود. فقط باید توجه شود که محل استفاده دوربین مدار بسته هر چقد وسیع تر و بزرگتر شود باید از عدسی‌های قوی تر برای شناسایی اجسام و افراد مورد استفاده قرار بگیرد.

علاوه بر فضای خارجی ساختمان ها می توان از دوربین مدار بسته برای داخل ساختمان و منازل و برای زمان هایی که در خارج از خانه هستند برای نظارت استفاده نمایند. در واقع صاحبان مشاغل می توانند از دوربین‌های مدار بسته برای سیاستهای کنترلی و حفاظتی کارمندان و ارباب رجوع در محل کار استفاد میشود

✳️انواع دستگاه کارتخوان 

تا زمانی که به طور مستقیم به فکر کار با دستگاه کارتخوان نیفتاده اید نمی توانید تصور کنید انواع پوز چه محدوده گسترده ای می تواند داشته باشد. در جست و جوهای اولیه برای یافتن بهترین دستگاه کارت خوان ممکن است کلماتی مانند جیبی، شخصی، سیار و .. به گوشتان بخورد و از خودتان بپرسید کارت خوان سیار چیست؟ پوز جیبی به چه معناست؟ و…

۱- کارت‌ خوان تلفنی (Dial-Up): ساده ترین نوع دستگاه pos می باشد که با خطوط تلفن به بانک و شبکه بانکی متصل می شود.

۲- کارت‌ خوان بی سیم (GPRS): این نوع پوز از دیتای موبایل برای اتصال به شبکه اینترنت استفاده می‌کند و سیار می باشد.

معرفی کارتخوان سیار بی سیم (GPRS)

۳- کارت‌ خوان شبکه‌ای (LAN): در این نوع کارتخوان، اتصال به اینترنت برای انتقال داده با استفاده از کارت شبکه انجام می شود.

Lan POS :: ارائه دهنده ی انواع دستگاه های کارت خوان

۴- کارت‌ خوان دارای (Wi-Fi): این نوع کارتخوان شبیه تبلت یا تلفن همراه، می تواند از طریق وای فای به اینترنت وصل شود.

۵- کارت‌ خوان قابل اتصال به رایانه (PC-POS):  این نوع از دستگاه های کارتخوان قابلیت اتصال به کامپیوتر و نرم افزارهای حسابداری را دارد.

پیش به سوی فتح

۶- کارتخوان‌ موبایلی (mPOS): در واقع نمونه پیشرفته تر کاتخوان GPRS است که در ظاهر مانند موبایل و دارای شکاف مخصوص کارت کشیدن هستند.

بررسی نسل جدید کارتخوان ها و جایگزین دستگاه کارتخوان - پرتال دکتر سلام

با درخواست کارتخوان سیار ، دستگاهی را خریداری می کنید که قابلیت نمایش اطلاعات پرداخت و پردازش عملیات پرداخت وجه را از ترمینال بانکی دارد. البته به یاد داشته باشید که استفاده از هر گونه دستگاه کارتخوان سیار در هر کسب و کار خاص مستلزم تنظیمات و البته رعایت قوانین معینی است. درخواست کارتخوان سیار همواره باید با نیاز مشاغل هماهنگی داشته باشد، بنابراین قبل از آغاز عملیات خرید یکی از انواع دستگاه POS، حتماً با کارشناسان این حوزه مشورت نمایید.

کارتخوان سیار ، نوعی پایانه پرداخت بانکی است که از طریق اتصال به شبکه بی سیم، عملیات پرداخت وجه نقد را توسط کارت های اعتباری می توانید انجام دهید

✳️خرید دستگاه پوز از نمایندگی ها 
استفاده از مزایای خرید و پشتیبانی دستگاه پوز در نمایندگی ها

دستگاه های کارت خوان سیار به راحتی با برق شارژ می شوند و تا مدت زمان حدود ۱۰ ساعت می توان از آن ها استفاده کرد. باتری های این کارت خوان ها معمولاً از کیفیت و طول عمر مطلوبی برخوردار هستند. با استفاده از یک کارت خوان سیار می توان به شبکه اینترنت از طریق GPRS متصل شد و عملیات بانکی را انجام داد. یکی دیگر از مزیت های دستگاه کارت خوان سیار، سبک بودن وزن و حمل و نقل آسان است.

برای خرید دستگاه کارتخوان سیار می توانید با مراجعه به نمایندگی کارت خوان سیار و فراهم کردن مدارک مورد نیاز، یکی از این دستگاه ها را برای کسب و کار خود تهیه کنید. به شما اطمینان می دهیم با خرید این مدل دستگاه ها، سهولت و سرعت را در فروش کالا تجربه خواهید کرد.

✳️تفاوت ما با رقبا 

* کیفیت بالاتر محصولات

*ارائه خدمات بیشتر

* عرضه قیمت منصفانه

*سادگی در ارائه مدارک

* تحویل فوری و ۲۴ ساعته

اتصال دستگاه به تمامی بانکهای عضو شتاب
بانکهای دولتی

بانک ملّی ایران.بانک سپه.بانک توسعه صادرات ایران.بانک صنعت و معدن.بانک کشاورزی.بانک مسکن.پست بانک ایران.بانک توسعه تعاون

بانکهای غیردولتی

بانک اقتصاد نوین.بانک پارسیان.بانک پاسارگاد.بانک کارآفرین.بانک سامان.بانک سینا.بانک سرمایه.بانک شهر.بانک دی.بانک صادرات.بانک ملت.بانک تجارت.بانک رفاه.بانک حکمت ایرانیان.بانک گردشگری.بانک ایران زمین.بانک قوامین.بانک انصار.بانک خاور میانه.بانک مشترک ایران-ونزوئلا.بانک آینده

موسسات اعتباری غیربانکی

موسسه اعتباری توسعه.موسسه اعتباری کوثر مرکزی.موسسه اعتباری ملل.موسسه اعتباری نور.موسسه اعتباری کاسپین

بانک های قرض‌الحسنه

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران.بانک قرض‌الحسنه رسالت

درخواست ارزانترین دستگاه کارتخوان سیار

برای درخواست کارت خوان می بایست مدارک مورد نیاز خود را به نمایندگی های فروش تحویل داده و پس از ثبت و تخصیص پوز بانکی دستگاه خود را دریافت نمایید.
مهم ترین مزیت استفاده از کارتخوان سیار، سرعت بخشیدن به عملیات خرید و فروش کالا و خدمات برای کسب و کارهای مختلف است. و دستگاه های سیار با توجه به دارا بودن باطری در زمان قطع برق شهر از باطری خود استفاده و عملیات مشتریان شما را انجام میدهد.

نمایندگی کارتخوان سیار این امکان را برای صاحبان مشاغل، افراد حقیقی و حقوقی فراهم ساخته اند که به راحتی با تهیه یکی از انواع دستگاه پوز سیار بتوانند در هر مکان و بدون نیاز به سیم کشی و … از خدمات بانکی استفاده کنند.

اگر شما هم صاحب یک کسب و کار خاص هستید و قصد دارید یک کارت خوان سیار برای خود خریداری کنید، توصیه می کنیم از خدمات مشاوره خرید در نمایندگی کارت ها استفاده کنید. برندهای متنوعی از انواع دستگاه کارت خوان سیار در بازار موجود هستند که ممکن است در انتخاب آن ها با مشکل مواجه شوید. در مراکز نمایندگی یا شرکت هایی که این خدمات را ارائه می دهند، علاوه بر راهنمایی خرید، سایر خدمات مانند آموزش کار با دستگاه، پشتیبانی و تأمین امنیت نیز به مشتریان ارائه می شوند.

کارتخوان سیار اکثراً برای آن دسته از کسب و کارها به کار می رود که به نوعی، مشاغل متحرک محسوب می شوند و روزانه با حجم زیادی از فروش کالا مواجه هستند؛ میوه فروشی های خیابانی، انواع خوراکی فروشی های کنار جاده ها، پیک های موتوری اغذیه فروشی ها و …، نمونه های بارزی از مشتریان اصلی برای استفاده از دستگاه کارت خوان سیار هستند.

✳️مزایا و قابلیت‌های دستگاه کارتخوان آپ 
 امکان اتصال به انواع نرم‌افزارهای فروشگاهی
✅ امکان پرداخت غیرحضوری از طریق تله‌پرداز اپلیکیشن آپ
✅امکان دریافت گزارش‌های آنلاین و شخصی‌سازی شده از طریق وب‌سایت (پورتال پذیرندگان) و اپلیکیشن آپ
✅ ارائه خدمات تسهیم مبالغ به چند حساب بانکی
✅امکان پرداخت انواع قبض‌های جریمه و عوارض
✅ خرید شارژ تلفن همراه تمامی اپراتورها
✅اعلام موجودی
✳️پنل های خورشیدی 

انرژی خورشیدی از نور خورشید به دست می آید. پنل خورشیدی (یا اثر فوتوولتائیک) با تبدیل نور خورشید، فوتون ها (ذرات انرژی دار) را به الکتریسیته تبدیل میکند. پنل های خورشیدی کاربردهای فراوانی دارند، مانند کنترل قدرت سیستم اتاقک ها، تجهیزات ارتباطی، کنترل حسگر و تولید الکتریسیته توسط سیستم های الکتریکی خورشیدی خانگی و تجاری.

✳️تاریخچه پنل خورشیدی 

پیشرفت استفاده از انرژی خورشیدی به ۱۰۰ سال قبل برمیگردد. در زمانی نه چندان دور، از انرژی خورشیدی برای تولید بخار آب استفاده میشده است و از بخار آب نیز برای عملکرد ماشین های مختلف استفاده میکردند؛ اما این امر تا پیش از کشف اثر فوتوولتائیک (تبدیل نور خورشید) توسط ادموند بکرل امکان پذیر نبود.

در سال ۱۸۹۳ چارلز فریت با کمک گرفتن از کشف بکرل اولین سلول خورشیدی اصل را ساخت. این سلول خورشیدی با استفاده از ورقه های آغشته به سلنیم و یک ورقه نازک از جنس طلا ساخته شد.

راسل اُهل مخترع آمریکایی اولین سلول خورشیدی سیلیکونی دنیا را در سال ۱۹۴۱ در آزمایشگاه بل اختراع کرد. با بهره گیری از اختراع اهل اولین پنل خورشیدی جهان در سال ۱۹۵۴ در همان آزمایشگاه ساخته شد.

پنل های خورشیدی در فضایی با قمرهای مصنوعی شروع به کار کردند. اکثر مردم در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار پنل های خورشیدی را در ماشین حساب ها مشاهده کردند.

امروزه پنل های خورشیدی برای شارژ کردن تجهیزات گسترده ای استفاده میشوند و چنانچه در بخش سرگرمی نمناک می خوانید پنل های خورشیدی هنوز هم به صورت سلول های خورشیدی در ماشین حساب ها وجود دارند، برای تامین انرژی خانه ها و مجتمع های تجاری مانند ساختمان شرکت گوگل در کالیفرنیا استفاده میشوند.

✳️پنل خورشیدی چگونه کار میکند؟

پنل های خورشیدی انرژی تجدید پذیر را میگیرند و به الکتریسیته تبدیل میکنند، که با استفاده از این الکتریسیته میتوان مدارهای الکتریکی را شارژ کرد. پنل های خورشیدی شامل چندین سلول خورشیدی اند که هر کدام از لایه های سیلیکونی، لایه های فسفری (برای تولید بار منفی) و لایه های بور ( برای تولید بار مثبت) تشکیل شده اند.

پنل های خورشیدی فوتون ها را جذب میکنند و جریان الکتریکی ایجاد میکنند. انرژی تولید شده از فوتون ها به الکترون ها امکان خارج شدن از مدار اتمی خود و رها شدن در میدان الکتریکی تولید شده توسط سلول های خورشیدی را میدهد؛ این میدان الکتریکی الکترون های آزاد را در جریان الکتریکی هدایت میکند. این روند با نام اثر فوتوولتائیک شناخته میشود.

سقف یک خانه متوسط فضای کافی برای نصب پنل های خورشیدی لازم برای تولید انرژی الکتریکی را دارد. همچنین پنل های خورشیدی در طول روز انرژی الکتریکی اضافی تولید میکنند، تا در شب مورد استفاده قرار گیرد.

کنتورها این امکان را به صاحبان پنل های خورشیدی میدهند و در صورتی که سیستم تولید انرژی، انرژی ای بیش از نیاز خانه تولید کند هزینه آن را دریافت کنند.

در تجهیزات آف گرید بانک باتری، کنترل کننده شارژ و معکوس کننده از اعضای ضروری اند. سیستم خورشیدی جریان مستقیم برق را توسط کنترل کننده شارژ به بانک باتری میفرستد.

پس از آن انرژی از بانک باتری به معکوس کننده میرود و جریان مستقیم به جریان متناوب تبدیل میشود و برای دستگاه هایی که با جریان مستقیم کار نمیکنند، مورد استفاده قرار میگیرد.

با توجه به معکوس کننده، سیستم خورشیدی را سایز بندی میکنند تا نیازهای مختلف را برآورده کند. جریان متناوب برای تجهیزات برقی خانه یا مجتمع های تجاری، وسایل نقلیه و قایق ها، کنترل اتاقک ها، کلبه ها، تجهیزات ارتباطی، جریان دیدبانی نفت و گاز و… استفاده میشود.

✳️فواید پنل های خورشیدی 

هنگام استفاده از پنل های خورشیدی از تجهیزات آف گرید استفاده میشود؛ تجهیزات آف گرید تجهیزاتی اند که برای استفاده از آن به جریان اصلی برق احتیاجی نیست.

با وجود پنل های خورشیدی، دیگر نیازی به پرداخت هزینه های سنگین نصب دکل و کابل کشی نیست. پنل خورشیدی قطعا ارزان تر است و اگر درست نگه داری شود ، تا سه دهه قابلیت تولید انرژی دارد.

البته بهترین فایده آن این است که از انرژی های پاک و تجدیدپذیر تغذیه میشود. با توجه به تغییرات جهانی آب و هوا و گرم شدن کره زمین، حفظ اتمسفر امری مهم به شمار میرود. پنل های خورشیدی کمترین آلودگی و استهلاک را دارند و تا مدت زیادی سالم میمانند.

فایده بعدی این است که وقتی برای نصب اولیه پنل هزینه ای را می پردازید، انرژی ای که پنل در ادامه طول عمر خود تولید می کند ( بسته به کیفیت و نوع پنل) به اندازه ۱۵ تا ۲۰ سال است و کاملا رایگان است.

همچنین از فواید دیگر پنل های خورشیدی این است که اگر انرژی مصرفی از تولیدی پنل بیشتر باشد، انرژی اضافی قابل فروش است (معمولا کمپانی سازنده پنل آن را خریداری می کند.)

✳️انواع پنل های خورشیدی 

در کل دو نوع پنل خورشیدی وجود دارد و اجزای تشکیل دهنده پنل های خورشیدی اغلب سیلیکونی اند. و شامل:

۱-مونوکریستالین یا پلی کریستالین (یا مولتی کریستالین)

۲-سیلیکون بی شکل

این سه نوع جزء سازنده با توجه به قیمت، طول عمر و بازده پنل های متفاوتی تولید میکنند. پنل های خورشیدی نوع اول که از مونوکریستالین ها یا پلی کریستالین ها ساخته میشوند بین ۱۲ تا ۱۹ درصد بازده دارند و پنل های نوع دوم از سیلیکون بی شکل ساخته میشوند، که از کنار هم قرار گرفتن سلول های بی شکل به وجود آمده است.

پنل های خورشیدی CIS (شامل مس، ایندیم، سلنیم) و CIGS (شامل مس، ایندیم، گالیم، سلنیم) و CdTe (شامل کادمیم تلورید) از نوع دوم هستند.

در نمناک اشاره شده است که از مزیت های پنل نوع دوم این است که در آن ورقه های نیمه رسانا وجود دارد و به همین دلیل ارزان تر است، جلوه بهتری دارد و بازده آن بین ۵ تا ۱۱ درصد است.

نکته مهم در نصب پنل خورشیدی

پنل های خورشیدی جریان مستقیم تولید میکنند، پس برای استفاده از جریان باید جریان مستقیم را توسط معکوس کننده به جریان متناوب ۲۳۰ ولت تبدیل کرد. این امر به وسیله معکوس کننده ای که در پنل خورشیدی قرار دارد، اتفاق میافتد.

سطح انرژی تولید شده پنل خورشیدی

ظرفیت یک پنل خورشیدی با واحد وات اندازه گیری میشود، بیشترین ظرفیت یک پنل خورشیدی در شرایظ ایده آل (یعنی در یک روز آفتابی با آسمان کاملا صاف) مشخص میشود.

جهت گیری ایده آل پنل های خورشیدی به جنوب است؛ بازده پنل های نصب شده بین جنوب غربی تا جنوب شرقی ۵ درصد کاهش مییابد و در خارج از این محدوده اتلاف انرژی افزایش مییابد.

یک دانسته درباره پنل خورشیدی در کشور بلژیک برای طلاعات بیشتر

در بلژیک زاویه مناسب ۳۵ درجه است. در این منطقه یک پنل ۱۰۰۰ وات سالانه حدود ۸۵۰ کیلو وات ساعت انرژی تولید میکند.

برای یک خانواده دو تا سه نفره ساکن بروکسل (پایتخت بلژیک) پنلی به مساحت ۱۰ متر مربع و توان ۱۲۵۰ وات سالانه ۱۰۰۰ کیلو وات ساعت انرژی تولید میکند؛ در صورتی که میانگین نیاز این خانواده به انرژی ۳۵۰۰ کیلو وات ساعت در سال است؛ یعنی این پنل حدود یک سوم از نیاز این خانواده را برطرف میکند.

در شهر استفاده از پنل برای تمامی اتاق ها امری دشوار است، اما با توجه به افزایش بازده پنل ها امکان برآورده کردن نیاز مردم وجود دارد.

✳️انواع کیفهای کارتخوان 

کیف نگهدارنده دستگاه کارتخوان – قابل ارائه دو نمونه کوچک و بزرگ – از جنس پارچه برزنتی ضخیم و ضد اب – دارای بند بلند جهت انداختن روی دوش به حالت کیفی – دارای سگگ تنظیم ارتفاع بند – مناسب برای تمامی دستگاه ها – امکان چاپ لگو روی کارتخوان – فروش به صورت عمده و خرده

 

 

 

دوربین مداربسته ,  کارت خوان سیار ,  فروش و نصب انواع دوربین مداربسته در آذربایجان غربی ,  دوربین مداربسته اکسیر در خوی ,  دوربین های تحت شبکه , پشتیبانی دوربین مداربسته ,  انواع دوربین مداربسته در آذربایجان غربی ,  سیستم اعلام حریق , سیستم خودپرداز , تعمیرات دوربین مداربسته در خوی ,فروش خودپرداز,فروش پایه کارتخوان,فروش پنل های خورشیدی ,فروش انواع کیف های کارتخوان